• 2
  • 3
2019-04-07, 20:39
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liviah.s
Det är en helt annan värld. Där man får vara glad ett litet tag
Testa meditation. Det är som sömn fast i vaket tillstånd.
Citera
2019-04-09, 04:39
Medlem
heropsychodreamers avatar
Det finns kulturer i Sydamerika som anser att det man upplever i drömmar är det som är verkligheten. Att det är vår "vakna tid" som är illusionen. Väldigt fascinerande tankevärld eller hur?
Citera
2019-04-09, 19:26
Medlem
sfrges avatar
Sömn är underskattat. Precis som TS då tycker jag också att den bästa tiden på dan är på kvällen när man får gå och lägga sig.
Alla problem man eventuellt har trycks liksom åt sidan när man kan gå in i drömmarnas värld.
Citera
2019-11-19, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
God sömn är en gudagåva.

Och dålig sömn är som i helvetet?
Citera
2019-11-19, 06:50
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0me
Om du vill leva i drömmarna och bara sova bort livet. Då är väl självmord den enkla vägen? Det sägs att det frigörs dmt när man dör. Så du drömmer nog vidare😏
Jo såklart, problemet är att man inte vågar ta sitt liv, hade varit enklare om man kunde få dödshjälp.
Citera
2019-11-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Och dålig sömn är som i helvetet?

ja, helvetet är ju en upprepning.
Precis som du är i mina trådar "Källa, källa källa!" men kan inte ge några själv
Citera
2019-11-22, 15:24
Medlem
l0mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Jo såklart, problemet är att man inte vågar ta sitt liv, hade varit enklare om man kunde få dödshjälp.
Om man behöver dödshjälp för att gå bort så vill man inte dö. Då har man fortfarande något att leva för fastän personen i fråga inte vet om det.
Citera
2019-11-22, 19:15
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0me
Om man behöver dödshjälp för att gå bort så vill man inte dö. Då har man fortfarande något att leva för fastän personen i fråga inte vet om det.
Jag är bara rädd för smärtan och vad som kommer efter livet sen är det också så att man inte vill bli förlamad. Jag försökte ta mitt liv en gång med en sån där hemmagjort exitbag, men misslyckades, fick extremt ont i huvudet efteråt. Vet ej om jag fick nån hjärnskada utav det.
Citera
2019-11-22, 20:16
Medlem
l0mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Jag är bara rädd för smärtan och vad som kommer efter livet sen är det också så att man inte vill bli förlamad. Jag försökte ta mitt liv en gång med en sån där hemmagjort exitbag, men misslyckades, fick extremt ont i huvudet efteråt. Vet ej om jag fick nån hjärnskada utav det.
Du fick nog en hjärnskada efter ditt exitbag försök. Du har ju börjat hänga på fb, här är dem flesta hjärnskadade såg att kontot var relativt nytt.
Citera
2019-11-22, 20:17
Medlem
Arsenikarsles avatar
Maladaptive daydreaming?

Tråkigt att du känner så om livet, testa att gå i terapi och se om du kan ge världen en chans trots allt?
Livet utmanar och formar en, drömmar stryker en bara medhårs och livet blir tomt och meningslöst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in