Bara en reflektion. Något jag har lagt märke till, undrar om någon känner samma sak?
Ibland tänker jag att det ändå kanske är värt att leva, om man bara har någonstans att bo och en säng. Om man har sparat pengar sedan tidigare, kan man stänga in sig ensam ett helt liv. Slippa stressa, för man låtsas att det inte finns något utanför väggarna. Så kan man sluta försöka bli sedd och älskad av andra, "riktiga" (citationstecken pga ordets mångtydighet) varelser. Det kommer ändå inte gå. Men det kanske egentligen inte gör något, för man träffar ju människor i sina drömmar om nätterna. Så om man helt enkelt sänker sina förväntningar, så att de står i enlighet med något som enbart hänger på en själv, kan man bli lycklig

(Stoicism) ?
Som att man lever i sin egen hjärnas värld, och försöker
skapa Solipsism. Fast det kanske inte generellt är filosofin man förespråkar. Men det är ju bättre än att vara död. För man kan alltid lita på att karaktärerna man själv skapar, stannar kvar. Om man bara låtsas. Då är det sekundärt, huruvida det stämmer eller inte.
Jag ser alltid fram emot drömmarna om närhet, kärlek. Någon som kan relatera? Hur tänker ni kring denna livsstil? Som ett sista hopp för någon som annars hade tänkt begå självmord...?