2020-08-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Ligger tyvärr inte i enskilda företags intresse, de vill låsa in kunden i sin egen app.. Rätt väg att gå hade givetvis varit någon form av open source standard för hur betalning hanteras och så kunde respektive bolag anpassa sin egen app till den.

App-helvetet är inte bra för det innebär att många gör likt mig, vägrar installera fler appar än de 2 vanligaste. Övriga bolags parkeringsplatser parkerar jag helt enkelt inte på.

För att rensa upp i apphelvetet så borde det ställas krav på att att alla olika j-a appar kan användas så länge man anger tätt zonkod.

Helt hopplöst att behöva installera och registrera sig i en ny parkeringsapp när man har bråttom.
Citera
2021-10-25, 19:22
Medlem
Hur i helvete byter man från pappersfaktura till SMS/E-Mail-faktura i Easyparks app? Jag har letat & letat.....men det jävla alternativet finns inte!!!!!!!
Citera
2021-10-25, 19:31
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Hur i helvete byter man från pappersfaktura till SMS/E-Mail-faktura i Easyparks app? Jag har letat & letat.....men det jävla alternativet finns inte!!!!!!!

Borde vara under Mer->Betalning->Afterpay faktura->SMS/melj.

Det kan hända att du inte kan byta innan första fakturan har skickas ut. Den skapas och skickas ut i mitten av månaden. Parkerar man dock för mindre än 10 kr totalt, så väntar de en månad innan fakturan skickas.
Citera
2021-10-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Borde vara under Mer->Betalning->Afterpay faktura->SMS/melj.

Det kan hända att du inte kan byta innan första fakturan har skickas ut. Den skapas och skickas ut i mitten av månaden. Parkerar man dock för mindre än 10 kr totalt, så väntar de en månad innan fakturan skickas.

Jaha, där ser man. Ok thanks.
Citera
2021-10-25, 19:57
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men, kan det vara så att appen ändrar din position när du vandrar runt i t.ex. stadens centrum? Så var du får parkera ändras i takt med hur du rör dig.
Citera
2021-10-27, 00:29
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men, kan det vara så att appen ändrar din position när du vandrar runt i t.ex. stadens centrum? Så var du får parkera ändras i takt med hur du rör dig.

Ja, om man har platstjänst aktiverad på telefonen så följer positionen med när man rör på sig.

Det brukar dock gå att manuellt ändra platsen som man köper biljett till om ex bilen finns på en annan plats än telefonen.
Citera
2022-02-19, 20:50
Medlem
Nån som testat parkamo?
Den ska funka som Pricerunner typ
Citera
2022-07-13, 18:18
Medlem
Blufföretag.

Pappersfaktura kostar 25kr.
När jag skulle registrera mitt betalkort kostade det 10kr, då blev man samtidigt prenumerant på deras tjänst small vilken inte har någon månadsavgift men en serviceavgift på 15% på varje startad parkering.
Man kan alltså inte på något sätt parkera där de huserar och endast betala för den tid man parkerat, totalt värdelöst.
Citera
2022-10-13, 17:39
Medlem
Masingas avatar
Ngn som har strul med Easy park appen?
Citera
2022-10-13, 17:46
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ngn som har strul med Easy park appen?
Nä. Funkar klockrent.
Citera
2022-10-13, 17:53
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Nä. Funkar klockrent.
Varför står det på hos mig "vi har upptäckt ett problem i appen starta om och/eller ominstallera" stod även ngt om dataproblem code-1.

Har ominstallera 3ggr redan.

Typiskt att min boendeparkering gick ut igår men jag fick inget memo. Nu kan jag inte logga in och förlänga.

Hos Parkster står det 1000kr för 90 dagarsbiljett (varav moms 200kr) betyder det att jag ska betala 1200kr?
Senast redigerad av Masinga 2022-10-13 kl. 17:57.
Citera
2022-10-13, 17:56
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Nä. Funkar klockrent.

Bästa Appen! Jag bytte betalkort för 2 år sedan, men inte i appen.

Har parkerat gratis sedan dess.

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in