2019-04-02, 21:34
Medlem
KerhoffizHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Klart man får duscha

Jag ställer min klocka på 0230 varje dag och går upp och duschar
Sen går jag och lägger mig igen och sover till 0900.

Men det är mest för att det låter så jävligt i rören i den här lägenheten.
Och talibanen som bor under mig är dum i huvudet

VARFÖR?
Citera
2019-04-02, 21:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Jag hade väldigt stränga föräldrar, och tydligen har det jag lärt mig under uppväxten varit fel.

En sak som var absolut förbjudet var att duscha efter en viss tid när vi bodde i lägenhet. Tror det var kl21 eller nåt. Jag trodde det var lagen. Man fick vänta tills dagen efter om man ville det.

Nu i min lägenhet hör jag folk duscha så sent om kl0, samt kl23 väldigt ofta. Det "mind fucka" mig väldigt hårt.

Hur är det? Får man duscha så sent på natten? Får man duscha när man vill i sin lägenhet?

Om jag går ut och springer, och kommer hem kl3 på morgonen. Får man duscha?

En snabb dusch kan knappast motivera en störning. Du får aldrig störa dina grannar, oavsett tidpunkt. Vi har dock en lapp i porten där det specifikt avråds från onödiga spolningar efter 23:00.
Citera
2019-04-02, 21:40
Medlem
shaktas avatar
Förut hade jag kvällsjobb och var inte hemma förens runt 01. Då tog jag en snabbdusch på 5 min. Ingen klagade och skulle dom det, så skulle jag säga som det var. En annan sak om man duschar 30-60m det kan vara irriterande men 5 min på natten lär knappt någon märka. Sen tror jag dom flesta lägenheter är byggda så att badrum ligger vägg i vägg med varandra där det går.
Citera
2019-04-02, 21:40
Medlem
brutefishs avatar
detta ämne har väl avhandlats tusen gånger redan.

du får göra vad du vill i din lägenhet så länge du inte stör någon, det innebär att dunkadunka-musik på stereon varken är ok 15.00 eller 03.00 om det stör någon.

sen är det naturligtvis mindre troligt att folk känner sig störda 15.00 än mitt på natten.
t.ex. så brukar de flesta ha ganska hög tröskel när folk festar på fredagar och lördagar, de är helt enkelt schysta - om de hade velat gnälla pga störning så hade de kunnat göra detta eftersom man helt enkelt är ett störningsmoment.

dock så finns det ett "undantag" vilket säger att du har rätt att leva i din lägenhet.
om du jobbar natt eller har udda arbetstider så ska du få kunna skita, duscha och titta på tv som någon som jobbar dag - dom riskerar ju att störa dig på dagen när du sover - alltså innebär det att alla har rätt leva sin egna liv i fastigheten.

som sedvanligt bör tilläggas, har man svårt för ljud och folk, bo inte i lägenhet.
Citera
2019-04-02, 21:41
Medlem
BAB7s avatar
Det är riktigt skit att bo i lägenhet!
Jag skulle aldrig stå ut med det, tur man bor i villa med 30-40 meter till grannhusen.
Citera
2019-04-02, 21:51
Medlem
Spiaccas avatar
Var detta inget som kom upp som samtalsämne med dina vänner? Är TS Jehovas?
Citera
2019-04-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Duschar gör jag när fan jag vill, störs sig någon granne på det är det huset som är felbyggt eller fel i grannens huvud.

Antar att du har på helljus även när du har mötande bilister, för att du gör vad fan du vill.
Citera
2019-04-02, 21:54
Bannlyst
Duschar när jag känner för det, har du problem med det så är det ju ditt problem. Duschar dock väldigt sällan under nattetid, sker väl en gång i kvartalet eller något.
Citera
2019-04-02, 21:54
Medlem
MrFrisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
detta ämne har väl avhandlats tusen gånger redan.

du får göra vad du vill i din lägenhet så länge du inte stör någon, det innebär att dunkadunka-musik på stereon varken är ok 15.00 eller 03.00 om det stör någon.

sen är det naturligtvis mindre troligt att folk känner sig störda 15.00 än mitt på natten.
t.ex. så brukar de flesta ha ganska hög tröskel när folk festar på fredagar och lördagar, de är helt enkelt schysta - om de hade velat gnälla pga störning så hade de kunnat göra detta eftersom man helt enkelt är ett störningsmoment.

dock så finns det ett "undantag" vilket säger att du har rätt att leva i din lägenhet.
om du jobbar natt eller har udda arbetstider så ska du få kunna skita, duscha och titta på tv som någon som jobbar dag - dom riskerar ju att störa dig på dagen när du sover - alltså innebär det att alla har rätt leva sin egna liv i fastigheten.

som sedvanligt bör tilläggas, har man svårt för ljud och folk, bo inte i lägenhet.

Precis så här sa en advokat som höll i en HSB kurs jag var på för ett tag sedan. Och han hade arbetat med bostadsrättsjuridik i bra många år.
Citera
2019-04-02, 22:10
Medlem
Citat:
Jag hade väldigt stränga föräldrar, och tydligen har det jag lärt mig under uppväxten varit fel.

En sak som var absolut förbjudet var att duscha efter en viss tid när vi bodde i lägenhet. Tror det var kl21 eller nåt. Jag trodde det var lagen. Man fick vänta tills dagen efter om man ville det.

Nu i min lägenhet hör jag folk duscha så sent om kl0, samt kl23 väldigt ofta. Det "mind fucka" mig väldigt hårt.

Hur är det? Får man duscha så sent på natten? Får man duscha när man vill i sin lägenhet?

Vad är det för logik ni för? Är problem av denna karaktär av stor vikt för er biologiska programering och Sanna natur? Hjärn tvättade arbets myror förbannade avarter
Citera
2019-04-02, 22:14
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
OMG. Jag trodde att det bara var jag som fick lära mig det under uppväxten.

Haha vafan

Nu var jag också en unge som fick mycket disciplin, men aldrig hört att man inte får duscha på natten?
Dock så måste jag säga att jag som gillar vara uppe sent och gillar att duscha sent, drar mig för det just med hänsyn till grannen.. Ibland får man lyxa till det dock!
Citera
2019-04-02, 22:24
Medlem
Märkligt med så lyhörda hus. Jag har grannar över, under, till höger och till vänster om mig, hör aldrig ett ljud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in