2019-04-02, 10:15
Medlem
Har du dålig kvinnosyn, man? Är du en man som anser dig vara bättre än kvinnor, dvs bättre än 50% av jordens befolkning? Känner du dig provocerad av kvinnor, fixerar du dig vid kvinnor och fokuserar du mycket på vad kvinnor, till och med främmande kvinnor i din omgivning, gör och inte gör? Känner du ett behov av att "uppfostra" kvinnor i din omgivning?

Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor ignorerar och nonchalerar er.
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte beter sig på det sätt som ni tycker att kvinnor ska bete sig.
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte ser ut på ett sätt som ni anser att kvinnor ska se ut.
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor kör om er på motorvägen, särskilt om kvinnorna har en dyrare bil.
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor skrattar och har roligt tillsammans.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som säger emot er eller har en annan åsikt än er.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som inte gör som ni säger.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som är smartare än er.
Män som du kan känna sig provocerade av singelkvinnor.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnorörelsen.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som "har det för bra".
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor talar förtroligt med varandra, särskilt om ni misstänker att det kan handla om er.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som kritiserar er, även då det är berättigat.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som ni upplever är "för högljudda".
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som ger er order.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som inte "tar hand om er".
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som tjänar bättre än er eller som har högre utbildning och mer framgångsrik karriär än er.
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som tittar på tv-program eller läser böcker, som ni anser är olämpliga för kvinnor, tex feministiska sådana.
Män som du kan känna sig provocerade av att läsa min trådstart eftersom ni känner igen er själva.

Man, känner du igen dig i någon utav, eller flera av punkterna ovan? Diskutera med självinsikt. Vänd fokus mot dig själv istället för att skylla ifrån dig på kvinnor. Försök att agera vuxet i tråden. Ni fåtal kvinnor här på forumet, ska diskutera ifall ni känner igen ovanstående exempel på mäns dåliga kvinnosyn och kanske har ni fler punkter att lägga till ovan?
Senast redigerad av keterparyd 2019-04-02 kl. 10:43.
Citera
2019-04-02, 10:31
Avslutad
Tja, det har jag säkert. Jag skulle inte ha några problem varken att köpa en hora eller en fru. Jag är inte särskilt intresserad av vad kvinnor tycker, ärligt talat. Eller vad trådstartaren tycker, jag läste inte inte ens startposten. Jag nöjde mig med rubriken. Jag är inte superintresserad av vad min omvärld anser om saker, antar jag...
Citera
2019-04-02, 10:40
Medlem
Tryckkokarens avatar
Detta var en riktigt dålig trådstart, du måste vara en kvinna?

Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Har du dålig kvinnosyn, man? Är du en man som anser dig vara bättre än kvinnor, dvs bättre än 50% av jordens befolkning?
Är det så här ni feministäckel tänker?

Citat:
Känner du dig provocerad av kvinnor,
Ja.
Citat:
fixerar du dig vid kvinnor och fokuserar du mycket på vad kvinnor, till och med främmande kvinnor i din omgivning, gör och inte gör?
Nej.
Citat:
Känner du ett behov av att "uppfostra" kvinnor i din omgivning?
Nej.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor ignorerar och nonchalerar er.
Inte ett dugg, om man inte är 14 år.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte beter sig på det sätt som ni tycker att kvinnor ska bete sig.
Ja.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte ser ut på ett sätt som ni anser att kvinnor ska se ut.
Ja. Kvinnor som klär sig slampigt är både äckliga och provocerande.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor kör om er på motorvägen, särskilt om kvinnorna har en dyrare bil.
Haha va? Nej.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor skrattar och har roligt tillsammans.
Nej, varför skulle man det?
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som säger emot er eller har en annan åsikt än er.
Inte då, men kvinnor har lägre begåvning än män generellt, så man får ta deras ”åsikter” med en nypa salt.
Citat:
Obstinata kvinnor är provocerande ja.
Citat:
Inte då, det finns smarta kvinnor också, dessa brukar skaka på huvudet åt feministdravel.
Citat:
Varför skulle en man bli provocerad av en singelkvinna?
Citat:
Ja eftersom det bara är trams. Samtidigt finns det inte mycket till kvinnorörelse längre, tack och lov.
Citat:
Nej.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor talar förtroligt med varandra, särskilt om ni misstänker att det kan handla om er.
Det är nog mer ni kvinnor som blir provocerade av skitsnack. Själv bryr jag mig inte ett dugg.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som kritiserar er, även då det är berättigat.
Nej.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som ni upplever är "för högljudda".
Ja, kacklande kärringar är det värsta som finns.
Citat:
Nej.
Citat:
Va?
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som tjänar bättre än er eller som har högre utbildning och mer framgångsrik karriär än er.
Inte då, det handlar om vilka val man gör i livet bara.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som tittar på tv-program eller läser böcker, som ni anser är olämpliga för kvinnor, tex feministiska sådana.
Ja.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att läsa min trådstart eftersom ni känner igen er själva.
I en del, mycket är bara trams och idéer som kommer från en kränkt kvinnohjärna.
Citat:
Man, känner du igen dig i någon utav, eller flera av punkterna ovan? Diskutera med självinsikt. Vänd fokus mot dig själv istället för att skylla ifrån dig på kvinnor. Ni fåtal kvinnor här på forumet, ska diskutera ifall ni känner igen ovanstående exempel på mäns dåliga kvinnosyn och kanske har ni fler punkter att lägga till ovan?
Citera
2019-04-02, 10:48
Medlem
Citat:
Har du dålig kvinnosyn, man? Är du en man som anser dig vara bättre än kvinnor, dvs bättre än 50% av jordens befolkning? Känner du dig provocerad av kvinnor, fixerar du dig vid kvinnor och fokuserar du mycket på vad kvinnor, till och med främmande kvinnor i din omgivning, gör och inte gör? Känner du ett behov av att "uppfostra" kvinnor i din omgivning?

Man, känner du igen dig i någon utav, eller flera av punkterna ovan? Diskutera med självinsikt. Vänd fokus mot dig själv istället för att skylla ifrån dig på kvinnor. Försök att agera vuxet i tråden. Ni fåtal kvinnor här på forumet, ska diskutera ifall ni känner igen ovanstående exempel på mäns dåliga kvinnosyn och kanske har ni fler punkter att lägga till ovan?
Jag är kvinna och ja jag känner igen att en man kan bli provocerad av vissa av dessa saker du tar upp.
Citera
2019-04-02, 10:50
Medlem
tuggishs avatar
[quote=keterparyd|67204224
[/QUOTE]

Men vem gillar att bli ignorerad eller nonchalerad?

Tror ingen kvinnan vill bli nonchalerad av en man heller..

*Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som ger er order.

Den här punkten. Tar inga order från kvinnor. Vet inte varför. Dock finns det nog ännu fler kvinnor som inte klarar att ta en order av en man pga hans kön. Har fått den uppfattningen genom arbetslivet.

*Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte ser ut på ett sätt som ni anser att kvinnor ska se ut.

Stör mig på feta människor. Feta kvinnor är jävligt äckligt att behöva se på. Även feta män dock. Fast feta kvinnor känns äckligare. Får konstiga bilder i huvudet hur deras tjockis-fitta ser ut. Inge kul.

*Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte beter sig på det sätt som ni tycker att kvinnor ska bete sig.

Kvinnor som är vulgära, pratar om sina sexliv inför folk etc kan jag störa mig på. Det räknar jag som klasslösa patrask-idioter. Stör mig även på män som beter sig som idioter.

Det var nog allt. Stör mig inte på framgångsrika eller smarta kvinnor.

Hur är TS manssyn då?

Stör hon sig på män som ger henne order etc etc?
Citera
2019-04-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Men vem gillar att bli ignorerad eller nonchalerad?

Tror ingen kvinnan vill bli nonchalerad av en man heller..

*Män som du kan känna sig provocerade av kvinnor som ger er order.

Den här punkten. Tar inga order från kvinnor. Vet inte varför. Dock finns det nog ännu fler kvinnor som inte klarar att ta en order av en man pga hans kön. Har fått den uppfattningen genom arbetslivet.

*Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte ser ut på ett sätt som ni anser att kvinnor ska se ut.

Stör mig på feta människor. Feta kvinnor är jävligt äckligt att behöva se på. Även feta män dock. Fast feta kvinnor känns äckligare. Får konstiga bilder i huvudet hur deras tjockis-fitta ser ut. Inge kul.

*Män som du kan känna sig provocerade av att kvinnor inte beter sig på det sätt som ni tycker att kvinnor ska bete sig.

Kvinnor som är vulgära, pratar om sina sexliv inför folk etc kan jag störa mig på. Det räknar jag som klasslösa patrask-idioter. Stör mig även på män som beter sig som idioter.

Det var nog allt. Stör mig inte på framgångsrika eller smarta kvinnor.

Hur är TS manssyn då?

Stör hon sig på män som ger henne order etc etc?

Förtydligande:
När det gäller ignorera/nonchalera så avses naturligtvis män som blir MER provocerade när kvinnor ignorerar/nonchalerar män, än när andra män gör det.
Citera
2019-04-02, 11:03
Medlem
Det är väl inte bara kvinnor som är utsatta för det du beskriver?
Citera
2019-04-02, 11:08
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Ja det tror ja , det här är ingen människa med syn på ett samhälle där män och kvinnor samlever.

Ja jag har alltid upplevt feminister som lite korkade gällande den biten. De har så svårt att inse att de själva hoppar i samma båt som mansgrisarna som de hatar så bittert.

Man har en dålig kvinnosyn om man inte vill ta order av en kvinna. Men de själva vägrar ta order från en man då män i maktposition skrämmer dem eller bara allmänt står för nått de hatar. Sen kan de inte koppla att de är på andra sidan myntet av maktkortet.

Varför skulle jag köpa att jag har en dålig kvinnosyn när de har värre manssyn? Blir ett hyckleri som gör att man gäspar och går vidare.
Citera
2019-04-02, 11:15
Medlem
Haha, riktigt rolig lista det där. Får lite vibbar av den där härskartekniken dessutom där man säger så många påståenden att motparten inte har tid att svara på alla, varpå det verkar som att de som inte besvaras är sanning. Hade en man gjort detta inlägg så hade du väl gått fullständigt bananas

Tycker att du borde byta ”män” mot ”kvinnor” i din text och skriva allt du blir provocerad av.

Här är några av mina favoriter:

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av att män kör om er på motorvägen, särskilt om männen har en dyrare bil.

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av att män skrattar och har roligt tillsammans.

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av män som säger emot er eller har en annan åsikt än er.

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av män som tjänar bättre än er eller som har högre utbildning och mer framgångsrik karriär än er.

Tycker att du borde svara på dessa för att göra tråden mer rättvis

Du kommer förmodligen bortförklara detta inlägg genom att kalla det för barnsligt som du så snyggt har förberett. Till det påminner jag dig om:

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av män som kritiserar er, även då det är berättigat.
Citera
2019-04-02, 11:25
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Kvinnor som du kan känna sig provocerade av att män kör om er på motorvägen, särskilt om männen har en dyrare bil.

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av att män skrattar och har roligt tillsammans.

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av män som säger emot er eller har en annan åsikt än er.

Kvinnor som du kan känna sig provocerade av män som tjänar bättre än er eller som har högre utbildning och mer framgångsrik karriär än er.
Intressanta är ju att allt detta som du nämner är klassisk kritik från feminister.

Män som flashar med sin status och alltid ska hävda sig.

Män som utesluter kvinnor i sociala sammanhang, boy's clubs etc.

Män som ägnar sig åt så kallad mansplaining.

Män tjänar mer som ett resultat av patriarkala strukturer och förtryck av kvinnor.
Citera
2019-04-02, 11:27
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Det gör dom inte. Skulle de det så skulle det inte provocera mer än om en man gjorde det.
Citat:
Finns det något sätt som "kvinnor ska" bete sig? Så länge man beter sig som folk så är det ok med mig. Beter man sig som ett svin spelar könet ingen roll. Då tycker jag illa om personen oavsett.
Citat:
Återigen - Alla väljer hur de vill se ut. Styrs väl knappast av kön.
Citat:
Haha.
Citat:
Ja, fy vad hemskt. (Ironi).
Citat:
Jag börjar tro att dina frågor är ett skämt.
Citat:
Beror på sammanhanget. Är det en av mina anställda så ja, men då beror det inte på att hon är kvinna. Utan att hon inte gör som jag säger. Dock vet jag inte om "provocerad" är rätt ord. Men jag kan bli lite småsur på den personen.
Citat:
Intelligens förhöjer kvinnans skönhet. Älskar det.
Citat:
Nä, det är ju dom jag hänger med och tillgodoser varandras behov.
Citat:
Inte kvinnorörelsen i sig. Men alla extrema rörelser är...extrema.
Citat:
Nej och åter nej.
Citat:
Det betyder ju bara att de har någon de litar på. Perfekt.
Citat:
Älskar konstruktiv feedback i mitt jobb. Uppmuntrar samtliga anställda till det. Både män och kvinnor.
Citat:
Nope.
Citat:
Tvärtom. Jag älskar att delegera ansvar till personer jag litar på (män som kvinnor) och då är det inte ovanligt att även jag får beordrade uppgifter som måste utföras för att de ska kunna sköta sitt ansvarsområde.
Citat:
Jag behöver ingen som tar hand om.
Citat:
Grattis. Då är hon framgångsrik och har nått dit p.g.a hårt arbete och målmedvetenhet.
Citat:
Sånt lägger jag mig inte i.
Citat:
Män som du kan känna sig provocerade av att läsa min trådstart eftersom ni känner igen er själva
Inte det minsta.
Citera
2019-04-02, 11:33
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ja jag har alltid upplevt feminister som lite korkade gällande den biten. De har så svårt att inse att de själva hoppar i samma båt som mansgrisarna som de hatar så bittert.

Man har en dålig kvinnosyn om man inte vill ta order av en kvinna. Men de själva vägrar ta order från en man då män i maktposition skrämmer dem eller bara allmänt står för nått de hatar. Sen kan de inte koppla att de är på andra sidan myntet av maktkortet.

Varför skulle jag köpa att jag har en dålig kvinnosyn när de har värre manssyn? Blir ett hyckleri som gör att man gäspar och går vidare.
Tror du inte de har som avsikt att piska igång hatstämningen kvinnor och män emellan, så den här korkade hyckleristiska utstrålningen är bara en biprodukt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in