• 2
  • 3
2023-06-08, 20:20
Medlem
Neroxxs avatar
Det låter ju som du gillar naturen och vildmarken, ett hus mitt i skogen skulle ju kunna vara en lösning då har du allt du gillar direkt utanför dörren. Ditt eget hus är ju även en del av naturen i detta sammahang då du är placerad i vildmarken. Det behöver väl inte heller vara så jäkla dyrt beroende på vilka krav man har på sitt hem. Detta kanske skulle få dig att känna dig mer hemma i ditt hem.
Citera
2023-06-10, 11:37
Medlem
nerdnerds avatar
Hemkänslan kommer kanske som en del av att ha familj, och att man har fixat en hel del med lägenheten/huset genom åren, och firat många högtidsdagar där osv? Men de kyffen jag bodde i som student, var ju inte mitt hem, hemma var var snarare hos föräldrarna, iaf tills de kom på att de ville använda "mitt" rum till annat. Och som barn är förstås hemmet var man än bor med föräldrarna.
Citera
2023-06-10, 13:36
Medlem
EnCartes avatar
Jag har definitivt ett hem. En fast punkt i välden där jag är hemma. Men det som avgör det, anser jag är att jag äger det. Jag bor i mitt eget hem, inte i någon annans. Man allt är förstås bara en känsla.
Citera
2023-06-12, 06:18
Medlem
Borttaget
Citera
2023-06-12, 22:50
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Det finns ett ord för det du känner. Ett mycket vackert ord:

HIRAETH

From Wikipedia, the free encyclopedia

Hiraeth (pronounced [hiraɪ̯θ][1]) is a Welsh concept of longing for home. Many Welsh people claim 'hiraeth' is a word which cannot be translated, meaning more than solely "missing something" or "missing home." To some, it implies the meaning of missing a time, an era, or a person. It is associated with the bittersweet memory of missing something or someone, while being grateful of that/ their existence. It can also be used to describe a longing for a homeland, potentially of your ancestors, where you may have never been.
Portugisiska har ordet saudade
Citera
2023-06-12, 23:04
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Portugisiska har ordet saudade

Det var också fint faktiskt!!
Citera
2023-06-13, 07:16
Medlem
forumusers avatar
Nej. Har aldrig riktigt haft det som vuxen. Har bara haft lägenheter för att ta droger och sova i. Aldrig riktigt ett hem. Det känns trevligt att gå in i ombonade hemliga hem.
Citera
2023-06-13, 07:17
Min sunkiga trea känns faktiskt som ett hem. Där vill jag vara. Där vill jag dö

Nej men aah
Citera
2023-06-15, 10:47
Medlem
Varufetischisms avatar
Jo då staden jag vuxit upp i och befinner mig i nu. Tyvärr kanske jag måste lämna
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in