2019-03-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabagol
Om det är kirurgisk så har du rätt att vara kinkig. De tar en lång tång med tänder och sliter sönder fostret, en arm här och ett ben där och med lite otur ett ansikte.

https://www.youtube.com/watch?v=A16gzm9eaa8

0:30 och framåt.

Jag vet, man vill inte gärna utsätta sin flickvän för något sånt...
Citera
2019-03-30, 16:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneanka15
Nej, nej, nej - vi är långt ifrån säkra. Jag har bara lovat mig själv att OM det skulle vara så att hon är gravid och att vi måste göra kirurgisk abort (Schweiz har något striktare lagar om medicinsk abort) så vill jag vara nere hos henne, så att hon slipper gå igenom detta helt själv.

Tack för tipsen, jag stressar upp mig lite här

Det rör sig om Schweiz, men detta gäller nog generellt i västerlandet:
Önskar patienten ha med sig en närstående så godtas detta, om inte läkarna bestämmer att det är medicinskt olämpligt på grund av ingreppet. (Smittrisk, upprörda känslor som kan ställa till det etc.)

Beror på från "fall till fall". (Generellt gällande medicinska ingrepp). Är det okej för läkarna, bestämmer patienten om hon vill ha sällskap närvarande vid ingreppet eller ej.
Citera
2019-03-30, 16:58
Medlem
Tryckkokarens avatar
Går jättebra, gjort det själv.
Citera
2019-03-30, 17:19
Medlem
Heauxms avatar
De vanligaste aborterna sker medicinskt. Dvs du tar piller och sen får du ta på dig en blöja och blöda ut några timmar. Kan göra rätt så ont. Mitt ex följde med mig det var inga problem.

Kirurgisk abort är rätt så ovanligt och då ska det ha gått långt. Så ta reda på vilken vecka hon är i, har ni tur slipper ni operation. Fort som fan nu.
Citera
2019-03-30, 17:29
Medlem
Citat:
Hon är helt med på att göra abort. Som sagt, hon bor i Schewiz och jag bor i Sverige. Vi båda är mitt uppe i Universitetsstudier, så vi är väl inga idealföräldrar direkt...

Jag förstår men jag hade inte heller någon idealsituation när jag blev gravid men det löste sig ändå.
Citera
2019-03-30, 17:30
Medlem
Citat:
Och som sagt, vi hade varit extremt oturliga om hon skulle ha blivit gravid. Men oturliga saker har hänt förr...

Ja visst men risken måste ändå ses som väldigt liten.
Citera
2019-03-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag förstår men jag hade inte heller någon idealsituation när jag blev gravid men det löste sig ändå.

Hade hon velat föda barnet hade jag såklart tänkt annorlunda
Citera
2019-03-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
De vanligaste aborterna sker medicinskt. Dvs du tar piller och sen får du ta på dig en blöja och blöda ut några timmar. Kan göra rätt så ont. Mitt ex följde med mig det var inga problem.

Kirurgisk abort är rätt så ovanligt och då ska det ha gått långt. Så ta reda på vilken vecka hon är i, har ni tur slipper ni operation. Fort som fan nu.

Ja, hon ringer gynekologen/barnmorskan/doktorn på måndag och har vi tur hinner hon göra det medicinskt!
Citera
2019-03-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det rör sig om Schweiz, men detta gäller nog generellt i västerlandet:
Önskar patienten ha med sig en närstående så godtas detta, om inte läkarna bestämmer att det är medicinskt olämpligt på grund av ingreppet. (Smittrisk, upprörda känslor som kan ställa till det etc.)

Beror på från "fall till fall". (Generellt gällande medicinska ingrepp). Är det okej för läkarna, bestämmer patienten om hon vill ha sällskap närvarande vid ingreppet eller ej.

Känns bra att höra!
Citera
2019-03-30, 17:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Känns bra att höra!

Bra. Men det är patienten som bestämmer till sist om hon vill ha sällskap ("hålla handen") vid ingreppet. Samt givetvis om läkarna säger nej för något medicinskt skäl. (Medicinska skäl går före patientens önskemål).
Citera
2019-03-30, 17:37
Medlem
Citat:
Hade hon velat föda barnet hade jag såklart tänkt annorlunda

Ja, såklart hon måste ju känna att det är rätt för henne. Jag förstår att ni ser abort som det bästa alternativet och då är det ju så.
Citera
2019-03-30, 17:51
Medlem
flaskborstes avatar
Naturligtvis följer du med. Varför skall enbart din tjej bära skulden av att ta livet av ett barn ? Delar ni ansvaret av att ta livet av det begynnande barnet så kan ni stötta varandra i att ni båda tog er friheten att avliva ett embryo/foster. Det kan vara bra att vara två vid ett sådant beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in