2019-03-30, 16:09
Medlem
Hej!

Min flickvän bor i Schweiz, jag bor i Sverige. Vi var på skidresa tillsammans i mitten av Februari och hade oskyddat sex då det inte riktigt fungerade med kondomerna. Kom dock inte i henne (vad jag vet) och hon fick mensen två dagar senare. Nu är hon dock över en vecka sen för nästa mens och misstankarna om en graviditet börjar krypa upp... Risken är väl troligtvis liten (hon har gjort ett negativt grav-test), men vi har ändå kommit överrens om att hon ska boka tid hos gynekolog. Eftersom vi bor 100 mil från varandra är detta naturligtvis ingenting som vi är intresserade av och en abort är därför att föredra.

Jag känner mig fruktansvärt skyldig och står inte ut med tanken på att hon ska tvingas genomgå en abort utan att jag han finnas för henne. Är det ens tillåtet för pojkvännen att vara med och typ... hålla handen vid aborttillfället? Eller ligger tjejen nedsövd i narkos? Kommer hon behöva ligga över på sjukhus i flera dagar? Förlåt om detta är ett fett korkad fråga, men det gör verkligen ont att orskada en annan människa som man älskar utöver allt annat såhär mycket skada...

Och ni som säger "det skulle du tänkt på innan du tog av kondomen" behöver ju inte göra er besvär här. Jag vet att ni har rätt.
Citera
2019-03-30, 16:14
Medlem
Gabagols avatar
Jag följde med min dåvarande flickvän. Gick bra.
Citera
2019-03-30, 16:21
Medlem
Ja, du har rätt att följa med henne till sjukhuset och hon kommer inte behöva ligga kvar under flera dagar. Det finns ju både medicinsk och kirurgisk abort så vissa skillnader är det ju. Du skriver att gravtest visade negativt så vet ni med säkerhet att hon faktiskt är gravid? Försök att ta en sak i taget och stressa inte upp dig för mycket.
Citera
2019-03-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabagol
Jag följde med min dåvarande flickvän. Gick bra.

Var hon under narkos eller vaken?
Var det tufft för dig?
Citera
2019-03-30, 16:24
Medlem
Gabagols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneanka15
Var hon under narkos eller vaken?
Var det tufft för dig?

Var medicinsk abort så var med hela tiden. Jag är inte så kinkig av mig så jag vet inte riktigt hur det kommer att bli för dig.
Citera
2019-03-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, du har rätt att följa med henne till sjukhuset och hon kommer inte behöva ligga kvar under flera dagar. Det finns ju både medicinsk och kirurgisk abort så vissa skillnader är det ju. Du skriver att gravtest visade negativt så vet ni med säkerhet att hon faktiskt är gravid? Försök att ta en sak i taget och stressa inte upp dig för mycket.

Nej, nej, nej - vi är långt ifrån säkra. Jag har bara lovat mig själv att OM det skulle vara så att hon är gravid och att vi måste göra kirurgisk abort (Schweiz har något striktare lagar om medicinsk abort) så vill jag vara nere hos henne, så att hon slipper gå igenom detta helt själv.

Tack för tipsen, jag stressar upp mig lite här
Citera
2019-03-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabagol
Var medicinsk abort så var med hela tiden. Jag är inte så kinkig av mig så jag vet inte riktigt hur det kommer att bli för dig.

Vi lär få göra en kirurgisk.
Hon är mindre kinkig än vad jag är om sånt, så det slutar kanske med att hon får hålla min hand...
Citera
2019-03-30, 16:31
Medlem
Citat:
Nej, nej, nej - vi är långt ifrån säkra. Jag har bara lovat mig själv att OM det skulle vara så att hon är gravid och att vi måste göra kirurgisk abort (Schweiz har något striktare lagar om medicinsk abort) så vill jag vara nere hos henne, så att hon slipper gå igenom detta helt själv.

Tack för tipsen, jag stressar upp mig lite här

Om hon nu inte är gravid så har ju du oroat dig helt i onödan så ta det lite lugnt. Jag förstår hur du menar och det är fint att du vill finnas där för henne.
Citera
2019-03-30, 16:32
Medlem
Citat:
Hon är mindre kinkig än vad jag är om sånt, så det slutar kanske med att hon får hålla min hand...

Vad säger hon själv om att göra abort? Det måste man verkligen tänka igenom ordentligt innan.
Citera
2019-03-30, 16:33
Medlem
Gabagols avatar
Citat:

Om det är kirurgisk så har du rätt att vara kinkig. De tar en lång tång med tänder och sliter sönder fostret, en arm här och ett ben där och med lite otur ett ansikte.

https://www.youtube.com/watch?v=A16gzm9eaa8

0:30 och framåt.
Citera
2019-03-30, 16:41
Medlem
Citat:
Vad säger hon själv om att göra abort? Det måste man verkligen tänka igenom ordentligt innan.

Hon är helt med på att göra abort. Som sagt, hon bor i Schewiz och jag bor i Sverige. Vi båda är mitt uppe i Universitetsstudier, så vi är väl inga idealföräldrar direkt...
Citera
2019-03-30, 16:42
Medlem
Citat:
Om hon nu inte är gravid så har ju du oroat dig helt i onödan så ta det lite lugnt. Jag förstår hur du menar och det är fint att du vill finnas där för henne.

Och som sagt, vi hade varit extremt oturliga om hon skulle ha blivit gravid. Men oturliga saker har hänt förr...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in