2006-02-27, 10:02
Bannlyst
Man hör mycket men kan inte säga allt...

Ett skvaller jag hörde redan på TV-tiden är att Jens Orback, numera statsråd, är förtjust i grahamskex. De som påstår sig vara initierade hävdar att det rör sig om ett beroende, att hr Orback är grahamskexmissbrukare! Jag utgår ifrån att detta är sant, ty jag menar, vem skulle hitta på det och i vilken syfte? Det är ju knappast något som skapar rubriker i kvällstidningarna eller tvingar ett statsråd att avgå.

Jag tror det var i en spalt av Lasse Anrell som jag första gången läste att Anja Pärson inte använder deodorant när hon flyger. Oklart varför. Återigen, om det är påhittat, varför och med vilket motiv?

Det tredje exemplet är att självaste Lennart Jähkel bor granne med en neger. Vilket skvaller! Vem gör inte det i dessa dagar? Varför hitta på något (om det nu inte är sant) som är så lätt att motbevisa genom en koll av Jähkels grannar. Senast jag hörde detta skvaller handlade dock inte om Lennart Jähkel utan om Bengt Fahlström. Ja, han bor ju i Malmö så det är nog sant...Frågan är dock: är det någon vill Bengt Fahlström illa genom att hitta på eller sprida detta skvaller? Finns en tråd om Fahlström så ta persondiskussionen där, här diskuterar vi vem som hittar på den typen av skvaller och i vilket syfte det sker.

Kör igång!
Citera
2006-02-27, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Kör igång!

Med vad?
Citera
2006-02-27, 10:30
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Med vad?
att svara på hans fråga?

jag tror inte att detta är medvetet skvaller, det är nog mer någonting som man säger, som en kul grej kanske på någon fest eller nåt. skvallret är alltså inte till för att skada någon utan mer som en rolig historia. man kanske sitter och äter kex och någon säger: "fan vilka goda kex det här är.." och då svarar någon, ja, fast jag tror inte du gillar dom lika mycket som Jens Orback för.....

och så vidare. det är kul att identifiera sej med kändisar helt enkelt. bor någon granne med en utlänning så kan man dra paralleller med Lennart Jähkel till sitt vanliga svensson-liv.
Citera
2006-02-27, 10:44
Medlem
Nulles avatar
Person 1 till Person 2: Haha, igår såg jag Loket stå och skälla på en unge som hade klottrat på en vägg, verkligen värsta utskällningen. Ungen bara stod och flinade.

Person 2 till Person 3: Jag hörde av en kompis att Loket tydligen inte är så "trevlig" som man kan tro. Han kom på en unge med att göra nåt sattyg, vad det nu var, och blev totalt skogstokig. Skrek och gormade och nästan smällde till ungen. Helt sjukt.

Person 3 till Person 4: En polare berättade att Loket gav sig på en liten grabb helt utan anledning, bla bla bla, ungen började stortjuta, bla bla bla.

[...]

Person 23 till Person 1: Loket är tydligen kåt på småpojkar. Nej, jag lovar, det är sant. En kompis till en kompis har sett det med egna ögon. Loket kom ut ur ett buskage med en tioåring bla bla bla.
Citera
2006-02-27, 17:16
Medlem
Elko81s avatar
Uppenbart sant

Citat:

Jag tror det var i en spalt av Lasse Anrell som jag första gången läste att Anja Pärson inte använder deodorant när hon flyger. Oklart varför. Återigen, om det är påhittat, varför och med vilket motiv?

ALLA vet ju att överdrivet användande av deodorant kan störa den känsliga elektroniska utrustningen på ett flygplan. Lite Nivea bara och så ligger man mitt i Atlanten och försöker blåsa upp sin aeroflot-flytväst med de där värdelsa sugrören.
Citera
2006-02-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
att svara på hans fråga?

jag tror inte att detta är medvetet skvaller, det är nog mer någonting som man säger, som en kul grej kanske på någon fest eller nåt. skvallret är alltså inte till för att skada någon utan mer som en rolig historia. man kanske sitter och äter kex och någon säger: "fan vilka goda kex det här är.." och då svarar någon, ja, fast jag tror inte du gillar dom lika mycket som Jens Orback för.....

och så vidare. det är kul att identifiera sej med kändisar helt enkelt. bor någon granne med en utlänning så kan man dra paralleller med Lennart Jähkel till sitt vanliga svensson-liv.

Det anses väl vara lite status att känna till "kända personers" vanor och olater.. Skvallraren ger ett intryck att han har "connections" om han droppar personliga detaljer och pikanta detaljer om ditten och datten..
Citera
2006-02-27, 18:38
Medlem
pentrys avatar
Citat:

Det tredje exemplet är att självaste Lennart Jähkel bor granne med en neger. Vilket skvaller! Vem gör inte det i dessa dagar? Varför hitta på något (om det nu inte är sant) som är så lätt att motbevisa genom en koll av Jähkels grannar.

Kör igång!

En utav Jähkels största roller måste varit i Jägarna där han drar iväg några rediga käftsmällar gällande icke-vita människor. "Thai-luder" och "klättra upp tillbaks i träden jävla babian" eller något liknande iallafall, till en thailändska. Eftersom han är riktig redneck i den rullen blir det ju ganska kul att han bor brevid i neger, även om det nu var en roll han spelade.....
Citera
2006-02-27, 19:24
Medlem
Person 1 till person 2 Jag såg Anna Bxxk stå och bläddra i en bok om chocklad på bokrean i går.
Person 2 till person 3 Jag har hört från en säker källa att Anna Bxxk gillar att bli poppad i brumman.
Citera
2006-02-27, 20:44
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan Holmes
Person 1 till person 2 Jag såg Anna Bxxk stå och bläddra i en bok om chocklad på bokrean i går.
Person 2 till person 3 Jag har hört från en säker källa att Anna Bxxk gillar att bli poppad i brumman.
Ska jag vara ärlig ligger nog din version närmare verkligheten än min.
Citera
2006-02-28, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
att svara på hans fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av pentry
En utav Jähkels största roller måste varit i Jägarna där han drar iväg några rediga käftsmällar gällande icke-vita människor. "Thai-luder" och "klättra upp tillbaks i träden jävla babian" eller något liknande iallafall, till en thailändska. Eftersom han är riktig redneck i den rullen blir det ju ganska kul att han bor brevid i neger, även om det nu var en roll han spelade.....

Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Det anses väl vara lite status att känna till "kända personers" vanor och olater.. Skvallraren ger ett intryck att han har "connections" om han droppar personliga detaljer och pikanta detaljer om ditten och datten..

Låter som troliga förklaringar till den här typen av skvaller, som har mer karaktären av vandringsmyter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in