Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Jag kan inte förstå detta hat mot George Soros. Jag har föjt honom och läst hans bok "The Crisis of Global Capitalism" där han påpekar kapitalismens problem och att ekonomi inte är en vetenskap eftersom den är vad han benämner "reflexiv", d.v.s. hypoteserna i ekonomin påverkar det ekonomiska systemet. Jag beundrar Soros som utnyttjar kapitalismens svagheter för att få kapital att bekämpa dess avigsidor.
Varför är så många på Flashback och Alt-Right-rörelsen emot honom? För att han hjälpte till att sänka svenska kronan på 1990-talet? Eller för att han varit filantrop och en mycket generös donator som stött demokrati och som arbetat med humanitära projekti? Det måste kännas bittert att gjort så mycket gott och sedan få en massa hat tillbaka. Otack är världens lön!
Jag befarar att Björn Söder och andra antisemitiska konspirationsteoretiker har läst för mycket sensationslitteratur om Frimurare, Sion Vises Protokoll och Dan Browns böcker. De har på något sätt fått för sig att George Soros är ledare för den hemliga världsomfattande judiska konspirationen som söker världsherravälde.
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Var har du fått det ifrån att Soros skulle vara för "obegränsad invandring"!? Han har visserligen skänkt pengar till flyktinghjälp men det betyder inte att han anser det bra med helt öppna gränser och obegränsad invandring.
Nu ska jag faktiskt vara snäll och utgå från att du är så naiv som du verkar vara i dina inlägg.
Kolla upp Open Society Foundation. Det är rena subversiva aktiviteter för att destabilisera nationalstater. Han bryr sig så klart inte ett skit om riktiga flyktingar, han ser till att fixa falska pass och nya rutter bara för att människor från tredje världen ska kunna ta sig till Väst oavsett vilka de än är.
Och han är så klart oärlig i sin bok som kritiserar kapitalismen. Men det skulle väl inte du som är naiv kunna inse.