2019-03-29, 18:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Bra att denne "puppetmaster" uppmärksammas. Fler borde höja rösten och peka på vilka korrupta politiker, grupper och organisationer som direkt eller indirekt mutas av denne.
Citera
2019-03-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Då förmodar jag att detsamma gäller sossar? Till exempel de berömda 261 "oberoende" tjänstemännen på UD som helt fräckt bestämde sig att fortsätta S utrikespolitik i höstas, oavsett vilken regering det blev? Lyckligtvis för dem lyckades Löfven trixa till sig regeringsmakten en mandatperiod till så det hela drevs aldrig till sin spets, men de gjorde det ypperligt klart att de ämnade köra sitt eget race alldeles oavsett vad en borgelig majoritetsregering ville.
Vad är problemet? Som tur var så lyckades SD tillsätta Löven så det blev inte aktuellt.
Hade det blivit så hade det bara varit att avsätta tjänstemännen.

Således skulle dåren Söder kastas ur utrikesutskottet.
Citera
2019-03-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Då förmodar jag att detsamma gäller sossar? Till exempel de berömda 261 "oberoende" tjänstemännen på UD som helt fräckt bestämde sig att fortsätta S utrikespolitik i höstas, oavsett vilken regering det blev? Lyckligtvis för dem lyckades Löfven trixa till sig regeringsmakten en mandatperiod till så det hela drevs aldrig till sin spets, men de gjorde det ypperligt klart att de ämnade köra sitt eget race alldeles oavsett vad en borgelig majoritetsregering ville.
Det hade inte drivits till sin spets ändå. Ulf Kristersson skulle ALDRIG ha tagit upp frågan, utan bara köpt det. Landet är förlorat.
Citera
2019-03-29, 18:11
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är fullt möjligt att både vara sionist och judehatare. Björn Söder har gång på gång gjort klart för sig att judar inte hör hemma i Sverige och borde ta sitt pick och pack och flytta till Israel. Två fåglar med en sten. Judarna kommer "hem" och Söder slipper dras med dem i Sverige.
Nej, det är det faktiskt inte.
Citera
2019-03-29, 18:18
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
I veckan kom en delegation som representerade Fidez-regeringen till Stockholm. Men den svenska regeringen vägrade träffa den ungerska delegationen.

Istället fick utrikesutskottet ta emot delegationen. Här tog SD:s Björn söder tillfället i akt för att knyta an starkare band till Ungern. Söder bad ungrarna om ursäkt för den svenska regeringens pinsamma beteende och berättade för besökarna att han var tacksam för den insats som Orban gjort och gör för den västerländska civilisationen.

I det här sambandet dök även diskussionen kring George Soros upp. Där hade Söder följande att säga:

https://samnytt.se/bjorn-soder-sd-traffade-talespersonen-for-den-ungerska-regeringen/

Tycker ni att Björn Söder har rätt i sin analys av George Soros?

Är det bra att SD knyter starkare band till Fidez?

Jag kan inte förstå detta hat mot George Soros. Jag har föjt honom och läst hans bok "The Crisis of Global Capitalism" där han påpekar kapitalismens problem och att ekonomi inte är en vetenskap eftersom den är vad han benämner "reflexiv", d.v.s. hypoteserna i ekonomin påverkar det ekonomiska systemet. Jag beundrar Soros som utnyttjar kapitalismens svagheter för att få kapital att bekämpa dess avigsidor.

Varför är så många på Flashback och Alt-Right-rörelsen emot honom? För att han hjälpte till att sänka svenska kronan på 1990-talet? Eller för att han varit filantrop och en mycket generös donator som stött demokrati och som arbetat med humanitära projekti? Det måste kännas bittert att gjort så mycket gott och sedan få en massa hat tillbaka. Otack är världens lön!

Jag befarar att Björn Söder och andra antisemitiska konspirationsteoretiker har läst för mycket sensationslitteratur om Frimurare, Sion Vises Protokoll och Dan Browns böcker. De har på något sätt fått för sig att George Soros är ledare för den hemliga världsomfattande judiska konspirationen som söker världsherravälde.
Citera
2019-03-29, 18:23
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
En smula motsägelsefullt. George Soros är för massinvandring till Europa och för att uppnå detta mål har han halva EU-parlamentet och en gigantisk mängd NGOs som samarbetar med flyktingsmugglare på sin lönelista. Men du menar kanske att även om du personligen råkar vara för begränsad invandring så är det objektivt sett inte farligt med obegränsad massinvandring a la Soros ambitioner?

Var har du fått det ifrån att Soros skulle vara för "obegränsad invandring"!? Han har visserligen skänkt pengar till flyktinghjälp men det betyder inte att han anser det bra med helt öppna gränser och obegränsad invandring.
Citera
2019-03-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Var har du fått det ifrån att Soros skulle vara för "obegränsad invandring"!? Han har visserligen skänkt pengar till flyktinghjälp men det betyder inte att han anser det bra med helt öppna gränser och obegränsad invandring.

En av årets mest bisarra inlägg. Gissar du trollar. Soros arbetar aktivt för tredje världen invandring till Europa. Det och samla på sig pengar (via skumrask affärer) är hans agenda.
Citera
2019-03-29, 18:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix

Så Soros sysslar med politisk aktivism för att öka invandringen men har en gräns för begränsad invandring? Märkligt som fan. Har du någon källa?
Citera
2019-03-29, 18:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Han främsta merit för västvärlden är m.a.o. att han skapat en omväg?

Ni kan bräka om halmgubbar och mupp-sajter hur mycket ni vill i er känslostyrda agenda.
Sidan förklarar sakligt, med stöd och hänvisningar varför era påståenden är en enda stor lögnaktig myt och ni har inte ett enda sakligt motargument på det, utan det blir som vanligt lögner och känslor när ni ogillar någon/något.
För egen del är jag ganska likgiltig gällande Soros, jag mest ogillar när div. nationalister och självutnämnda s.k. "sverigeräddare" bräker ur sig div. lögner för att försöka ta politiska poäng.

Ska man vara lite ärlig så har nog Samnytt mer trovärdighet är fejkbloggen Motargument. Skulle skämmas livet ur mig om jag gav en sådan länk i en diskussion.
Citera
2019-03-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det är fullt möjligt att både vara sionist och judehatare. Björn Söder har gång på gång gjort klart för sig att judar inte hör hemma i Sverige och borde ta sitt pick och pack och flytta till Israel. Två fåglar med en sten. Judarna kommer "hem" och Söder slipper dras med dem i Sverige.

Judar har dubbla medborgarskap och därför är deras lojaliteter osäkra, är en jude boende i Sverige lojal mot Sverige eller Israel? Det blir mycket svårt ha en sådan person på känsliga poster.

Söder är Israelvän och jag gissar han stödjer "högerjudar" som exempel Netanyahu, Soros är "vänsterliberal" och naturligtvis är Söder emot honom.
Citera
2019-03-29, 19:09
Medlem
Lagerthas avatar
Internationellt är Europa dömt och med Sverige i spetsen. Att Svenska folket röstar som de gör och uppenbarligen saknar talang nog att läsa internationell media gör att man även ifrågasätter den gamla bilden av ett utbildat folk.

Oavsett bakgrund och påhitt så vågar jag påstå att Björn Söder har bättre verklighetsförankring och är smartare än 90% av Sveriges befolkning. Utan att geniförklara Björn Söder skulle jag tippa på att det skiljer runt 50 i IQ mellan honom och Löven.
Citera
2019-03-29, 19:13
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Han har varit väldigt aktiv i Afrika också. Han finns lite överallt, vilket det där stora hacket mot hans organisationer visade.
Märkligt att en gammal jude drar i gång ett sånt här globalt svep?
Han har stålarna och massor av makthavare. Vad vill man? Knappast islam! Troligtvis mer polarisering och rent krig!
Jag känner i dag flera poliser som gärna börjar kriget mot negrer, araber och muslimer i allmänhet.
Poliser i dag hatar blattar! Ett normalt skift för poliser i yttre tjänst, innebär att tjafsa och gripa blattar och negrer! Vad tror du att det beror på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in