2019-03-29, 17:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte tolerans att komma dit hän att människors svagheter väcker sympati istället för vrede och agg. Olikheter har inte heller mycket med saken att göra. Jag tolererar inte sjukdomen MS, tex, men jag vill ju knappast stena MS-sjuka för det.
Det du kallar för "svaghet" kallar de för kärlek - och vem är du att avgöra och döma - är du en expert på kärlek och Gud eller nåt..?
Citera
2019-03-29, 17:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Poängen jag vill göra är: Tolerans har ingenting alls med godhet att göra. Noll faktiskt.
Tolerans har med mognad att göra - och mognad genererar godhet, dynamik och harmoni...

De enda som inte skall tolereras är de som lever för att skada och utnyttja andra...
Citera
2019-03-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliumpastej
Kanske dags att vi lämnar bögarna och flatorna i fred och att de i gengäld lämnar resten av oss i fred.
Det är det de aldrig gör. Eftersom de älskar att provocera och överskrida gränser. Och det vet de flesta innerst inne när man tänker efter.
De driver på sin gay agenda överallt de kan.

Få som känner till Michael Swifts Gay manifesto och de som gör det viftar bort det som "ett skämt". Men den som har ögon ser att det är precis vad som händer...
Citera
2019-03-29, 17:09
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Jag skrev sympati. Vi är alla behäftade med svaghet.

Men jo;
Gud har en ordning. Den som fått tillbaka sig själv och upplevt förvandlingen vet vad jag menar. Synder är aldrig till människans bästa, och hon föddes heller inte med dessa (men med en benägenhet att begå synder).
Är det en synd att människor av samma kön verkligen älskar varandra - det tycker inte jag...
Citera
2019-03-29, 17:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är det en synd att människor av samma kön verkligen älskar varandra - det tycker inte jag...
Ja det är synd, men om den är större än att leva som man och kvinna utan kärlek och tillit kan jag inte bedöma och det är heller inte intressant. Du skulle nog säga att jag "tolererar" båda, men jag tolererar inget av det.
Citera
2019-03-29, 17:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ja det är synd, men om den är större än att leva som man och kvinna utan kärlek och tillit kan jag inte bedöma och det är heller inte intressant. Du skulle nog säga att jag "tolererar" båda, men jag tolererar inget av det.
Vad är det som är syndigt med att älska varandra..?
Citera
2019-03-29, 17:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vad är det som är syndigt med att älska varandra..?
Du talar inte om Guds kärlek, eller himmelsk kärlek- Agape

Det är emot Guds ordning med homosexualitet. Inte för att det spelar någon roll för världen, och världen kan bara räddas genom omvändelse till Gud i vilket fall... Så jag står ut (inte detsamma som tolerans) med världen.
Citera
2019-03-29, 17:57
Medlem
Att straffa homosexuella känns ju sjukt kontraproduktivt i allmänhet, ifall nu dessa vill att dom ska försvinna så är det väl bättre att låta dom vara homosexuella? Då kommer dom ju inte föda några barn, ifall man däremot hotar och skrämmer dom till att låtsas vara heterosexuella så kommer ju generna föras vidare.

Nu har jag absolut inget emot dessa sexualiteter ifall det skulle låta så, jag tycker bara logiken är väldigt märklig.
Citera
2019-03-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
En definition på vad "fredens reigion" betyder enligt en imam:

"– Islam är fredens religion och det finns inget i islam som säger att en man får straffa en kvinna. Om en flicka inte är oskuld får man piska henne hundra gånger men om hon fortfarande lever efter det får man inte göra något mera, som att tända på henne eller så."

https://www.expressen.se/nyheter/qs/del-8-imamen/

Det fredliga är alltså att efter att du piskat en tjej offentligt pga att hon inte är oskuld - så får du inte tända eld på henner eller så...

Även denna imam (han i Magda Gads artikel i länken ovan) säger tydligt att enligt islam ska homosexuella dödas. Han säger att det inte är tillåtet i Afghanistan nu att döda homosexuella, men att enligt islamsk lag borde det vara så.

Det finns ju många tolkningar inom alla religioner i och för sig, men att homosexuella ska dödas verkar vara en övertygelse hos många imamer.
Citera
2019-03-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Att straffa homosexuella känns ju sjukt kontraproduktivt i allmänhet, ifall nu dessa vill att dom ska försvinna så är det väl bättre att låta dom vara homosexuella? Då kommer dom ju inte föda några barn, ifall man däremot hotar och skrämmer dom till att låtsas vara heterosexuella så kommer ju generna föras vidare.

Nu har jag absolut inget emot dessa sexualiteter ifall det skulle låta så, jag tycker bara logiken är väldigt märklig.

Är det inte så att många imamer och andra ser homosexualitet som en ovana, typ ett beroende som kan botas? Inte som något som man föds med. Då är det ju logiskt att förbjuda homosexualitet så kommer ingen att syssla med sådant och då finns det inte.
Lite som att vi förbjuder heroinmissbruk så att man inte ska syssla med det för då finns det inte.
Med skillnaden att enligt oss i väst är inte homosexualitet något man väljer eller väljer bort.
Citera
2019-03-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja att bögar och flator ska stenas borde även vi kristna börja med.
Det är en sjukdom likt pest som måste bekämpas

Trodde ni var utrotade vid det här laget, men evolutionen har stagnerat för vissa tydligen.
Citera
2019-03-29, 18:50
Medlem
Gardiennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Även kristendomen belägger homosexualitet och äktenskapsbrott med dödsstraff, min vän. Det kan tyckas magstarkt för oss, men jag tycker du går överstyr när du fördömer denna typ av straff så kraftfullt.
Kristendomen innehåller inga jordiska straff alls. Det finns 10 bud att hålla men inga straffsatser och ingen som är utsedd till att verkställa några straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in