2019-03-29, 16:10
Medlem
Redivivuss avatar
Bruneiarna kommer undan för att de har olja till övernog samt rätt hudfärg och en religion som pk-makten inte vill stöta sig med. Skulle ett kristet vitt land eller ett land där vita kristna dominerade göra samma sak skulle kanhända NATO bomba dem. Åtminstonde skulle de totalbojkottas och frysas ut totalt i alla politiska sammanhang.
Citera
2019-03-29, 16:44
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det här med tolerans är intressant. Vem ska tolerera vem, och varför?
Ja, i det här fallet skall väl de traditionellt religiösa tolerera de homosexuella...
Citera
2019-03-29, 16:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja, i det här fallet skall väl de traditionellt religiösa tolerera de homosexuella...
Inte tvärtom då? Så de homosexuella ska tolerera islamister och islamism?
Citera
2019-03-29, 16:46
Medlem
LadySwedens avatar
"Tolerans" är en bluff. Ju mer tolerant en människa vill göra sig desto mer intolerant blir hon.
Citera
2019-03-29, 16:46
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Ja att bögar och flator ska stenas borde även vi kristna börja med.
Det är en sjukdom likt pest som måste bekämpas
Citera
2019-03-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Bruneiarna kommer undan för att de har olja till övernog samt rätt hudfärg och en religion som pk-makten inte vill stöta sig med. Skulle ett kristet vitt land eller ett land där vita kristna dominerade göra samma sak skulle kanhända NATO bomba dem. Åtminstonde skulle de totalbojkottas och frysas ut totalt i alla politiska sammanhang.

Du vet att Brunei ligger granne med malaysia och invånarna är sydostasiater va? Olja har dom gott om dock.
Citera
2019-03-29, 16:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Inte tvärtom då? Så de homosexuella ska tolerera islamister och islamism?
Nej, de homosexuella skall självfallet inte tolerera folk som anser att de har rätt att förtrycka och mörda dem... Skulle du tolerera folk som ville stena dig..?
Citera
2019-03-29, 16:53
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
"Tolerans" är en bluff. Ju mer tolerant en människa vill göra sig desto mer intolerant blir hon.
Nej, det är absolut inte en "bluff" att man förstår att man måste acceptera människors olikheter... Det är en naturlig del av den själsliga mognadsprocessen, inget annat...
Citera
2019-03-29, 16:53
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantage81
Du vet att Brunei ligger granne med malaysia och invånarna är sydostasiater va? Olja har dom gott om dock.
Jodå. Din poäng vore att NATO knappast skulle bry sig om saken? Låt gå för vad det vara månde då, USA kanske. I vilket fall som helst skulle vilket vitt land som helst totalbojkottas och svartlistas på alla områden om de gjorde samma sak som Brunei gör nu.
Citera
2019-03-29, 16:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej, de homosexuella skall självfallet inte tolerera folk som anser att de har rätt att förtrycka och mörda dem... Skulle du tolerera folk som ville stena dig..?
Jag tolererar nog en del folk som tillsist vill korsfästa mig så... ja antagligen. Vet inte om jag skulle kalla det tolerans dock.

Hur som haver:
Varför ska islamister tolerera "pridetåget"? Varför ska jag tolerera all porr som finns överallt när jag går och handlar? Varför ska du tolerera att jag frågar dig allt detta? Varför ska muslimer i Brunei tolerera någonting över huvud taget?

Poängen jag vill göra är: Tolerans har ingenting alls med godhet att göra. Noll faktiskt.
Citera
2019-03-29, 16:55
Medlem
Verkar som om världen blir mer och mer poliariserad i just den här frågan. Ju fler länder som inför rätt till giftermål och adoption osv. för bögar desto fler inför fängelsestraff och dödsstraff för desamma. Kanske dags att vi lämnar bögarna och flatorna i fred och att de i gengäld lämnar resten av oss i fred.
Citera
2019-03-29, 16:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej, det är absolut inte en "bluff" att man förstår att man måste acceptera människors olikheter... Det är en naturlig del av den själsliga mognadsprocessen, inget annat...
Det är inte tolerans att komma dit hän att människors svagheter väcker sympati istället för vrede och agg. Olikheter har inte heller mycket med saken att göra. Jag tolererar inte sjukdomen MS, tex, men jag vill ju knappast stena MS-sjuka för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in