2019-03-28, 17:31
Medlem
vänstern är så jävla uppenbara spinner detta till att kungen gillat landet förr- inget om Islam dock, givetvis.
Citera
2019-03-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Homosexualitet är en sjukdom som inte skall få något utrymme i ett korrekt samhälle. Sverige är en fristad för världens bögar men är något som kommer skada kommande generationer så oerhört.

Stening är utan tvekan ett hårt straff i syfte att avskräcka allt som går emot det sunda förnuftet.

För att människan ska fortsätta leva skall ett förhållande bestå av en man och en kvinna. Allt annat är sjukt, fel och onaturligt.

Borde inte trångsynthet, fördomsfullhet samt naivitet sjukdomsklassas?
Citera
2019-03-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Gay sex and adultery will be punishable by stoning to death and thieves will be amputated under 'vicious' new Sharia laws brought in by Brunei

- Brunei already has Sharia law with homosexuality punishable with ten years' jail
- Under new laws from next week gay people could be whipped or stoned to death
- Muslims found guilty of adultery, sodomy and rape could also be put to death
- Amnesty branded laws 'vicious' and called for international pressure on Brunei

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6855129/Gay-sex-punishable-stoning-death-vicious-new-Sharia-laws-brought-Brunei.html

Vad anser ni om Bruneis nya lagar? Är det fredens religion som slår till ännu en gång och visar sitt sanna ansikte?

Ja, det får man nog säga.
Citera
2019-03-28, 17:55
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Du är inte så omtyckt IRL va?
IRL är jag faktiskt förvånansvärt omtyckt, uppskattad och respekterad.
Både personligt och proffesionellt.

Det är därför jag inte anser mig nödgas söka bekräftelse av anonyma troll på internet.
Citera
2019-03-28, 18:00
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Hur dum är man om man tror att det är ”fredens religion” som ”visar sitt sanna ansikte” när dödsstenningar inträffar?

Rädd, det vet jag att man är då. Dum, det tror jag att man är.

Eller är det jag som är dum?
Står det i al-Qurʾān att det är så man skall göra? Var står det så i sådana fall?

Även kristendomen belägger homosexualitet och äktenskapsbrott med dödsstraff, min vän. Det kan tyckas magstarkt för oss, men jag tycker du går överstyr när du fördömer denna typ av straff så kraftfullt.
Citera
2019-03-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Med den lilla skillnaden att vi slutade tro att sagor var sanna för väääääldigt många år sedan.

Tänk om vi baserat våra lagar på dokumenterade diskussioner mellan Lille Skutt och Bamse. Då skulle vårt samhälle vara ungefär lika framstående som... ja typ Islam.

Helt enig, är bisarrt fascinerad att evolutionen har avstannat helt för så pass många, därav är din ironi 100% rättfärdigad.
Citera
2019-03-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Även kristendomen belägger homosexualitet och äktenskapsbrott med dödsstraff, min vän. Det kan tyckas magstarkt för oss, men jag tycker du går överstyr när du fördömer denna typ av straff så kraftfullt.

Din bubbla är onekligen minimal, världen utanför din säkra sfär måste vara enormt svårhanterlig.
Citera
2019-03-28, 18:11
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Förvisso, min vän. Men det står väl inte att stening är något annat än syndigt?
”Den som är utan synd skall kasta första stenen”

Jag är oftast för dödsstraff. Men stening verkligen? Det är pöbelns metoder.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-28 kl. 18:56.
Citera
2019-03-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är också sjukt, fast det hör inte till ämnet.

Tycker du själv att Brunei stiftat en konstig lag?

Jag tycker att de har stiftat en fullständigt vidrig lag, som om det faktum att homosexualitet kan straffas med 10 års fängelse inte är illa nog.

Om någon råkar tända på någon av samma kön, så ser jag faktiskt inte problemet med det. Vem skadar det? Det samma gäller de sexuella aktiviteter de eventuellt ägnar sig åt. Om vuxna individer vill ägna såg it analsex, bajssex, strypsex eller annat och trivs med det så ska la jag inte lägga mig i det så länge det sker i hemmet eller t.ex. en sexklubb.
Citera
2019-03-28, 18:30
Medlem
Citat:
Du missförstår.
Det är de straff som förtjänas.
Men genom Kristus offerblod kan vi få förlåtelse för de synder vi begått då vi ej begrep bättre.
Det är det Andliga Rättfärdiga straffet som avses.
Men Jesus vann ju över döden och tror vi på honom och följer Honom så får vi Leva iallafall i Himmelriket hos vår Rättfärdiga Kung!
Citera
2019-03-28, 18:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Du missförstår.
Det är de straff som förtjänas.
Men genom Kristus offerblod kan vi få förlåtelse för de synder vi begått då vi ej begrep bättre.
Det är det Andliga Rättfärdiga straffet som avses.
Men Jesus vann ju över döden och tror vi på honom och följer Honom så får vi Leva iallafall i Himmelriket hos vår Rättfärdiga Kung!
Förtjänar vilsna själar att vi kastar sten på dem tills de dör? Verkligen?
Citera
2019-03-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Förtjänar vilsna själar att vi kastar sten på dem tills de dör? Verkligen?
Som sagt, Herren säger att det Rättfärdiga Straffet för att medvetet synda emot Guds Lag genom Äktenskapsbrott och genom att Inte följa Guds Skapelse om att leva som Man och Kvinna Är Döden.
Ang Stenar så har det väldigt troligt en annan betydelse också...
Men nu har Herren Gett Oss Sig Själv som
Det Fullkomliga Syndoffret för att Rena Oss från våra synder.
Jesus tog det straff vi egentligen förtjänar på Sig Själv för att Återlösa Oss.

Du proklamerar ju islam som förespråkar bokstavlig stening och även utför detta idag så du lär ju inte ha problem med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in