• 1
  • 2
2019-03-27, 23:18
Medlem
tutankhumans avatar
Swedbank är ju nu misstänkta för grovt svindleri och jag tänkte lite redan för flera år sen att jag skulle byta bank då Swedbank stängde av Nordfronts konto, men sen dess har Handelsbanken, Nordea och JAK också valt judarnas sida så allt rann ut i sanden.

http://www.friatider.se/swedbank-mis...rovt-svindleri
Citat:
Efter onsdagens razzia mot Swedbank meddelar Ekobrottsmyndigheten, EBM, nu att banken även utreds för grovt svindleri.

Vilka andra banker finns det där man har en egen internetbank så att man kan utföra transaktioner? Har Ikano eller ICA-banken den möjligheten, eller har man bara ett konto där för insättning och uttag?

Jag tänker byta bank och hoppas att mitt val bidrar till att det svider rejält för Swedbank-bossarna. Har sen flera månader alltid taigt ut mina inkomster i kontanter också.
Citera
2019-03-27, 23:41
Medlem
Den Danske Bank
Citera
2019-03-27, 23:51
Medlem
tutankhumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silkesmaskar
Den Danske Bank

Funkar den på samma sätt som Swedbank/Nordea/Handelsbanken, dvs att man får någon sorts dosa och kan logga in och uträtta sina behov? Jag börjar bli gammal och även om jag kan lära mig ett helt nytt system så väljer jag hellre något som jag är bekant med, om det går.

Har Danske bank kontorer i Sverige? Är det något man som medborgare i Sverige bör veta om man är kund hos en dansk bank?
Citera
2019-03-28, 00:24
Medlem
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...orts-i-estland
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...-visselblasare

Alla bankar är total dynga. Bäst är att ha kontanter eller placera utomlands så att du åtminstone kan få pengarna att växa.
Citera
2019-03-28, 00:29
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Funkar den på samma sätt som Swedbank/Nordea/Handelsbanken, dvs att man får någon sorts dosa och kan logga in och uträtta sina behov? Jag börjar bli gammal och även om jag kan lära mig ett helt nytt system så väljer jag hellre något som jag är bekant med, om det går.

Har Danske bank kontorer i Sverige? Är det något man som medborgare i Sverige bör veta om man är kund hos en dansk bank?

Danske bank sitter ännu mer i skiten än vad Swedbank gör

Kolla med Länsförsäkringar Bank dom har många kontor och Sveriges nöjdaste kunder.
Och det funkar precis som storbanker.
https://buffert.se/basta-bankerna-privatpersoner/
Citera
2019-03-28, 00:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Landshypotek. Googla dom så förstår du nog varför.
Citera
2019-03-28, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Landshypotek. Googla dom så förstår du nog varför.

Ställer dem frågor när man kommer med 5000:- i månaden och vill ha in dem på kontot?
Citera
2019-03-28, 07:18
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Ställer dem frågor när man kommer med 5000:- i månaden och vill ha in dem på kontot?

En bank måste veta "YKC"/"Know your customer" enligt EU-lagar.. Annars får dem inte bedriva verksamhet.. Sen hur nitiska banker är en annan femma..
Citera
2019-03-28, 08:34
Medlem
Citat:

Det är bra om man vet hur man böjer ordet kontor i pluralis !
Citera
2019-03-28, 08:59
Medlem
Finns Forex bank på den ort där du bor? Där lär man få lite ränta på lönekontot. Plus att de har internet bank.

Man får komma ihåg att alla större banker tvättar pengar vid något tillfälle, nästan ofrånkomligt. Men inte kul att ryska kriminella pengar blir vita och gångbara.

Allra bäst vore att starta en egen bank, skulle jag göra om jag hade råd.
Citera
2019-03-28, 09:08
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Det är bra om man vet hur man böjer ordet kontor i pluralis !

Ordpoliser hindrar många ifrån att uttrycka sig.
Du fattade säkert själva kontexten i texten.

I övrigt är du förmodligen en reko lirare.
Citera
2019-03-28, 12:03
Medlem
Citat:
Swedbank är ju nu misstänkta för grovt svindleri och jag tänkte lite redan för flera år sen att jag skulle byta bank då Swedbank stängde av Nordfronts konto, men sen dess har Handelsbanken, Nordea och JAK också valt judarnas sida så allt rann ut i sanden.

http://www.friatider.se/swedbank-mis...rovt-svindleri

Vilka andra banker finns det där man har en egen internetbank så att man kan utföra transaktioner? Har Ikano eller ICA-banken den möjligheten, eller har man bara ett konto där för insättning och uttag?

Jag tänker byta bank och hoppas att mitt val bidrar till att det svider rejält för Swedbank-bossarna. Har sen flera månader alltid taigt ut mina inkomster i kontanter också.
Du måste vara enormt rik om du tror att det svider för Swedbank om du tar ut dina pengar... men min erfarenhet av nordfrontfånar är att de är fattiga som löss och lever på soc och sjukbidrag.. i nåt enstaka fall jobbar de som vanliga knegare med under 20 tusen i månaden netto..

Men för att svara på din fråga så skulle jag valt SHB
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in