• 1
  • 2
2019-03-27, 19:37
Medlem
BossModes avatar
Hej. det är så att en nära kompis till mig , hans morsan har varit skyldig han pengar ett tag och det har varit problem.

Efter flera månaders lång tjafs så är planen klar. Det rör sig om ca 43k. Planen är att hon skickar över 8 tusen varje månad tills skulden är avslutad.

Problemet är att min kompis går på soc numera och kan därför inte ta emot dem själv.

Jag däremot arbetar och har okej inkomst. Kan jag själv ta emot dem åt honom i mitt konto eller lär jag få problem? 8k varje månad.
Citera
2019-03-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Hej. det är så att en nära kompis till mig , hans morsan har varit skyldig han pengar ett tag och det har varit problem.

Efter flera månaders lång tjafs så är planen klar. Det rör sig om ca 43k. Planen är att hon skickar över 8 tusen varje månad tills skulden är avslutad.

Problemet är att min kompis går på soc numera och kan därför inte ta emot dem själv.

Jag däremot arbetar och har okej inkomst. Kan jag själv ta emot dem åt honom i mitt konto eller lär jag få problem? 8k varje månad.

Du kan nog åka på en del frågor speciellt om du ska plocka ut det cash varje månad. Kanske om din kompis morsa skriver på nån form av avtal att skulden är till dig så du kan visa upp papper på det ifall dom frågar.
Citera
2019-03-27, 19:43
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Kan hon inte ge han kontant då?
Citera
2019-03-27, 19:43
Medlem
Det enklaste är att damen plockar ut pengarna i kontanter och lämnar över direkt i handen till den som ska ha dom.
Citera
2019-03-27, 20:14
Medlem
pirata-codexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Det enklaste är att damen plockar ut pengarna i kontanter och lämnar över direkt i handen till den som ska ha dom.

Exakt! Annars blir det massa onödiga frågor av nyfiken bankpersonal, minns att du är i sverige. Inte i ett normalt land!

Alla är misstänkta tills någon bevisat sin oskuld!
Citera
2019-03-27, 20:15
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan

Dem bor långt ifrån det är det.
Citera
2019-03-27, 21:02
Medlem
Citat:
Dem bor långt ifrån det är det.

Då får hon väl skicka med rekommenderat brev. Men det kostar ju lite. Men det kan ju ses som ränta.
Citera
2019-03-27, 21:11
Medlem
Gör det som är enklast för dig människa.....
Är det ditt problem?
Citera
2019-03-27, 21:25
Medlem
Det är väl bra om han får tillbaka sina pengar, då slipper han gå på försörjningsstöd ett par månader och vi skattebetalare har en parasit mindre att försörja... Har han pengar skall han inte ha bidrag.
Citera
2019-03-27, 22:07
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Du kan nog åka på en del frågor speciellt om du ska plocka ut det cash varje månad. Kanske om din kompis morsa skriver på nån form av avtal att skulden är till dig så du kan visa upp papper på det ifall dom frågar.

Men vem skulle ställa de frågorna och när? Bankomaten?
Citera
2019-03-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Men vem skulle ställa de frågorna och när? Bankomaten?

Precis tas dom ut ur bankomaten så kommer inga frågor att ställas
Citera
2019-03-28, 00:20
Medlem
Det är just för såna här tillfällen som det måste finnas kontanter i ett samhälle.
Fast kör på 5k varje månad istället skulle jag gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in