• 2
  • 3
2019-04-04, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Jag har kört en c3 från 2012 en rundtur på 25 mil per väg och jag gillar inte sätena i den, platta utan stöd och dom som inte har en ratt att hålla i sig i lider mer än föraren. I min 9-5 aero så är 80 mil i ett sträck inga större problem.

Spelar verkligen bränsleförbrukningen så stor roll att det inte vore rimligt med en merförbrukning på kanske 0.2 - 0.3 liter milen för att åka bekvämare?
Ditt inlägg förutsätter att alla människor är av samma längd o vikt.
Självklart är både Saab o Volvo som jag själv rekomenderar två erkänt bra bilar när det gäller komfort.
Men bara för att just du sitter dåligt i en C3 så innebär inte det per automatik att TS gör det.

Att sedan rekomendera en stor, motorstark bil till en person som söker enkonomi är ett dåligt tips. För utbudet av billiga Saab Aero som inte innebär många besök på verkstad är väldigt begränsat i dag.
Citera
2019-04-09, 22:38
Medlem
ost-e-knarks avatar
Jag var inte konstant ensam i C3an, vi är till exempel en familj med olika kroppsbyggnader men trots det satt alla sämre i den.

Saaben nämndes som ett exempel på att jag inte är en gnällig krympling som inte klarar långa mil. Aero nämnde jag pga. att jag aldrig kört en av dom med lägre utrustningspaket, jag vill minnas att stolarna skulle vara olika mellan paketen så jag ansåg att det var relevant info.

TS behöver inte köpa en motorstark bil om TS inte vill.
Senast redigerad av ost-e-knark 2019-04-09 kl. 22:44.
Citera
2019-04-11, 04:20
Medlem
Saab 9-3 från 00-02 2.0t och drar 06-07 under 10000 .
Citera
2019-04-11, 17:03
Medlem
Blir nog svårt för 15k. Lägger du ca 35k bör du iaf få en Opel Corsa från 2008. Den är riktigt bekväm och hyfsat tyst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in