2019-03-26, 20:07
Medlem
Största problemet med vår föda är att i stort sett hälften av befolkningen är överviktiga och ibland tom feta . Detta för med sig stora folkhälsoproblem och stora vårdkostnader . Mot bakgrund av detta skulle jag reka en kost som höll vikten på rimlig nivå . Allt annat snack om kött hit eller dit är av mindre betydelse. Ja , dricker påverkar ju också övervikten .
Citera
2019-03-26, 20:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
De lever längst! Det är även bevisat att de kan bygga muskler minst lika effektivt som köttätare.

Vilka är De? Än så länge har du/vi kommit fram till att de folk du refererat till inte är veganer och de få exempel på veganmuskelbyggare du länkat är mediokra.

Du tolkar verkligheten tämligen vanskligt.
Citera
2019-03-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Under alla år har jag aldrig sett en vegetarian som frisk ut, orkeslösa bleka och trötta.

Under alla år så har jag aldrig sett en köttätare som hållit sig relativt frisk över 60 års ålder. De har absolut ingen energi alls. Dålig uppsättning enzymer, matsmältning, dålig hållning och fyllda med sjukdomar.
https://www.youtube.com/watch?v=O6oJA_xhTa8
Denna kvinna ser inte så blek ut...

https://www.youtube.com/watch?v=-1sgju7sAdU
Denna man ser inte sjuk, blek, orkeslös och trött ut.

Nu har du sett två stycken. Veganer. Raw Veganer. De äter ingenting upphettat över 45 grader. Vilket verkligen är den överlägsna dieten. Vilka djur värmer sin mat? Inget djur värmer sin mat. Förutom den hjärndöda köttätaren till människa, som inte ens tycker sig vara ett djur, utan något som står över gud. Skäms på er.
Citera
2019-03-26, 20:21
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilka är De? Än så länge har du/vi kommit fram till att de folk du refererat till inte är veganer och de få exempel på veganmuskelbyggare du länkat är mediokra.

Du tolkar verkligheten tämligen vanskligt.

Tycker du att muskelbyggaren i youtubelänken i första inlägg är medioker? Han har mer muskler än någon köttätande muskelbyggare jag har sett. Köttätande byggare brukar mest ha fett.

De som lever längst i de blå zonerna är många veganer, ibland äter de ett ägg eller en grisfot. 97% av deras föda kommer från växtriket. Om alla åt så skulle vi inte ha många sjukdomar i världen och klimatet skulle vara bättre och miljöförstöringen mindre. Visst kan man hålla sig frisk på enbart 97% veganism, men om man vill leva ännu längre ska man hålla sig till 100% veganism. Oavsett vilket man väljer mellan 97% och 100% så förblir man frisk och hälsosam. De där 3% gör inte så stor skillnad.
Citera
2019-03-26, 20:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Under alla år så har jag aldrig sett en köttätare som hållit sig relativt frisk över 60 års ålder. De har absolut ingen energi alls. Dålig uppsättning enzymer, matsmältning, dålig hållning och fyllda med sjukdomar.

Nu har du sett två stycken. Veganer. Raw Veganer. De äter ingenting upphettat över 45 grader. Vilket verkligen är den överlägsna dieten. Vilka djur värmer sin mat? Inget djur värmer sin mat. Förutom den hjärndöda köttätaren till människa, som inte ens tycker sig vara ett djur, utan något som står över gud. Skäms på er.
Hahaha det var roligt!
Citera
2019-03-26, 20:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Tycker du att muskelbyggaren i youtubelänken i första inlägg är medioker? Han har mer muskler än någon köttätande muskelbyggare jag har sett. Köttätande byggare brukar mest ha fett.

De som lever längst i de blå zonerna är många veganer, ibland äter de ett ägg eller en grisfot. 97% av deras föda kommer från växtriket. Om alla åt så skulle vi inte ha många sjukdomar i världen och klimatet skulle vara bättre och miljöförstöringen mindre. Visst kan man hålla sig frisk på enbart 97% veganism, men om man vill leva ännu längre ska man hålla sig till 100% veganism. Oavsett vilket man väljer mellan 97% och 100% så förblir man frisk och hälsosam. De där 3% gör inte så stor skillnad.

JA! Som jag redan tidigare skrivit, vilket du som guldfisk redan glömt så skrev jag tidigare att snubben är medioker och jag är minst lika stor eller större i form. Det finns tusentals köttätande bros som är större än den killen. Märks att du spenderar för mycket tid i taxin och för lite på gymet.

Resten av tramset går inte ens att bemöta. Sök hjälp, mannen.
Citera
2019-03-26, 20:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Så då borde vi alltså äta rått kött,eftersom så många andra djur gör det?
Citera
2019-03-26, 21:13
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig att så många veganer behöver kosttillskott och många blir tvungna att avbryta dieten för att se får så många hälsoproblem?
Citera
2019-03-26, 21:34
Medlem
Protein och träning bygger muskler. Protein kan du ju få från flera källor så är ju inte så fantastisk konstigt direkt.....
Citera
2019-03-26, 21:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Hur kommer det sig att så många veganer behöver kosttillskott och många blir tvungna att avbryta dieten för att se får så många hälsoproblem?

För att många veganer äter för ensidigt. Konsten är att äta så olika saker som möjligt men många äter bara bönpasta. Olja ska man heller inte äta, man ska äta whole food som innehåller fett.
Citera
2019-03-26, 21:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Protein och träning bygger muskler. Protein kan du ju få från flera källor så är ju inte så fantastisk konstigt direkt.....

Hemligheten ligger nog i att man får mer energi och ork av denna diet, därför orkar man träna. Jag som tidigare har ätit kött nästan varje dag blir trött efter en måltid med kött. Med whole food, plant based diet är det dock ENERGI man får och orkar bygga muskler. Därför många köttätare och fettslurpare bara sitter hemma framför teven.
Citera
2019-03-26, 22:09
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Hemligheten ligger nog i att man får mer energi och ork av denna diet, därför orkar man träna. Jag som tidigare har ätit kött nästan varje dag blir trött efter en måltid med kött. Med whole food, plant based diet är det dock ENERGI man får och orkar bygga muskler. Därför många köttätare och fettslurpare bara sitter hemma framför teven.
Din okunskap i både näringslära och fysiologi lyser igenom. Denna tråd lär hamna i korgen när som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in