2019-03-24, 22:15
Medlem
Tycker ni att klimatförnekelse bör förbjudas?
Om så är fallet hur långa fängelsestraff eller stora botar är rimliga?

Förtydligande, tycker ni det ska förbjudas att öppet yppa klimatförnekelse, jag tänker en lag som hmf fast för klimatet.

Ännu ett förtydligande: Jag syftar givetvis på de personer som inte tror på klimatförändringar orsakade av människan. Alltså de som går emot svenska ledande politiker.
Senast redigerad av raketkalle 2019-03-24 kl. 22:56.
Citera
2019-03-24, 22:18
Medlem
Är det rimligt att stat skall kunna inskränka på individers åsikter, döma de till böter eller fängelestraff?
Citera
2019-03-24, 22:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketkalle

Svaret är enkelt. Nej. /tråd
Citera
2019-03-24, 22:20
Medlem
Hitler and Stalin would be proud!
Citera
2019-03-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Är det rimligt att stat skall kunna inskränka på individers åsikter, döma de till böter eller fängelestraff?

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Svaret är enkelt. Nej. /tråd

Inte att ha åsikten i sig jag syftar på, utan att utrycka åsikten, ska ändra trådstart.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Det finns ingen som förnekar att det finns data på vädret över en längre tidsperiod. Ni får hitta på ett bättre skällsord.
Citera
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Åsiktsförbud?
Vems åsikter ska vara lagliga och vilkas ska förbjudas? Det finns olika forskning som påvisar olika bevis angående klimatet.
Ska t ex en 16-årings åsikter gälla framför forskares studier?
Citera
2019-03-24, 22:22
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Nej, varför skulle vi göra det?
Citera
2019-03-24, 22:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Inte att ha åsikten i sig jag syftar på, utan att utrycka åsikten, ska ändra trådstart.

Det var det jag tolkade frågan som och svarade på. Så fortfarande. Nej.
Citera
2019-03-24, 22:28
Medlem
Klimatförnekare är ju allt som oftast bottenskrap i vilket fall, så det gör nog ingen skillnad. Det är den lilla dutten stenrika intvesterare med klimathotande affärsintressen som borde bestraffas. Inte deras yttrandefrihet, men deras handlande.
Citera
2019-03-24, 22:31
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Förtydligande, tycker ni det ska förbjudas att öppet yppa klimatförnekelse, jag tänker ungefär som att det idag är förbjudet att förneka förintelsen.

Naturligtvis inte.
Däremot vore det önskvärt med en sida där all tillgänglig forskning, statistik och fakta presenteras på ett enkelt sätt, och med relevanta länkar till de som vill fördjupa sig.
Till detta skulle jag vilja ha ett forum där skeptiker och andra kunde diskutera problemet, och att berörda forskare finns tillgängliga där.
Citera
2019-03-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Klimatförnekare är ju allt som oftast bottenskrap i vilket fall, så det gör nog ingen skillnad. Det är den lilla dutten stenrika intvesterare med klimathotande affärsintressen som borde bestraffas. Inte deras yttrandefrihet, men deras handlande.

Personer utan stora tillgångar då, eller tex politiker och journalister?

Tänker du att tex de som äger taxiverksamheter och sånt bör dömas, men inte folk som jobbar inom vården eller resturangbranschen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in