2019-03-24, 22:35
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketkalle
Tycker ni att klimatförnekelse bör förbjudas?
Om så är fallet hur långa fängelsestraff eller stora botar är rimliga?

Förtydligande, tycker ni det ska förbjudas att öppet yppa klimatförnekelse, jag tänker en lag som hmf fast för klimatet.
Vad menar du med klimatförnekelse?
Här i Stockholm var det en km is på oss för 10.000 år sen, och man odlade vin vid Fatbursjön (dvs Södra Station) för 1000 år sen, så om det regnar lite nu, och blir en varm sommar, ska du gå all Greta in, och kalla mig förnekare, när jag bara säger vad som händer, och inte händer?
Vädret, och klimatet, ändrar sig, det beror inte på oss, och vi kan inget göra åt det, annat än anpassa oss. Men anpassa oss är vi bra på, det är därför vi fortfarande är kvar ...
Citera
2019-03-24, 22:36
Medlem
Vilka förnekare syftar du på?
Dom som förnekar forskning om att CO2 inte påverkar klimatet nämnvärt.

Eller dom som förnekar domedagsforskning?

Båda grupper är ungefär lika stora.

https://youtu.be/OwqIy8Ikv-c
Citera
2019-03-24, 22:43
Medlem
SoSuKoKu-34-bs avatar
Citat:

Förtydligande, tycker ni det ska förbjudas att öppet yppa klimatförnekelse, jag tänker en lag som hmf fast för klimatet.
Nej, det tycker jag inte. Det ända tänkbara straffet är utvisning ur landet, men det är lite si så där då alla svenska medborgare får vara i Sverige.
Men ska man förbjuda det, då är det bäst att förbjuda att utbilda sig, all skolgång i form av grundskola och gymnasium ska avskaffas och alla universitet och högskolor kan byggas om och organiseras om till Bibelskolor. Kritiken mot klimatalarmismen grundar sig på att man har lärt sig kritiskt och har lärt sig lite grundläggande naturkunskap.

Det bästa hade ju varit att förbjuda idioter, men det är naturligtvis omöjligt om man inte öppnar mentalsjukhusen igen.
Citera
2019-03-24, 22:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vilken typ av klimatförnekelse menar du? Det finns ju en klick som förnekar klimatet genom att skylla på kossorna istället för att inse att jorden alltid har haft klimatförändringar. Den tycker jag absolut att man kan förbjuda. Pseudovetenskapligt nonsens är inget vi behöver.
Citera
2019-03-24, 23:10
Medlem
Boosheids avatar
Alla klimatförändringar kan inte skyllas på människan. Klimatet har ändrats genom tiderna långt innan det fanns några människor, så nej man ska inte förbjuda klimatförnekelse.

Vi borde snart få en ny istid om man tittar på istiderna som vi har haft innan.

I norden så brukar istiderna hålla på i 100 000 år och ha ett uppehåll på ca 15 000 fram till nästa istid. Nu var det ungefär 10 000 år sedan vi hade en istid, så det är ungefär 5000 år kvar. Men en istid kommer inte under en natt, så det är dags att det börjar bli klimatförändringar nu.
Citera
2019-03-24, 23:22
Medlem
cqs avatar
Klimatet finns inte, så det blir svårt att göra en lag för något som inte finns.
Citera
2019-03-24, 23:22
Bannlyst
Jag kör fullsize USA pickup med en 5.7 liters Hemi 8:a, och kör Motocross på fritiden, jag skiter fullständigt i pingviner och blåbärsbuskarna. Det kan pretantiösa hbtbqcp-fikusar ägna sig åt. Skulle någon försöka ta min egendom/fordon ifrån mig, skulle jag ta till våld, då skulle jag äntligen få utlopp. för allt förakt jag byggt upp mot dom här islamvurmande trädkramarkräken 🤣🤣
Citera
2019-03-24, 23:30
Medlem
Intotherainbows avatar
Ännu bättre vore att förbjuda idioter som endast hämtar sina nyheter från SVT.
Citera
2019-03-24, 23:36
Medlem
pirata-codexas avatar
Citat:

Ännu ett förtydligande: Jag syftar givetvis på de personer som inte tror på klimatförändringar orsakade av människan. Alltså de som går emot svenska ledande politiker.

Nej absolut inte alls!
Samma som att folk inte vågar prata om er invandring, varför ska folk bli tystade?
Gör man så, är ni på samma nivå som gamla Sovjet var, fast det är vi snart ändå tror jag?!
ALLA måste få säga sin egen mening, rasister, nazister, kommunister socialdemokrater, afa och nmr, judar ska få säga sitt negrer sitt, svenskar sitt och alla andra sitt, givetvis!
Yttradefrihet till folket!
Citera
2019-03-24, 23:38
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Klimatet finns inte, så det blir svårt att göra en lag för något som inte finns.

Det där var bland det dummaste jag har läst den här veckan.
Klimatet finns precis som månen, tidvattnet, djur, växter och vädret.
Citera
2019-03-24, 23:41
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Alla vet att klimatet förändras, men ingen vet varför.
Det finns däremot många olika teorier om varför klimatet förändras.

Vad menar du skulle vara förbjudet?
Att forska om klimatet?
Citera
2019-03-24, 23:53
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ännu ett förtydligande: Jag syftar givetvis på de personer som inte tror på klimatförändringar orsakade av människan. Alltså de som går emot svenska ledande politiker.

NEJ, NEJ, och åter NEJ !!!
Du ser ju själv vad du skriver, politiker som inte låter alla komma till tals utan väljer de som kommer att följa det som regeringen bestäm att så ska vi göra, alltså en ren urskiljning av forskare och vetenskapsmän m.m. som har delade meningar och vill föra en objektiv debatt om problemen.

Dessa kan absolut inte få tillstånd till att stifta lagar som inskränker mänskliga rättigheter. Att sen ha osmakligheten att påstå att de har tolkningsföreträde på klimatforskningens resultat är än värre då det är politiker som inte har den kunskapen, och trots detta vill dom ge sig själva mandat att fortgå i denna process. Hoppas du förstår hur sjukt detta är, för det är exakt det som sker nu.

Detta att stifta lagar mot oliktänkare kan ju oxå slå tillbaka i nästkommande val.....hur göra då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in