• 1
  • 2
2019-03-24, 18:06
Medlem
Citat:
På söndagen blev en man påhoppad efter att ha sagt nej till att köpa narkotika.

Polisen fick in larmet vid 17. Händelsen skedde vid Folkets park.

Den misstänkte gärningsmannen, en man i övre 20-årsåldern, flydde på cykel men greps kort därefter av polisen.

Polisen utreder händelsen som misshandel.

https://www.sydsvenskan.se/2019-03-2...ev-misshandlad

Tuffa tider väntar för Malmöborna. Går man ut kl 5 en söndag eftermiddag får man minsann vara beredd på att antingen köpa knark eller få stryk.
Citera
2019-03-24, 18:14
Medlem
Casual-Cultures avatar
Grinig säljare? Detta är ju bara så fel det kan bli och ska självklart inte hända men nånting säger mig att personen som åkte på stryk slängde nog inte bara ut ett enkelt nej svar.
Citera
2019-03-24, 18:15
Medlem
Snarare så att langarna ska ha stryk om de stör folk med sin försäljning, vem gillar framfusiga försäljare?!
Citera
2019-03-24, 18:24
Medlem
Mackan52s avatar
Tuffa tider? Det här är vardagsmat knappt värt att ha en tråd om.

Kan vi inte bara ha en samlad "Malmö-tråd" där vi postar alla småbrott som bilstölder, misshandel, sprängningar och skjutningar?
Citera
2019-03-24, 18:25
Medlem
pirata-codexas avatar
Tror mer på att "langarna" skulle blåsa offret, att dom kollade först om denne kunde blåsas, när denne tackade nej försökte dom råna i stället. Hade offret tagit fram cashet, hade man alltså lättare fått tag i dom?

Personligen har jag svårt att få tag i bra hash dit jag flyttat, känner ingen och så vidare, men inte fanken kommer någon och vill "tvinga" mig att köpa hasch inte!
Detta är upprörande.
Citera
2019-03-24, 18:41
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirata-codexa
Tror mer på att "langarna" skulle blåsa offret, att dom kollade först om denne kunde blåsas, när denne tackade nej försökte dom råna i stället. Hade offret tagit fram cashet, hade man alltså lättare fått tag i dom?

Personligen har jag svårt att få tag i bra hash dit jag flyttat, känner ingen och så vidare, men inte fanken kommer någon och vill "tvinga" mig att köpa hasch inte!
Detta är upprörande.

Precis så. Vi har en köpare som inte kan erkänna för farbror blå att han velat köpa lite helgröka och uppfinner en historia att han blivit påhoppad för att han inte ville köpa. Det kanske är sant i sig, när säljarna drog fram några andra gröna saker drog köparen sig ur, och säljarna blev lite småsura. Eller så ville han pruta när det inte var så bra som det var annonserat.

Hade han erkänt försök till köp skulle polisen istället lägga allt fokus på honom; pissprov, husrannsakan och långa förhör. Säljarna skulle man inte bry sig om. Det är ju jobbigt att hitta dem.
Citera
2019-03-24, 18:56
Medlem
pirata-codexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Precis så. Vi har en köpare som inte kan erkänna för farbror blå att han velat köpa lite helgröka och uppfinner en historia att han blivit påhoppad för att han inte ville köpa. Det kanske är sant i sig, när säljarna drog fram några andra gröna saker drog köparen sig ur, och säljarna blev lite småsura. Eller så ville han pruta när det inte var så bra som det var annonserat.

Hade han erkänt försök till köp skulle polisen istället lägga allt fokus på honom; pissprov, husrannsakan och långa förhör. Säljarna skulle man inte bry sig om. Det är ju jobbigt att hitta dem.

Kan mycket väl stämma bror!
Eey bruuschaaan det kostar 600 för 2.5g mannen...
-eey nej brooshan, jag har bara 500
*pang smack*
-Ta hit cashen mannen!
- Ey okeej då, varsågoda...

Ser det framför mig.
Garanterat ingen langare som TVINGAR på folk droger, har ALDRIG varit med om den saken och då har jag rökt över 20 år bror, och även tagit massa annat!
Det luktar fejk av detta!
Långt väg dessutom!
Citera
2019-03-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Grinig säljare? Detta är ju bara så fel det kan bli och ska självklart inte hända men nånting säger mig att personen som åkte på stryk slängde nog inte bara ut ett enkelt nej svar.

Sannolikt inte. Tro mig, jag har bott i Malmö i nästan hela mitt liv, och jag har aldrig köpt knark. Jag har aldrig blivit misshandlad heller.
Citera
2019-03-24, 19:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Ser det framför mig.
Garanterat ingen langare som TVINGAR på folk droger, har ALDRIG varit med om den saken och då har jag rökt över 20 år bror, och även tagit massa annat!
Långt väg dessutom!

Jag har dock varit med om det - i en annan universitetsstad. Åker inte till Malmö om jag inte absolut måste.

Hur som, på väg till krog en lördagskväll så kom ett par somaliska noggrer fram och prompt ville sälja gräs, tjack och heroin till oss. "Säljaren" visade stolt upp hur mycket han minsann hade under jackan "jag har allt vad du än vill ha brushäään" men när vi avböjde blev han lite gramse och frustade att vi var snutar, och började härja.
Bara det att han missade att vi var ca 20m utanför ingången till den krogen vi var på väg till, och krogvakterna stod som sig brukar utanför dörröppningen - och på andra sidan gatan stod en polisbil med två poliser utanför som samtliga hörde den ilskne noggern gasta. Han fick åka bil
Citera
2019-03-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
https://www.sydsvenskan.se/2019-03-2...ev-misshandlad

Tuffa tider väntar för Malmöborna. Går man ut kl 5 en söndag eftermiddag får man minsann vara beredd på att antingen köpa knark eller få stryk.

Området som nämns är ett ökänt mångkulturellt bostadsområde där många vänsterextrema bor och andra luffare. Där kan detta hända 12 på dagen.
Citera
2019-03-24, 21:39
Bannlyst
Citat:
Kan mycket väl stämma bror!
Eey bruuschaaan det kostar 600 för 2.5g mannen...
-eey nej brooshan, jag har bara 500
*pang smack*
-Ta hit cashen mannen!
- Ey okeej då, varsågoda...

Ser det framför mig.
Långt väg dessutom!

Jaså?

Var i Malmö (folkets park) med gymnasieklassen en varm sommardag för X år sedan när en neger kom fram och ville sälja mig "tabletter" för att få pengar till att "hjälpa folket i hans hemland". Han blev duktigt arg när jag vänligt men bestämt tackade nej. Han försökte verkligen pracka på mig dem.

Så jag har varit med om det och då har jag ändå NOLL erfarenhet av droger (dricker inte ens kaffe).
Citera
2019-03-24, 22:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Frågan är varför han sa nej till knark?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto