2019-03-25, 22:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Allt levande är skapta av vatten och Islam är skapad av Gud. Gud är heligast. Islam är renare än vatten och vatten är det renaste vi vet. Klura ut ekvationen.
"Den som tror på mig, av hans innersta skola strömmar av levande vatten flyta fram, såsom skriften säger.»" (Johannes 7:38)
https://sv.bibelsite.com/john/7-38.htm

Och vattnet som skapade de troende är dopet i vatten. Tron på Guds glada budskap.

Men du säger att lydnaden är större. Varför? Lydnaden hur? Kanske talar vi olika språk gällande "lydnad".

"Som Skriften säger" är som vattnet vattnar jorden, ska jag tillägga.
Citera
2019-03-25, 22:24
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Förtrycket av individens fria vilja till att leva enligt sig själv. Inte minst, kvinnoförtrycket inom islam är vedervärdigt.
Hur förtrycker islam kvinnor? hur förtrycker Islam individens fria vilja? Koranen är Islam grunpelare så hänvisa till koranen när du svarar på detta.
Citera
2019-03-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stones3232
Remidgrus, du är så patetisk. Du har ställt 27 miljoner frågor för att försöka komma åt ts och ändå har du inte lyckats. Gång på gång har du blivit motbevisad med konkret fakta. Att du ägnat timmar åt denna tråd glädjer mig, visar bara på att du är intresserad av Islam. Inte undra på att Islam växer som aldrig förr.

Frågar man inte får man inget veta. Samtidigt är inget svar, också ett svar i sig. De visar ju gång på gång att när en obekväm fråga kommer upp, så väljer de antingen att slingra sig eller inte svara alls. Tyck du att jag är patetisk, så kan jag sitta här och tycka att TS oklara undanflykter för att behöva svara på frågor är patetiska. Pinsamheten i deras försök till försvar är rätt underhållande.
Citera
2019-03-25, 22:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du kan hitta enskilda fall inom alla områden och omständigheter. Det enskilda fallet kan mycket väl bero på kultur, etnicitet, klanmentalitet osv osv...

Du skrev att Islam är renare än vatten, att det inte finns hat eller krig i religionen. Det är bokstavligen lögn. Du ljuger, vilket vi som faktiskt läst Koranen vet att muslimer får göra i vissa omständigheter. Det förekommer hat och krig i islam och du ljög, punkt slut.
Citera
2019-03-25, 22:27
Medlem
Citat:
Kan lova dig att Islam är inte våld, hot och krig. Politiken är det men Islam är renare än vatten
Jag är ledsen att göra dig besviken...
Men jag började med att vara nyfiken på religionen islam och lärde känna muslimer.
Sedan skaffade jag mig en koran och blev bekymrad.
Efter hand lades pusselbitar ihop och jag förkastade religionen islam.
Efter en svår tid började jag ropa till Gud.
Han svarade mig.
Han visade mig Vägen.
Och när jag läste Bibeln och hörde en sång under en gudstjänst som jag hade hört sjungas av tusentals i Himlen så grät jag och visste att Gud visat mig Hem igen.
Jag hade nämligen i tonåren en liknande upplevelse som Jason Sobel när jag vid en olycka trodde jag skulle dö och gav upp min ande till Gud.
Då var jag plötsligt i Himlen hos Vår Fader!
Jag har skrivit om det förut och det finns inga ord som är rätt för att kunna beskriva det.
Men denna sång sjöng änglarna i Himlen!
Tacka Herren för Han är God
Hans Nåd varar Evigt

https://youtu.be/y4GFOO95-5U

Jag vill bara en sak min vän.
För jag älskar dig som Jesus Älskar dig!
Även om jag kan vara rättfram och tuff ibland.

Vad står det egentligen om Jesus/Jehoshua...
Läs.
Jag ber Läs!
Det första. Vad gjorde Jesus?
Läs sedan i Evangelierna.

Citera
2019-03-25, 22:34
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"Den som tror på mig, av hans innersta skola strömmar av levande vatten flyta fram, såsom skriften säger.»" (Johannes 7:38)
https://sv.bibelsite.com/john/7-38.htm

Och vattnet som skapade de troende är dopet i vatten. Tron på Guds glada budskap.

Men du säger att lydnaden är större. Varför? Lydnaden hur? Kanske talar vi olika språk gällande "lydnad".

"Som Skriften säger" är som vattnet vattnar jorden, ska jag tillägga.
https://www.youtube.com/watch?v=6eIPNa1VZyU
Citera
2019-03-25, 22:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag har inte hävdat något alls om koranen annat än att man behöver ha ett Logos utöver ditt för att förstå innebörden.

Det spelar ingen roll, faktum är inte förhandlingsbara. Du kan inte hävda att något är perfekt om det inte är sant och man måste käka svamp i tjugo år för att kunna tolka något på det sätt som du hävdar att det är uppenbart att man ska tolka det. Du kan tycka att Koranen inte skall tolkas bokstavligt men det finns mängder med muslimer som tycker att den skall tolkas bokstavligt och diskussionen handlar om huruvida den är korrekt eller inte. Den är inte korrekt, den innehåller direkta felaktigheter. Allah blandar ihop Aarons syster Miriam med Jesus mamma. De levde antagligen i olika årtusenden. Du kan tycka att det är OK hur mycket du vill men det är fortfarande FEL. Om din Gud inte kan skilja på två personer som levde i olika årtusenden vad säger det om dig?
Citera
2019-03-25, 22:35
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du skrev att Islam är renare än vatten, att det inte finns hat eller krig i religionen. Det är bokstavligen lögn. Du ljuger, vilket vi som faktiskt läst Koranen vet att muslimer får göra i vissa omständigheter. Det förekommer hat och krig i islam och du ljög, punkt slut.
Du påstår massa saker om Islam men enligt vilka källor? Dina påståenden räcker inte. Hänvisa hat, terror och krig till koranen. Några verser?
Citera
2019-03-25, 22:36
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Islam är inte orsaken. Naturresurserna är orsaken.

Ge ett par exempel.

Citat:
bullshit det är inte mer konflikt i muslimska länder än det är i övriga världen. stoppa dina lögnar nånstans solen aldrig skiner

Där ser man. Kan du nämna två länder i världen som är muslimska och där det varit obruten fred i, låt säga, de senaste 20 åren?
Citera
2019-03-25, 22:36
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag är ledsen att göra dig besviken...
Men jag började med att vara nyfiken på religionen islam och lärde känna muslimer.
Sedan skaffade jag mig en koran och blev bekymrad.
Efter hand lades pusselbitar ihop och jag förkastade religionen islam.
Efter en svår tid började jag ropa till Gud.
Han svarade mig.
Han visade mig Vägen.
Och när jag läste Bibeln och hörde en sång under en gudstjänst som jag hade hört sjungas av tusentals i Himlen så grät jag och visste att Gud visat mig Hem igen.
Jag hade nämligen i tonåren en liknande upplevelse som Jason Sobel när jag vid en olycka trodde jag skulle dö och gav upp min ande till Gud.
Då var jag plötsligt i Himlen hos Vår Fader!
Jag har skrivit om det förut och det finns inga ord som är rätt för att kunna beskriva det.
Men denna sång sjöng änglarna i Himlen!
Tacka Herren för Han är God
Hans Nåd varar Evigt

https://youtu.be/y4GFOO95-5U

Jag vill bara en sak min vän.
För jag älskar dig som Jesus Älskar dig!
Även om jag kan vara rättfram och tuff ibland.

Vad står det egentligen om Jesus/Jehoshua...
Läs.
Jag ber Läs!
Det första. Vad gjorde Jesus?
Läs sedan i Evangelierna.

Det räcker inte. Dina påståenden räcker inte. Vad har hatiskt med Islam? Ge källa? hänvisa till några koranverser?
Citera
2019-03-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobiustrip
Vad är det här för gojatråd? Islam har inte genomgått moderniseringarna som kristendomen har gjort, i flera steg, och skillnaden där gör att bara en liten del moderata muslimer öppet förkastar IS eller andra galningar. Kristendomen har tagit sig vidare och idag så krigar vi för kung och fosterland, inte för gud. Var religiös i all mening men tvinga inte på något det och snälla, sluta mörda barn och våldta kvinnor/småtjejer som någon jävla trofé. Skulle västerländska soldater prata öppet på det sättet så skulle de få sparken ögonaböj.

Jag skulle inte tänka så här om jag hade sett mer än en handfull muslimer förkasta muslimsk extremism. Men det blir alltid så otroligt tyst när en moderat (till syners) muslim får den frågan. Är det rädsla att någon nära är extremist och kommer göra illa den som vågar säga ifrån?
Det är många muslimer som tar avstånd från sekten Khawarij med dess grupper som IS, al qaida, boko haram mfl. Dessa grupper kallas helvetets hundar. Kännetecknet för dessa är att de förklarar muslimer för att vara otroende pga mindre synder som att röka cigaretter tex.
De gör uppror mot ledare för att de inte dömer med Allahs lag. De förklarar de muslimska ledarna att vara otroende. De här grupperna beskrev profeten som unga och dumma och bland dem finns aldrig någon som anses vara lärd.

Denna sekt varnade profeten Muhammed (saw) för i flera hadither och sa att Khawarij kommer dyka upp i tiden då och då.
Jag tar avstånd från dessa grupper som profeten (saw) kallade för helvetets hundar och de mest hatade av Allahs skapelse. Jag fördömer deras handlingar.

De här grupperna har stora lärda inom Islam varnat för ända sedan profetens (saw) tid.
Citera
2019-03-25, 22:38
Medlem
Citat:
Hur förtrycker islam kvinnor? hur förtrycker Islam individens fria vilja? Koranen är Islam grunpelare så hänvisa till koranen när du svarar på detta.

Fast en religion är väl inte sin bok, en religion är väl människorna som utövar den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in