2019-03-22, 19:57
Medlem
Hoppas någon kan hjälpa mig, igår fick jag min nya Samsung watch active, nu söker jag IMEI-nummer på denna med hittar inte, står på Samsungs hemsida att jag skall gå in på inställningar-->om klockan och det har jag gjort men där hittar jag bara modell namn och serienummer. Är det någon som vet ?
Citera
2019-03-22, 20:35
Medlem
Popetoterors avatar
The Back of your Device: If you have a removable battery, look under or below the battery for the phone's IMEI or serial number.

The Packaging: The original box may list the phone's full IMEI and serial number.

Your Carrier's Website: Your account details may list the phone's IMEI and serial number.

Bill of Sale: Review your sales receipt or contract for your phone's IMEI and serial number.

Samsung Members: If you have a Samsung account and the Samsung Members app installed on your phone, the serial number stored in Samsung Members is actually your phone's IMEI number.

Dial *#06# on the phone to display the IMEI and serial number.

Snabbaste sättet att kolla upp IMEI-nummer

Här är det snabbaste sättet att hitta IMEI-nummer som fungerar på alla mobiler.

1. Öppna samtalsapplikationen

2. Skriv in *#06#

3. Ditt IMEI-nummer visas

Denna guide fungerar normalt sett på alla iPhones, Samsung, Sony, HTC, övriga Android-mobiler samt

enklare knapptelefoner. Om du mot förmodan har problem att få fram ditt IMEI-nummer, vänliga maila din fråga till kundtjanst@telefonshoppen.se så hjälper vi dig så gott vi kan. För att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt är det bra om har med denna information i ditt mail:

- Information om vad problem är

- Tillverkare + modell som problemet gäller för

Find ICCID and IMEI Number on Your Gear

To reactivate your Gear, you will need to contact your Carrier and provide the ICCID/IMEI number located under settings.

How to find your ICCID Number:

1. Press the Home key and the touch Settings.

2. Swipe to and touch About Gear.

3. Swipe to and touch Device Information.

4. Swipe to ICCID.
Citera
2019-03-22, 21:56
Medlem
Max Powers avatar
Den har inget imei-nummer.
Citera
2019-03-23, 01:08
Medlem
Samma problem här, Samsung har gjort en tabbe. Dom vill nog ha serienummer men i formuläret frågar dom om IMEI som ej finns. Kanon
Citera
2019-03-23, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Den har inget imei-nummer.

Som jag misstänkte då, hur har du gjort med formuläret på hemsidan? Antar att du också vill ha en powerbank
Chansa på att bara skriva in serienummer ?
Citera
2019-03-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linnis92
Som jag misstänkte då, hur har du gjort med formuläret på hemsidan? Antar att du också vill ha en powerbank
Chansa på att bara skriva in serienummer ?

Jag testa, gick ej
Citera
2019-03-23, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dybdyb
Jag testa, gick ej

Pratade med Samsung, de bad mig prova igen om 2-3 dagar och se om de lyckats lösa problemet då. Men registrerade mitt namn, nummer och klockans uppgifter för någon "lista". Vill du också ringa så är numret till kampanjgrejen 0771403020 om du inte redan har det
Citera
2019-03-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linnis92
Pratade med Samsung, de bad mig prova igen om 2-3 dagar och se om de lyckats lösa problemet då. Men registrerade mitt namn, nummer och klockans uppgifter för någon "lista". Vill du också ringa så är numret till kampanjgrejen 0771403020 om du inte redan har det

Haha jag stod i 2 timmars telefonkö och gav upp. Sen stod jag i 1 timmes chatkö. Gav upp. Mailade dom
Citera
2019-03-25, 12:36
Medlem
Nu har dom ändrat
Citera
2019-03-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dybdyb
Nu har dom ändrat

Jag tar tillbaka det, funkar ändä inte
Citera