2019-03-22, 09:48
Medlem
The-Johnnys avatar
Eländiga Lexbase har listat mig för ett brott jag fått strafföreläggande på, och skriver man mitt namn på google så dyker Lexbase upp bland topp tre resultat. Jag har under ca 1 månads tid försökt få ner Lexbase genom att kontinuerligt öppna alla andra hemsidor (förutom Lexbase) på första sidan i googles sökresultat, men Lexbase har inte rört sig ett smack. Överst finner man merinfo och ratsit, därefter Lexbase, och sedan facebook.

Jag har öppnat konto twitter, instagram, about.me, etc. Har sedan länge även Linkedin och facebook som jag är relativt aktiv på. Linkedin hamnar t.om på sida 2 i sökresultatet och twitter/instagram/about.me dyker inte ens upp. Jag har försökt även öppna sidor genom olika enheter för att google ska se att klickningarna kommer från olika ip adresser, men inget verkar funka.

Någon som vet hur google fungerar och har några tips på vad man kan göra för att få ner ett resultat utöver det jag redan har försökt?

Om sökresultaten baseras på "relevant" information och hur många klickningar en viss sida får, kan man använda något program eller dylikt för att dagligen öppna upp andra sidor (och därmed få ner Lexbase längre ner i sökresultatet)?
Senast redigerad av The-Johnny 2019-03-22 kl. 10:05.
Citera
2019-03-26, 21:35
Medlem
Har du testat o göra samma sökning i inkognitoläge/privat fönster?
Citera
2019-03-27, 01:31
Medlem
JackFoleys avatar
Varför vill du inte stå för att du är kriminell?

Det hjälper inte att klicka för att få upp resultat, du har missuppfattat. Däremot får länkar till andra webbplatser upp dem i googles sökindex. Länka din till exempel din facebookprofil på olika ställen på internet så kommer du snabbt se resultat.
Citera
2019-03-27, 03:52
Medlem
Undrar om inte den där rankningen grundas på populariteten av sidorna över fler än dina resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in