• 2
  • 3
2009-01-29, 18:07
Medlem
sprutmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
De två första gångerna med epilator gör det som mest ont. Då är dina hårsäckar hårt rotade och hårväxten är tät. Efter det gör det mindre och mindre ont. De nybildade hårsäckarna hinner inte rota sig och iom att alla hårstrån inte växer ut samtidigt är det lätt att bara hålla efter de eventuella hår som dyker fram. Jag tycker att det känns som att tatuera sig ungefär. Det är en svidande känsla, men fullt uthärdligt.

Dock vill jag lägga en varning till alla unga tjejer som börjar med vax, epilator eller bara plockar ögonbrynen med pincett. Efter några års utdragningar är många hårsäckar förstörda och håret växer inte ut igen. Tänk på det ni som gör en rejäl brasiliansk vaxning, modet kan vända och då kan du bli stående med glest osexigt könshår som inte växer ut till den buske som kanske är modern just då. Samma sak för er som i många år plockar ögonbrynen till streck. Min morsa gjorde det på 60-talet och är inte alls nöjd över sina streck idag, men de växer inte ut mer.

Har hört att man inte borde raka könshåret med epilator. När du gör en vaxning är det kanske lite annorlunda, men med epilator riskerar man att skada små viktiga körtlar som finns vid hårsäckarna. Däremot kan jag bara rekommendera epilator vid rakning av ben etc. ...Så var försiktiga! It hurts!
Citera
2009-01-29, 23:50
Medlem
Helga.Nyborgs avatar
På apoteket har RFSU kommit ut med en serie för intim rakning, fungerar verkligen! Annars så är det skrubba som gäller om man inte vill ha "rakfinnar", ta en sån där disksvamp och skrubba det rakade området varje gång du duschat,
Citera
2009-01-30, 11:43
Medlem
gurgla-pungs avatar
Hejsan!

En quinnlig arbetskamrat tipsade Mig om att smörja med Glidmedel där nere efter rakning, för att slippa detta bekymmer! Jag har inte provat än!

Halleluja!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in