2006-03-01, 16:04
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaRoth
Epilator = Litet elakt satyg som är i princip som en eldriven pincett. Blir samma resultat som med vaxning kan jag tänka mig då man sliter upp rötterna med båda metoderna.

Precis. Lent och fint i flera månader och aldrig stubb då håren inte växer ut samtidigt.
Citera
2006-03-05, 21:21
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Precis. Lent och fint i flera månader och aldrig stubb då håren inte växer ut samtidigt.

Det handlar ju om att ett hårstrå inte växer ut vasst och stubbigt från början, men när man rakar av det så fortsätter det ju bara växa från snittytan.
Citera
2006-03-05, 21:24
Medlem
H.E.L.s avatar
Hur får man bäst bort rövskägget? Alltså inte håret i röven o på skinkorna utan pipskägget som sitter precs vid svanskotan.
Går ju inte att komma åt hur mycket man än särar på skinkorna.
Citera
2006-03-05, 21:30
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Hur får man bäst bort rövskägget? Alltså inte håret i röven o på skinkorna utan pipskägget som sitter precs vid svanskotan.
Går ju inte att komma åt hur mycket man än särar på skinkorna.
Du har PM.
Citera
2006-03-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Du har PM.

Citera
2006-03-06, 01:35
Medlem
euphorias avatar
köp en laserbehandling, aldrig mer nåt hår på oönskade ställen. Samtidigt kan man ju passa på att bleka rövhålet också
Citera
2006-03-06, 01:39
Medlem
Deon Limes avatar
Vad har att raka sitt kön med alternativa sexualiteter att göra?
Citera
2006-03-07, 23:11
Medlem
Dollfaces avatar
Har köpt en burk "brazilian wax" nu som skall testas i morgon. Blir det bra lovar jag att berätta hur det gick, hör ni inget så ligger jag död på badrummsgolvet pga av smärtan!
Citera
2006-03-08, 13:31
Medlem
okej ja är medveten om att detta inte hör till alternativa sexualiteter men va fan.. många varkar ju kunniga här så ja ser inga fel i det.. tack för alla tipps och svar.. men asså en epilator eller vad det hette, gör det inte jävligt ont?! annars är det nog en bra grej..

hur går dt med vaxet du snacka om här ovan fresten? dog du
Citera
2006-03-08, 13:42
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Du har PM.

Kunde du inte dela med dig åt oss alla?
Citera
2006-03-14, 19:25
Medlem
Dollfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotofia
okej ja är medveten om att detta inte hör till alternativa sexualiteter men va fan.. många varkar ju kunniga här så ja ser inga fel i det.. tack för alla tipps och svar.. men asså en epilator eller vad det hette, gör det inte jävligt ont?! annars är det nog en bra grej..

Haha nee konstigt nog dog jag inte! Det var inte alls så farligt och jag ska lätt göra om det! Har ju vart super len nu i en vecka! Tror att det hemliga tricket var att köpa sånt vax som man inte behöver strips till utan man drar bort själva vaxet.
Citera
2006-03-16, 04:27
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotofia

De två första gångerna med epilator gör det som mest ont. Då är dina hårsäckar hårt rotade och hårväxten är tät. Efter det gör det mindre och mindre ont. De nybildade hårsäckarna hinner inte rota sig och iom att alla hårstrån inte växer ut samtidigt är det lätt att bara hålla efter de eventuella hår som dyker fram. Jag tycker att det känns som att tatuera sig ungefär. Det är en svidande känsla, men fullt uthärdligt.

Dock vill jag lägga en varning till alla unga tjejer som börjar med vax, epilator eller bara plockar ögonbrynen med pincett. Efter några års utdragningar är många hårsäckar förstörda och håret växer inte ut igen. Tänk på det ni som gör en rejäl brasiliansk vaxning, modet kan vända och då kan du bli stående med glest osexigt könshår som inte växer ut till den buske som kanske är modern just då. Samma sak för er som i många år plockar ögonbrynen till streck. Min morsa gjorde det på 60-talet och är inte alls nöjd över sina streck idag, men de växer inte ut mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in