Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-21, 13:32
  #1
Medlem
jontebojs avatar
Vit infödd svensk kile 21 år

Arbetslös


Jag har varit ganska ångestfylld och deprimerad de senaste månaderna och har därför glömt av att aktivitetsrapportera. Vilket gör att jag fått 2 avstängningar, nästa 2 gånger blir att jag får 10 dagar utan pengar och nästa igen så blir jag av med min ersättning helt och hållet vilket är vad som oroar mig.

Jag glömde att aktivitetsrapportera den här månaden igen och blir så arg på mig själv för att jag glömmer av det, sen så har Arbets(förnedringen) lagt in mig i en aktivitet som heter stöd och matchning och idag så skulle jag gått på ett möte om det och träffa en handläggare (typ)

Detta visste jag inte ens om då Arbetsförmedlingen inte ens informerat mig om detta alls och vilken dag det var så vad i helvete haha? Och detta vet jag att de inte gjort då jag sett både min mail och missade samtal och inkommna SMS, har inte vart ett ord ifrån dom. Arbetsförmedlingen at its finest asså, inte en chans att jag hade kunnat veta att det skulle bli såhär.

Utan jag fick veta det först idag ca 1 timme efteråt då stöd och matchning aktören sms:ade mig och fråga varför jag inte kom och jag bara......va??? Vafan är det här för skit liksom? Jag menar detta måste ju ändå kunna överklagas om det nu skulle bli så att FK hotar mig att dra in mina pengar, och jag kan inte leva utan dom.

Om det nu blir så att FK drar in min ersättning vad ska jag göra då? Jag kan inte söka soc för jag bor hemma hos föräldrarna och de kommer inte gå med på att ge mig pengar, kan man få tillbaka sin ersättning från FK om man börjar sköta och skärpa sig eller är man permanent avstängd? Jag kan nog heller inte börja en utbildning och få CSN då jag redan knullat mig själv där också då jag hoppade av min utbildning och tog inte tillräckligt många poäng första terminen, så de kommer inte bevilja mig bidrag tror jag.

Och inte fan heller att man studerar en hel termin utan studiebidrag....det är ändå bara bra för jag vill inte ha med CSN (jordens avskum) att göra ändå.

Det enda jag kan se mig göra isåfall är att plugga och ha ett extrajobb fast det pallar man typ inte då man kommer ha typ 0 fritid , jobba efter skolan sen studera hela resten av kvällen haha, sen är jag inte så värst sugen på att börja studera något i nuläget heller då jag inte vet vad fan jag egentligen vill i livet. Jag vill liksom inte påbörja en utbildning för att sen hoppa av efter några månader, vilket var vad som hände med YH:n jag gick

Vad ska jag säga till FK när jag överklagar? Dvs hur ska jag formulera mig för att inte bli av med min ersättning? Jag har bara inte råd att bli av med den för då kommer jag dö av svält och törst och gå ner 20 - 30 kilo i vikt och må illa och skit pga underskott av mat och jag kommer behöva äta pyttesmå portioner och skippa mat varannan dag. Lär förmodligen behöva knycka mat från affärer med vilket jag självklart inte vill, men att dö av svält är nog ett av de mest plågsamma sätten att dö av.

Sen lär jag bli tvungen att säga upp min spotify, netflix och alla andra abonnemang och får gå runt i svettiga kläder och lukta apa som ett jävla svin då jag inte kommer ha råd med deodorant och skrämma bort folk ifrån mig
__________________
Senast redigerad av jonteboj 2019-03-21 kl. 13:40.
Citera
2019-03-21, 13:35
  #2
Avstängd
Bajsdonators avatar
Det är nog kört för dig tyvärr. Men du bor hemma så det går säkert bra ändå, lycka till!
Citera
2019-03-21, 13:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Vit infödd svensk kile 21 år

Arbetslös
Det enda jag kan se mig göra isåfall är att plugga och ha ett extrajobb fast det pallar man typ inte då man kommer ha typ 0 fritid

Självklart prioriteras fritiden. Så fungerar det här i världen. :-)
Citera
2019-03-21, 13:47
  #4
Medlem
Nicchzos avatar
Hur kan du glömma sådana viktiga saker när du inte ens jobbar eller studerar?

Du måste ta ansvar, speciellt nu när du inte kan försörja dig på annat sätt. Fast det värsta av allt är att du faktiskt har varit ansvarslös och slarvat - det finns inte så mycket mer att säga om det. Du får helt enkelt förklara att du inte hade blivit informerad om mötet och hoppas på att de har förståelse för det.

Märkligt att du inte heller hade fått en kallelse från arbetsförmedlingen också, se till att de fixar sig så att du kan komma att få kallelserna framöver. Hur som helst så klarar du dig, sluta överdriva. Du bor trots allt hos föräldrarna.
Citera
2019-03-21, 13:49
  #5
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicchzo
Hur kan du glömma sådana viktiga saker när du inte ens jobbar eller studerar?

Du måste ta ansvar, speciellt nu när du inte kan försörja dig på annat sätt. Fast det värsta av allt är att du faktiskt har varit ansvarslös och slarvat - det finns inte så mycket mer att säga om det. Du får helt enkelt förklara att du inte hade blivit informerad om mötet och hoppas på att de har förståelse för det.

Märkligt att du inte heller hade fått en kallelse från arbetsförmedlingen också, se till att de fixar sig så att du kan komma att få kallelserna framöver. Hur som helst så klarar du dig, sluta överdriva. Du bor trots allt hos föräldrarna.
Well jag har panik för jag måste pröjsa för att bo hemma trots att jag är arbetslös och utan inkomst, kan jag inte betala min s.k "hyra" så kommer de förmodligen slänga ut mig och jag totalvägrar att bo på gatan, jag tar hellre livet av mig.

Blir man hemlös så är livet i stort sett game over och man kan lika gärna begå självmord för vem fan vill anställa någon från gatan som luktar gris och som inte kan tvätta sig då man inte har tillgång till dsuch? Sen är sjöarna och havet på tok för kallt såhär års.
__________________
Senast redigerad av jonteboj 2019-03-21 kl. 13:51.
Citera
2019-03-21, 13:53
  #6
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Alltid nån annas fel, eller hur? Finns inget som heter personligt ansvar i din värld. Hoppas du blir av med varenda spänn, din parasit. ( Jag vet att du trollar fö)
Fast nu är det ju någon annans fel?

Arbetsförmedlingen har inte meddelat mig eller gett mig besked om att jag ska börja ett program och att det var idag jag skulle ha ett förstamöte? Hur kan det då vara mitt fel?

Och nej jag är inget troll. Har du ens läst hela min post?

Om inte så kan du bara hålla din feta fula rynkiga skäggiga jävla käft.
Får verkligen damp och är så jävla trött på 40 - 50 åringar som inte gör annat än att ge en massa påhopp istället för att sätta sig in i ens situation och visa förståelse och tips och råd.
__________________
Senast redigerad av jonteboj 2019-03-21 kl. 14:00.
Citera
2019-03-21, 14:02
  #7
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag är ingen fjolla ditt fucking 70-talist mongo. Ni äldre generationer tror att ni är så jävla mycket bättre än de som fötts senare än er. Ni klagar på våra beteenden men ni beter er inte särskilt mycket bättre och därför så ska värnplikt tillbaka?

Ironi i ett jävla nötskal.
Det är för att vi ÄR så mycket bättre. Ordentliga, slarvar inte, har inte huvudet i det blå hela tiden.
Citera
2019-03-21, 14:04
  #8
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är för att vi ÄR så mycket bättre. Ordentliga, slarvar inte, har inte huvudet i det blå hela tiden.
Och vad exakt är det som gör er bättre?
Citera
2019-03-21, 14:06
  #9
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Och vad exakt är det som gör er bättre?
Det skrev jag ju.? Dagens unga människor tänker bara på datorspel och fritid. De har ingen arbetsmoral.
Citera
2019-03-21, 14:07
  #10
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det skrev jag ju.? Dagens unga människor tänker bara på datorspel och fritid. De har ingen arbetsmoral.
Bara för att några av oss gör det så betyder inte det att "alla" gör det. Allt vad du precis skrev är fel.
__________________
Senast redigerad av jonteboj 2019-03-21 kl. 14:09.
Citera
2019-03-21, 14:07
  #11
Medlem
Det verkar ju som att du upprepar samma misstag om och om igen, behöver du professionell hjälp kanske?

När du har den här paniken som du beskriver idag, känner du inte ett sug till att göra det annorlunda i framtiden för att slippa den här känslan?
Citera
2019-03-21, 14:09
  #12
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texy
Det verkar ju som att du upprepar samma misstag om och om igen, behöver du professionell hjälp kanske?

När du har den här paniken som du beskriver idag, känner du inte ett sug till att göra det annorlunda i framtiden för att slippa den här känslan?
Jo. Jag vill bli bättre på att strukturera och prioritera saker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback