Hej allihopa. Snälla hjälp mig, får världens ångest av det här.
Sparade just ett word-dokument som html för att jag tänkte att det var smidigt att folk kunde klicka på det. Den blir ju i formatet "file:///C:/Users/" och så vidare. Men trots att jag tagit bort html-dokumentet från datorn fungerar länken fortfarande. Alltså om man klistrat in file:///C:/Users/*namn* i webbläsaren kommer man till en Index/Överordnad katalog med allt mitt innehåll på datorn!! HUR får jag bort detta? Även om det inte är supertroligt att någon spontant skulle gå in och söka på mitt namn efter "C:\Users\" är det sjukt obehagligt. Snälla, någon!?
Jag är inget troll, bara sjukt dator-okunnig. Fick svar i en annan tråd att det bara är jag som kan se innehållet på min egen dator via länken. Slutet gott allting gott.
Ditt datorinnhåll ligger inte tillgängligt på Internet. Det gjorde inte heller html-filen du skapade.
Det du beskriver är helt normalt. Du har full åtkomst till din hårddisk med Utforskaren eller webbläsaren, men ingen annan om du inte särskilt gjort datorn tillgänglig utifrån. Att dokumentet har filändelsen html spelar ingen roll, det hade inte varit åtkomligt utifrån utan att du särskilt delat det, och då hade man ändå inte kunnat se annat innehåll.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!