Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-20, 12:01
  #265
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
https://www.techradar.com/news/no-go...-least-not-yet


Vi får se vad det mynnar ut i. Men grundtanken med stadia är ju klockren, dock behöver ju större titlar släppas för att locka över folk från de "vanliga" konsolerna

Mindre än 2 miljoner användare snart rycker man pluggen. Synd för det är klart bästa tjänsten för att streama spel dock finns det ingen anledning skaffa stadia sedan de la ned sina egna studios. Exklusiva titlar är det som gör att folk intresserar sig för tjänsten nu finns det noll incitament att hoppa på tjänsten.
Citera
2022-02-20, 14:28
  #266
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Stadia har i dagsläget drygt två miljoner aktiva användare, snackar vi marknadsandelar så är det inte mycket men det är långtifrån "dött".

Jag hoppas också på fler och större titlar utöver alla indiespel.

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Mindre än 2 miljoner användare snart rycker man pluggen. Synd för det är klart bästa tjänsten för att streama spel dock finns det ingen anledning skaffa stadia sedan de la ned sina egna studios. Exklusiva titlar är det som gör att folk intresserar sig för tjänsten nu finns det noll incitament att hoppa på tjänsten.

2 miljoner användare på snart 2 och ett halvt år är väl ungefär detsamma som att formatet är dött. Kommer ju inte gå för Google att göra någon ekonomi på sådan mikroskopisk användarbas. Nåväl, de får väl helt enkelt licensiera ut servertjänsten istället till konsoltillverkarna, Nintendo behöver ju t.ex. något bättre än skiten de kör med nu för streaming.

Blev dock som jag förutspådde. Det finns inget speciellt stor efterfrågan på att strama spel, speciellt inte när det kommer till köpa spel exklusivt för streaming. Konkurrenterna är inte heller stora på streamingsegmentet, det enda intresset som finns till streaming är att i undantagsfall kunna streama spel man redan äger på datorn eller spelkonsolen.
Citera
2022-09-29, 19:13
  #267
Medlem
Elementarts avatar
Google Stadia lägger ner sin service i januari 2023: https://www.youtube.com/watch?v=Vxb3dJbGlO0 Jag är bara sugen på att ha en Google Stadia handkontroll, vet någon vart man kan få tag på en?
Citera
2022-09-29, 20:43
  #268
Medlem
AliPizzerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Google Stadia lägger ner sin service i januari 2023: https://www.youtube.com/watch?v=Vxb3dJbGlO0 Jag är bara sugen på att ha en Google Stadia handkontroll, vet någon vart man kan få tag på en?

Läste om det just nu, och även fast jag tycker att det är synd då jag själv äger ett spel på Stadia, så är jag inte förvånad alls. Jag antar att det helt enkelt inte fanns tillräckligt med spelare på Stadia. Jag tycker detta bevisar att spelstreaming inte är en bra väg att gå när man ska spela spel.

Jag skulle iallafall kolla runt på Amazon eller eBay. (Har själv använt eBay och de funkar gallant, ärligt talat.)
Citera
2022-09-30, 07:29
  #269
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Vad kan man göra med handkontrollen nu när det läggs ner? Bara att slänga på tippen eller går det att få den att fungera till XboxX lr PS5?
Citera
2022-09-30, 08:41
  #270
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Vad kan man göra med handkontrollen nu när det läggs ner? Bara att slänga på tippen eller går det att få den att fungera till XboxX lr PS5?

Funkar med PC.
Citera
2022-09-30, 16:29
  #271
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Funkar med PC.
Synd man kör Mac
Citera
2022-10-01, 12:31
  #272
Medlem
Helt rimligt att sådana här icke-essentiella tjänster läggs ner nu med tanke på elkrisen i Europa. Jag undrar om andra liknande tjänster/datacenter kommer också läggas ner eller pausas.
Citera
2022-10-05, 17:45
  #273
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Funkar med PC.
Med kabel då eller även trådlöst? Funkar till allt?
Citera
2022-11-20, 17:51
  #274
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Nu har återbetalning påbörjats för mig, fick mail i natt och kommer få pengarna tillbaka om någon dag
Citera
2022-11-20, 17:56
  #275
Medlem
Samma här fått en återbetalning av ett spel på bankkontot. Väntar dock på återbetalning av hårdvaran hoppas den också kommer snart...
Citera
2022-11-30, 17:52
  #276
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotoVroom123
Samma här fått en återbetalning av ett spel på bankkontot. Väntar dock på återbetalning av hårdvaran hoppas den också kommer snart...


Samma här Har fått för spel, men inget för hårdvaran


Mindre än en timme efter mitt inlägg så fick jag mail från Google med följande budskap.

Citat:
Den 29 september 2022 meddelade Google att Stadia-tjänsten upphör den 18 januari 2023.

På grund av denna nedstängning kommer du att få en återbetalning för köp av Stadia-maskinvara som gjorts i Google Store1. Återbetalningen utfärdas inom två veckor. När den har utfärdats får du en bekräftelse via e-post.

Det kan uppstå problem med att behandla återbetalningen eftersom det har gått en tid sedan beställningen gjordes. I så fall får du ett e-postmeddelande med anvisningar om hur du gör.
__________________
Senast redigerad av Lyyn-X 2022-11-30 kl. 18:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback