2019-05-01, 12:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Den raden handlade om EP och var han var överlägsen. Kunde varit mer tydlig där.

Jaha. Då kontrar jag med att EP får ta många av skotten i PP, klart det blir många mål då.

Citat:
Bemström, EP, lillnyllet, Bulan och OEL som PP1

Nej.
Citera
2019-05-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ett mycket bra val!

OEL är jävligt bra som spelare men han har aldrig känts som kaptensmaterial för mig, ger ett lite mesigt intryck utanför isen. Hade gillat om Hörnqvist fick C:et, en riktig vinnarskalle.

Man vet ju inte hur han är i omklädningsrummet och båset iofs.
Citera
2019-05-01, 12:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
OEL är jävligt bra som spelare men han har aldrig känts som kaptensmaterial för mig, ger ett lite mesigt intryck utanför isen. Hade gillat om Hörnqvist fick C:et.

Det är inte vad han gör mellan matcherna som spelar roll. Det är under match vi behöver en kapten.
Citera
2019-05-01, 12:13
Medlem
Citat:
Det är inte vad han gör mellan matcherna som spelar roll. Det är under match vi behöver en kapten.

Nja, med "utanför isen" menas ju även vad han gör under matchtid när han sitter i båset och omklädningsrummet.
Citera
2019-05-01, 12:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Nja, med "utanför isen" menas ju även vad han gör under matchtid när han sitter i båset och omklädningsrummet.

OK, visste inte att du satt i båset på matcherna. Coolt, får man hänga med någon gång?
Citera
2019-05-01, 12:16
Medlem
Citat:
OK, visste inte att du satt i båset på matcherna. Coolt, får man hänga med någon gång?

Läs min första post igen, lade till det men du var för snabb på att svara.

Klart att folk är annorlunda ibland när man inte ser dem, men oftast inte.
Senast redigerad av kortnamn 2019-05-01 kl. 12:47.
Citera
2019-05-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Kanada har släppt 22 namn nu:

Är det bara släppta namn eller ska de registreras?

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Exakt samma som i fotboll alltså. Skillnaden är inte kopplat till vad som är ens jobb utan motivation,maktbalans osv. Neymar borde exempelvis aldrig ha spelat vm 2018, Totti 2006 likaså . Båda bröt foten i februari samma år om jag minns rätt.

Du fattar fortfarande inte skillnaden på hockey och fotboll då fotbollsklubbarna måste släppa spelarna. Men att du är trög ror du nog inte för i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad jag tror är att Hägg har många motståndare kvar sedan JVM, men att han kommer från karriärens bästa säsong och kommer göra ett helt okej jobb på den här nivån i en lite undanskymd roll.

Ja. Jag har också funderat på om hatet kommer från JVM-finalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Hägg känns underskattad. Blockar nästan lika många skott som Hjalmarsson som tillhör NHL:s bästa på just den statistiken.

Jag ställer mig också i den skaran som ser han som underskattad. Men han måste användas rätt. Han ska täcka skott, spel fysiskt och BP. Inte få för mycket spelminuter eller gå offensivt. Han behöver även en spelskicklig back bredvid sej och det får han en skaplig i Marcus Pettersson.

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Nja, centersidan ser lite väl tunn ut nu när Bäckis också har tackat nej... Vi kan gå långt givetvis, men Guld lär bli mycket svårare i år.

Ja, tycker som föregående att man behöver tänka om VM, kör det vartannat år, lite innan säsongen börjar för att kunna locka fler NHL spelare.

Ja, därför funderar jag på att spela med Elias Pettersson och Lindholm som centrar. Kempe där uppe i en toppkedja är jag inget större fan av. I de mer defensiva kedjorna klarar vi oss med Lander/Kempe och Kruger.

Jag tror inte på VM innan säsongen, blir som en försäsongsturnering.
Citera
2019-05-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Nån som vet varför Dahlin tackar nej?

Officiella svaret är att han är sliten efter en lång säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Tycker mer det låter som en schism mellan honom och Grönborg? Om man ska läsa mellan raderna...

Nej jag ser inte att det skulle vara något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vi har ju i ärlighetens namn inte så många skarpskyttar i laget just nu, men det är möjligt att Olofsson har stora brister på andra områden än just målproduktion?

Elias Pettersson: 28 mål på 71 SM
Elias Lindholm: 27 mål på 81 SM
Patric Hörnqvist: 18 mål på 69 SM
Oskar Lindblom: 17 mål på 81 SM
---
Adrian Kempe: 12 mål på 81 SM
Loui Eriksson: 11 mål på 81 SM
Jesper Bratt: 8 mål på 51 SM
William Nylander: 7 mål på 54 SM
Mario Kempe: 4 mål på 52 SM
Marcus Krüger: 4 mål på 74 SM

Victor Olofsson: 32 mål på 72 SM (6 NHL, 66 AHL)

Kanske inte så många skarpskyttar, men vi har en del målskyttar. Vi klarar oss, men det hade inte varit fel att få in Landeskog

Olofsson kommer inte med i detta laget då han helt enkelt inte platsar varken offensivt eller defensivt.

Citat:
In med bemström i laget.

Nej han håller inte på denna nivån.
Citera
2019-05-01, 13:48
Medlem
Citat:
För övrigt, överlägset? EP gjorde ETT mål mer än Lindholm. Men så fort EP kommer in i bilden blir du snurrig, så det är ju inget nytt där.

Kan bara hålla med här. Han håller Växjö-spelare något enormt högt.
Citera
2019-05-01, 13:53
Medlem
Stefan4s avatar
Boston ligger under med 1-2 i matcher mot Columbus. Där finns ju numera Marcus Johansson som en tänkbar förstärkning. Han har faktiskt aldrig spelat ett senior VM, trots sina 28 år, så det vore väl på tiden. Var dock med i silverlaget i Sotji 2014.

Marcus spelade bara 58 matcher i grundserien, så det är möjligt att han dras med skador? Vad tror ni, är det troligt att han tackar ja om Boston åker ut och han får frågan?
Citera
2019-05-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Boston ligger under med 1-2 i matcher mot Columbus. Där finns ju numera Marcus Johansson som en tänkbar förstärkning. Han har faktiskt aldrig spelat ett senior VM, trots sina 28 år, så det vore väl på tiden. Var dock med i silverlaget i Sotji 2014.

Marcus spelade bara 58 matcher i grundserien, så det är möjligt att han dras med skador? Vad tror ni, är det troligt att han tackar ja om Boston åker ut och han får frågan?

Han dras alltid med skador så hade inte varit helt förvånad om han tvingades tacka nej pga skada.
Citera
2019-05-01, 15:16
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej han håller inte på denna nivån.

Förra året sa du samma sak om Elias nu är han given som första eller andracenter. Vi hade haft ett OSguld till om Elias fått chansen! Klart som tusan att bemström ska med som joker och lira PP. Hellre det än någon avdankad NHL spelare som lirkat i 5-6 mål och vanligtvis inte lirar PP. Bemström lirar PP till vardags och kommer få chansen i NHL nästa år.
Grönborg var riktigt feg som inte vågade ta med Elias till OS förra året och att inte ta ut bemström pekar återigen på feghet.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-01 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in