Citat:
Ursprungligen postat av
Jarvsofaks
Kanada har släppt 22 namn nu:
Är det bara släppta namn eller ska de registreras?
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Exakt samma som i fotboll alltså. Skillnaden är inte kopplat till vad som är ens jobb utan motivation,maktbalans osv. Neymar borde exempelvis aldrig ha spelat vm 2018, Totti 2006 likaså . Båda bröt foten i februari samma år om jag minns rätt.
Du fattar fortfarande inte skillnaden på hockey och fotboll då fotbollsklubbarna måste släppa spelarna. Men att du är trög ror du nog inte för i slutändan.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Vad jag tror är att Hägg har många motståndare kvar sedan JVM, men att han kommer från karriärens bästa säsong och kommer göra ett helt okej jobb på den här nivån i en lite undanskymd roll.
Ja. Jag har också funderat på om hatet kommer från JVM-finalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jarvsofaks
Hägg känns underskattad. Blockar nästan lika många skott som Hjalmarsson som tillhör NHL:s bästa på just den statistiken.
Jag ställer mig också i den skaran som ser han som underskattad. Men han måste användas rätt. Han ska täcka skott, spel fysiskt och BP. Inte få för mycket spelminuter eller gå offensivt. Han behöver även en spelskicklig back bredvid sej och det får han en skaplig i Marcus Pettersson.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Mystic
Nja, centersidan ser lite väl tunn ut nu när Bäckis också har tackat nej... Vi kan gå långt givetvis, men Guld lär bli mycket svårare i år.
Ja, tycker som föregående att man behöver tänka om VM, kör det vartannat år, lite innan säsongen börjar för att kunna locka fler NHL spelare.
Ja, därför funderar jag på att spela med Elias Pettersson och Lindholm som centrar. Kempe där uppe i en toppkedja är jag inget större fan av. I de mer defensiva kedjorna klarar vi oss med Lander/Kempe och Kruger.
Jag tror inte på VM innan säsongen, blir som en försäsongsturnering.