Citat:
Det lutar starkt åt att Elias Pettersson kommer till VM. Mycket goda nyheter.
Intressant att se vilka experter som ansluter till SVT:s team. Inget som de gått ut med ännu såvitt jag vet. Calle Johansson som en av experterna är en gissning från mig iaf.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GGxRE6/uppgifter-ska-ha-meddelat-tre-kronor
Intressant att se vilka experter som ansluter till SVT:s team. Inget som de gått ut med ännu såvitt jag vet. Calle Johansson som en av experterna är en gissning från mig iaf.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GGxRE6/uppgifter-ska-ha-meddelat-tre-kronor
Att Elias kommer gör att man kommer att titta lite extra. Det är samma känsla som när Foppa( stora) kom fram. ” Vad kommer han nu att hitta på”? Genom Elias får vi ett mycket starkt hot i pp. En förutsättning för att vinna hela VM.
Vi har även ett målvaktspar, Markström och Nilsson, som är också en grundsten för ett VM- guld. Otroligt intressant att se Markström i VM.
Jätteviktigt nu att vi får 6 världsbackar som både kan hålla rent framför kassen men även vara ett hot i offensiven.
Två spelare..av dessa världsbackar verkar klara..Dahlin och Gustavsson..det fattas 4 till. Fast det borde vara rimligt att 4 av Erik Karlsson, OEL, Brodin, Gunnarsson, Edler, Hedman, Strålman, Ekholm, Marcus Pettersson, Larsson, Hjalmarsson ( kanske någon jag glömt) tackar ja.
Då har vi grunden klar. Tycker ändå denna grund är det viktigaste. Bra målvakter och bra backspel. Sedan kommer alltid några som kan sätta dit den. Elias gjorde Boeser till ett vapen i Vancouver. Så de som spelar med Elias lär producera.
Lär bara vara 4 lag kvar när VM börjar 10 maj så det lär komma in spelare efterhand.

