Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Jadu. Som du nämner kan man nog glömma Chara, Halak och Cernak. Även Cehlárik och Marincin kan de nog glömma.
De får hoppas på Tatar, Panik och Jaros.
Övriga som finns är Budaj i mål som inte är helt kass, sedan Sekera och Dano som heller inte är kassa, men visst det hade inte varit några förstärkningar för toppnationer.
Viktigt för de att Tatar och Panik kommer.
Men det ser svagt ut tycker jag.
Sedan finns Jurco i AHL och Hrivík i KHL men inga spetsspelare direkt i turneringen.
Tungt för en sådan här nation med spelare som Hossa och Gaborik långtidsskadade.
Slåss med Tyskland och Danmark om 4:e platsen men jag tror de kommer ta 5:e platsen före Danmark.
Ja, med Bostons form och Torontos form i beaktande så tror jag att det ser mörkt ut för slovakerna på den fronten.
Dom du räknade upp som jag inte nämnde är sådana jag ser som aktuella men knappast som några som räcker för att bära laget långt. Budaj t ex är okej men är han bättre än Hudacek? Nja.
Panik och Tatar måste dom få hem. Panik har inte spelat VM på många år fast han har varit tillgänglig, men ett VM på hemmaplan borde väl locka? Tatar spelade för bara ett par år sedan, han tackar nog inte nej. Och TBL ska väl ändå slå ut Canadiens med dunder och brak? Det är den typen av spelare dom måste ha om dom ska kunna slå toppnationer, sen lite flyt därtill.
Men liksom dig håller jag Tyskland som favorit till att knipa sistaplatsen i gruppen, om inte mer därtill. Finland har väl schabblat förr i gruppspel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Jag har alltid gillat Slovakien i hockey-sammanhang, så jag hoppas det går bra för dom.
Men det ser inte så ljust ut kanske.
Har de några lovande på väg upp? Jag tänker på hur framtiden ser ut.
Vad jag förstått ser det väl inte jätteljust ut, men de har väl Bondra som gjorde bra ifrån sig i JVM.
Har för mig det var något mer namn också.
Men ja, i detta VM lär ju inte det hjälpa. Men som sagt, jag gillar dom och jag hoppas det vänder snart.
Jag tror att Martin Fehervary som spelar i HV71 har potential att bli rätt bra. Men på det stora hela, nej, jag ser inte att Slovakien är på väg att bli vad dom var.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Ett realistisk Dream Team för Finland:
Kapanen - Barkov - Rantanen
Teräväinen - Aho - Kakko
Lehkonen - Kotkaniemi - Armia
Hintz - Borgstrom - Granlund
Mäenalanen, Hännikäinen
Heiskanen - Lindell
Ristolainen - Nutivaara
Vatanen - Jokiharju
Honka
Koskinen, Korpisalo
Jag fortsätter att Nashville-spelare inte blir tillgängliga för att göra det mer realistiskt, även om Nashville absolut kan åka ut i första halvan av slutspelet.
Nashville har gått riktigt svagt ett bra tag nu. Jag tror det är stor risk att dom åker. Framför allt om dom får möta Blues, som känns stekheta.