2019-05-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Roligt med kvartsfinaler idag. Däremot inte så roligt att matcherna krockar med varandra. Tycker hockeyn ska ta efter fotbollen och inte köra alla matcher på samma dag. Antingen köra två kvartsfinaler per dag eller bara en kvartsfinal per dag ( som börjar kl 2015). Då hade man kunnat highligtat varje kvartsfinal mer och inget lag försvinner obemärkt. Eftersom det skulle dra ut på mästerskapet en del så kanske det hade varit bättre att ha två kvartsfinaler per dag.

En match kunde börja kl 18 och den andra kl 21. Då hade de som jobbat hunnit se båda och man blir inte tvungen att välja en match. Jag kommer givetvis att följa Sverige- Finland ikväll men hade varit kul o se andra matchen också.

Kvartsfinalerna bör absolut delas upp i 2 dagar. 4 dagar blir för utspritt och ojämnt med vilan.

Det du kan göra är att på SVTplay kolla matcherna i efterhand. Gäller dock att inte veta resultatet innan då vilket kan bli svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Läste just Magnus Nyströms krönika i Expressen inför kvartsfinalen mot Finland. "21 NHL-stjärnor mot 18 VM-debutanter". Vilka av svenskarna betraktar han som NHL-stjärnor? Möjligtvis är det Ekman-Larsson, Landeskog och någon till som tillhör den kategorin. De andra är definitivt utfyllnadsspelare i NHL.

NHL-stjärnor i svenska laget: Lundqvist, Ekman Larsson, Klingberg, Ekholm, Landeskog, Pettersson och Nylander till viss del.

Att de andra definitivt är uppfyllningsspelare håller jag inte med om. Markström är förstamålvakt, Adam Larsson en av de bättre backarna i Edmonton, Gustafsson 60 poäng som back, Hörnqvist, Lindholm osv är tongivande i sina lag.

Med din definition är 50 spelare i NHL stjärnor och resterande ca 800 uppfyllninsspelare.
'
Men ja du har rätt i att de slänger med ordet NHL-stjärna extremt mycket. Såg för några dagar sedan att Johan Larsson nämndes som NHL-stjärna. NHL-spelare, ja. Hockeystjärna, ja. NHL-stjärna, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av sav
Ja det hade varit trevligt. Men en kvart om dagen är nog långt borta när dom envisas med att spela finalmatchen dagen efter semifinalerna i både JVM och VM. Varför envisar man med detta? VARFÖR?

Det handlar om pengar.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-23 kl. 11:36.
Citera
2019-05-23, 11:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sverige lär väl som vanligt snubbla sig vidare mot tappert kämpande finnar. FBKarna och Brynäsarna kommer, också precis som vanligt, jubla arslet av sig.

Slåss mot väderkvarnar som vanligt ser jag. Är kulan kristallklar idag?

Swan! Vill du fortfarande köra på Pettersson vs Kakko eller är du sugen på att byta bet?
Citera
2019-05-23, 11:40
Avstängd
Den stora frågan är om kedjan med William Nylander i spetsen är Tre Kronors segervapen mot Finland?
Att Nyllet är bra vet ju alla men ändå...
Citera
2019-05-23, 12:04
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kvartsfinalerna bör absolut delas upp i 2 dagar. 4 dagar blir för utspritt och ojämnt med vilan.
Alla kvartarna borde spelas idag 12, 15, 18 och 21. Vilodag imorgon.
Citera
2019-05-23, 12:09
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Håller inte med. Vi har fått dras med massa blåbärsmatcher under flera dagar. Nu ska vi äntligen på njuta av slutspelshockey, varför då skynda oss igenom det? Två matcher per dag hade varit ok. Då slipper vi zappa eller välja bort en match. Såna här matcher vill jag se live. Lägga en match kl 12 på en vardag så blir det svårt att sälja ut arenan med.
Citera
2019-05-23, 12:20
Medlem
Mina tankar inför kvarten ikväll:

Backarna måste börja hjälpa målvakten. Ekholm, Larsson, Pettersson, Hägg, strunta i offensiven helt. Lämna det åt Klingberg, Ekman Larsson och Gustafsson. Ekholm, Larsson och Hägg, bli tuffare framför eget mål, spela mer fysiskt.

Forwards måste Landeskog - Pettersson - Lindholm komma igång. Landeskog har varit bra med det finns mer att hämta. Samma med Elias Pettersson. Elias Lindholm är en besvikelse. Han måste komma igång. Inget att anmärka på Nylander, Wennberg och Hörnqvist. Kanske någon pass för mycket men annars 9/10. Nylander grym på att hålla puck och sedan passa, Wennberg bra defensivt och Hörnqvis grym framför mål. Topp notch hade varit om Wennberg var en liten skarpare målskytt men nu finns inte den kvalitén riktigt.

Sista 2 kedjorna fungerar. Lander och A.Kampe imponerar. Loui Eriksson hade man väl om man fick drömma tagit in en bättre forwards men nu finns inte den möjligheten. Loui går mot det sista i landslaget. Han kommer bara bidra vid ett VM med många nej från NHL-spelare och ett svagt lag. Inget att säga om det man sett av Kruger, Rasmussen, M.Kempe och Bratt. O.Lindblom hade man lite mer förväntningar på men det är svårt med den istiden och rollen han har.

Utvisningarna måste ner, presspelet med hela laget måste bli mycket bättre och spelarna måste sluta tänka där ute utan gå mer på känsla.
Citera
2019-05-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Så var det ju för några år sedan. Bättre så än det är nu tyckar jag, men bäst är det nog att sprida kvartarna över två dagar. Återinför mellanrundan så det blir en blåbärsmatch mindre och då har man tid med det, som det var 2011.
https://en.wikipedia.org/wiki/2011_IIHF_World_Championship#Playoff_round_2
Citera
2019-05-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det handlar om pengar.

På vilket vis?
Citera
2019-05-23, 13:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Känns fel att inkludera u-18 och liknande i statistiken. Men ikväll måste ju tre kronor leverera annars blir det ett fett underkänt som betyg på tre kronors insats i det här VM: et.

Ja, de får inte torska mot finnarna i kvarten. Då blir jag grymt besviken.
Citera
2019-05-23, 13:07
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ja, de får inte torska mot finnarna i kvarten. Då blir jag grymt besviken.
Risken tycker jag är rätt stor.Laget är inte alls i närheten av 2017-2018 upplagor
Citera
2019-05-23, 13:12
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Slåss mot väderkvarnar som vanligt ser jag. Är kulan kristallklar idag?

Swan! Vill du fortfarande köra på Pettersson vs Kakko eller är du sugen på att byta bet?
Inga väderkvarnar=medgångssupporter utan djupare känslomässigt engagemang.
Citera
2019-05-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sav
På vilket vis?

Mer dagar = mer kostnader.

Hotell, personal, försäkringar osv.

Även större chans att folk åker hem när det är 2 dagar till final än 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in