2019-03-18, 20:22
Jag började på min nuvarande arbetsplats den 1/9. Nu är det lönerevision och min chef som ska lönesätta mig jobbar 50%. Hen är på plats en dag i veckan.

Jag tycker det är för skralt för att kunna bedöma mitt arbete! Hur faen ska hen veta hur jag jobbar och sätta lön därefter?!

Kan tillägga att jag jobbar administrativt och mitt arbete går inte mäta genom resultat eller liknande...

Tips på nån taktik inför lönesamtalet nu på torsdag?!
Citera
2019-03-18, 20:35
Medlem
Nivån på lönehöjning sker förenklat via två kriterier.
Vad du har presterat men framförallt utvecklingspotentialen.
Har du lyckats spela spelet tillräckligt bra och visat att de finns något extra hos dig så kan du helt enkelt gå in i mötet och begära vad du vill ha.
Citera
2019-03-18, 20:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQBadboll
Jag började på min nuvarande arbetsplats den 1/9. Nu är det lönerevision och min chef som ska lönesätta mig jobbar 50%. Hen är på plats en dag i veckan.

Jag tycker det är för skralt för att kunna bedöma mitt arbete! Hur faen ska hen veta hur jag jobbar och sätta lön därefter?!

Kan tillägga att jag jobbar administrativt och mitt arbete går inte mäta genom resultat eller liknande...

Vad är det för skillnad mot genomsnittschefen som har 38 timmar mötestid inbokade per vecka?
Citera
2019-03-18, 20:48
Medlem
MrLevaLivets avatar
Adminarbete som inte går att mäta och chef som typ aldrig är där.. Jag gissar tyvärr att du kommer få ökning enl kollektivavtal efter ett snabbt informationsmöte förklätt till lönesamtal, chefen verkar inte bry sig så mycket. Men hoppas det går bra och du får extra $$$!
Citera
2019-03-18, 21:01
Ja, tyvärr....

På min förra arbetsplats (inom samma fast annan enhet) fick jag aldrig mindre än en tusenlapp.

Om chefen är sån som ”frågar runt” och hör med andra hur jag jobbar ligger jag bra till. Jag är den friska fläkten bland alla gnällkärringar!
Citera
2019-03-19, 11:22
Medlem
Citat:

Alla konsulter som jobbar ute hos kund, hur tror du de cheferna gör, de träffar sina anställda mindre än vad din chef träffar dig.
Citera
2019-03-19, 11:29
Medlem
Citat:

Vadman nuförtiden har tillgång tillsom chef är att de sitter hemma speciellt om man är på Ericson och ser allt du ser på din skärm och telefon. Så han behöver inte sitta på jobbet. Ibland tar de ledigt för att spela golf. Så gör man på Postnord om man är hög chef speciellt om fredagar.

Tycker du ska byta jobb. Byt jobb ofta för det lönar sig inte att vara lojal. Så fort du får reda på den nya lönen så letar du efter något nytt och så när de säger att du redan fått lönehöjning säger du bara att det blev ingenting för att företaget drog in allas löneökningar. Om de ljuger hela tiden så ska du också göra det. Dessa så kallade chefer får bonusar, tjänstebilar och massiva löneökningar men drar aldrig ett lass för de saknar intelligens.
Citera
2019-03-19, 12:47
Medlem
Citat:
Om chefen är sån som ”frågar runt” och hör med andra hur jag jobbar ligger jag bra till. Jag är den friska fläkten bland alla gnällkärringar!
Även skvallerbaserade löner har sina fallgropar. Om din chef är en sådan som "frågar runt" vad hindrar då "gnällkärringarna" från att gnälla på den "friska fläkten"?
Citera
2019-03-19, 12:51
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ja, tyvärr....

På min förra arbetsplats (inom samma fast annan enhet) fick jag aldrig mindre än en tusenlapp.

Om det är på det viset lär du ligga illa till. De gillar inte initiativ och gör nog allt för att ställa dig i dålig dager.
Citera
2019-03-19, 13:55
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Även skvallerbaserade löner har sina fallgropar. Om din chef är en sådan som "frågar runt" vad hindrar då "gnällkärringarna" från att gnälla på den "friska fläkten"?

För att jag vet att hon frågar högre uppsatta och dit tillhör inte gnällkärringarna.
Citera
2019-03-23, 12:57
Medlem
Tror det kan vara smart att berätta hur ditt värde linjerar med företagets vision och mål.
Har inte företaget något av dessa på plats skulle jag nog se mig efter ett mer inspirerande arbete
Senast redigerad av JFalkens 2019-03-23 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in