Citat:
Ursprungligen postat av
IQBadboll
Jag började på min nuvarande arbetsplats den 1/9. Nu är det lönerevision och min chef som ska lönesätta mig jobbar 50%. Hen är på plats en dag i veckan.
Jag tycker det är för skralt för att kunna bedöma mitt arbete! Hur faen ska hen veta hur jag jobbar och sätta lön därefter?!
Kan tillägga att jag jobbar administrativt och mitt arbete går inte mäta genom resultat eller liknande...
Tips på nån taktik inför lönesamtalet nu på torsdag?!
Vadman nuförtiden har tillgång tillsom chef är att de sitter hemma speciellt om man är på Ericson och ser allt du ser på din skärm och telefon. Så han behöver inte sitta på jobbet. Ibland tar de ledigt för att spela golf. Så gör man på Postnord om man är hög chef speciellt om fredagar.
Tycker du ska byta jobb. Byt jobb ofta för det lönar sig inte att vara lojal. Så fort du får reda på den nya lönen så letar du efter något nytt och så när de säger att du redan fått lönehöjning säger du bara att det blev ingenting för att företaget drog in allas löneökningar. Om de ljuger hela tiden så ska du också göra det. Dessa så kallade chefer får bonusar, tjänstebilar och massiva löneökningar men drar aldrig ett lass för de saknar intelligens.