• 3
  • 4
2019-03-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är du tjej eller kille?
Har du fejkat ett självmordsförsök någon gång?

Jag är man. Hade jag varit kvinna hade de satt diagnosen BPD endast. Jag har försökt med att ta massa tabletter stått på några broar och velat hoppas. Oftast är det mest hot om självmord
Citera
2019-03-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Borderline är en slaskdiagnos få om ens någon får nu för tiden. Alla jag träffat med äldre borderline- diagnoser har fått dessa ändrade till autism om de fortfarande haft kontakt med psykvården efter år 2000. Den som gett dig diagnosen måste vara fullständigt inkompetent. Om vederbörande känt till denna bakgrund skulle en normalt funtad läkare vara ytterst försiktig med att ens ge diagnosen och först och främst utesluta autism. Rent statistiskt har du just autism. När du sedan skriver att du har narcissistisk personlighetsstörning som är en stor del av just autism...hm.

Lol, den meningen indikerar ju ännu mer att det är just autism du har.

Nu är det så lyckligt att du kan själv kan ställa diagnosen. Ställ dig framför spegeln. Tycker folk att du ser mysko ut? Brukar du få visa leg dvs tycker folk att du ser ung ut? Har du glasögon? Skada på synnerven är mycket vanligt vid autism och ca 70% har glasögon (synnerven är kroppens känsligaste organ.
Bra, nu kan du gå tillbaka till psyk och be om en annan läkare och en ny utredning.

Har du utbildning eller sitter du bara och läser på Wikipedia och tror du är expert nu eller? Har du träffat mig IRL?! Nej det har du inte och säg inte Lol till mig
Citera
2019-03-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyboy13
Det låter som en ovanligt stabil bakgrund för någon med borderline-diagnos må jag säga..

Du vet säkert redan om själv att narcissism är en försvarsmekanism?

Har själv borderline, komplex ptsd och adhd.

Jag beklagar. Det är ju så att inget är skrivet i sten. Allt är relativt. Jag har upplevt sorg under större delen av mitt liv. Det som skedde när jag var runt 16 var att jag fick mycket ångest, agorafobi och depression och sedan blev det värre. Men om jag tänker på mitt liv har det varit så att jag haft en "relativt" stabil uppväxt men jag har däremot blivit mobbad under skolgången från årskurs 3-8 då. Det påverkar mig än idag och jag tänker ofta på det.
Citera
2019-03-21, 17:19
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiderman90
Jag är man. Hade jag varit kvinna hade de satt diagnosen BPD endast. Jag har försökt med att ta massa tabletter stått på några broar och velat hoppas. Oftast är det mest hot om självmord
Är även din sexualitet störd och avvikande eller är du helt normal på det sättet?
Citera
2019-03-21, 19:18
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Har du utbildning eller sitter du bara och läser på Wikipedia och tror du är expert nu eller? Har du träffat mig IRL?! Nej det har du inte och säg inte Lol till mig
Låter det som om jag läser från wikipedia?

Du har 4 dåligt definierade diagnoser. Varav några är det tveksamt om dom finns. Tycker du verkligen att det indikerar ett höjdarjobb?
Senast redigerad av godhetsaposteln 2019-03-21 kl. 19:36.
Citera
2019-03-28, 00:53
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Hej! Jag har BPD+narcissistisk personlighetsstörning OCH jag är man. Om ni har några frågor angående personlighetsstörningar ska jag försöka besvara dessa.

Hur medveten är du när du ljuger och bryter ner människor för att din personlighet är manipulativ?

Hur mkt kan du sträva emot? Är folk pålästa så går det ju att vara logisk och self aware men svårare om inte.

Så när någon litat på dig o du ljugit de rakt upp i ansiktet och jag menar, du vet sanningen... men samtidigt, har du vetat det eller har du varit mindre medveten? Svår fråga.

Peace
Citera
2019-03-28, 01:23
Medlem
Citat:
Kan tillägga att det brukar ofta vara vanligt att man kopplar BPD med kvinnor men händer även att män har den sjukdomen. Vanligtvis brukas dessa män få diagnosen antisocial personlighetsstörning när det egentligen är BPD
Starkt att du går ut med det.
No worry. Har du kollat på Dialektisk beteendeterapi nån gång?
https://www.akademibokhandeln.se/bok...?v=sMmTkKz60W8
Citera
2020-10-17, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Borderline är en slaskdiagnos få om ens någon får nu för tiden. Alla jag träffat med äldre borderline- diagnoser har fått dessa ändrade till autism om de fortfarande haft kontakt med psykvården efter år 2000. Den som gett dig diagnosen måste vara fullständigt inkompetent. Om vederbörande känt till denna bakgrund skulle en normalt funtad läkare vara ytterst försiktig med att ens ge diagnosen och först och främst utesluta autism. Rent statistiskt har du just autism. När du sedan skriver att du har narcissistisk personlighetsstörning som är en stor del av just autism...hm.

Lol, den meningen indikerar ju ännu mer att det är just autism du har.

Nu är det så lyckligt att du kan själv kan ställa diagnosen. Ställ dig framför spegeln. Tycker folk att du ser mysko ut? Brukar du få visa leg dvs tycker folk att du ser ung ut? Har du glasögon? Skada på synnerven är mycket vanligt vid autism och ca 70% har glasögon (synnerven är kroppens känsligaste organ.
Bra, nu kan du gå tillbaka till psyk och be om en annan läkare och en ny utredning.
Haha lägg av för fan. Slaskdiagnos. När ASPD och alla inom autidmspektrumet bortsållas, kan man då ställa BPD tycker du? Och du vet att man kan ha en NPD (autismspektra) samtidigt som BPD.

Borderline myntades därför att det beskrevs som att vara på gränsen till psykos eller neuros. Alltså är den på gränsen till irrationell i sin helhet. Ajuzte. Flest självmord, flest självmordsförsök, flest med självskadebeteende, flest med missbruk. Slaskdiagnos much?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in