Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-18, 17:00
Medlem
Hej!
Har kört Testo E i ca 8-10 veckor nu och är sugen på att byta till Sustanon istället.... ligger på 500 mg var 5:e dag just nu.

Vad är EGENTLIGEN den stora skillnaden mellan E och susta? att det är korta resp långa estrar det vet jag men liksom mer exakt vad är egentligen skillnaden från att köra 1 typ av testo till att köra 4 typer?

Och hur skulle detta påverka mig då jag ligger på 500mg testo e men går till låga doser på 4 olika testoseron
I detta fall
Testosterone decanoate - 100mg
Testosterone Isocaproate - 60mg
Testosterone phenylpropionate - 60 mg
Testosterone propionate - 30mg

Tack så hemskt mycket på förhand.
MVH
Citera
2019-03-18, 17:15
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
Hej!
Har kört Testo E i ca 8-10 veckor nu och är sugen på att byta till Sustanon istället.... ligger på 500 mg var 5:e dag just nu.

Vad är EGENTLIGEN den stora skillnaden mellan E och susta? att det är korta resp långa estrar det vet jag men liksom mer exakt vad är egentligen skillnaden från att köra 1 typ av testo till att köra 4 typer?

Och hur skulle detta påverka mig då jag ligger på 500mg testo e men går till låga doser på 4 olika testoseron
I detta fall
Testosterone decanoate - 100mg
Testosterone Isocaproate - 60mg
Testosterone phenylpropionate - 60 mg
Testosterone propionate - 30mg

Tack så hemskt mycket på förhand.
MVH

Det går bra att byta. Skillnaderna bortsett från halveringstider som du verkar ha koll på är rätt obefintliga egentligen. Vissa tycker att de bygger bättre på susta men ärligt talat tror jag inte det spelar någon större roll. Eftersom att Susta snittmässigt är snabbare än test e så kan du gradvis växla över från E till sustan.
Skulle tippa att du går på rätt dos sustanon e3d eller eod och kör på med test e ytterligare 10-12 dagar från bytet så slipper du nog tappa så mycket effekt. Annars kan du precisera kalkylen lite mer med roidcalc om du vill ha maximalt effektiv övergång.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-03-18, 17:30
Medlem
Tack för ett bra svar.

Så att bara byta rakt av till Susta gör att jag kan tappa en del alltså?

Hur är det med effekt då..

Ger 4 olika lågdoserade testostron samma effekt som en testosteron fast på högre dos?

Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Det går bra att byta. Skillnaderna bortsett från halveringstider som du verkar ha koll på är rätt obefintliga egentligen. Vissa tycker att de bygger bättre på susta men ärligt talat tror jag inte det spelar någon större roll. Eftersom att Susta snittmässigt är snabbare än test e så kan du gradvis växla över från E till sustan.
Skulle tippa att du går på rätt dos sustanon e3d eller eod och kör på med test e ytterligare 10-12 dagar från bytet så slipper du nog tappa så mycket effekt. Annars kan du precisera kalkylen lite mer med roidcalc om du vill ha maximalt effektiv övergång.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-03-19, 01:36
Medlem
Det är mycket mycket fel som står om Sustanon 250 på nätet, vissa sidor skriver att den ska sättas e3d på grund av att den inehåller korta estrar som prop vilket är fel.

Sustanon är en blanding av flera estrar som vi vet!

Jag har haft tillgång till Sustanon 250 Aspen tillverkat av riktigt läkemedelsföretag i Irland köpt från apotek, jag har läst hela bipack sedeln!

För att återskapa natuliga testo nivåer med hjälp av sustanon dvs i TRT synpunkt så ska den sättas 250mg 1 ampull varje 3dje vecka!!

Vill du återskapa effekten av 500mg testo e som du suttit varje vecka så ska du köra 6ml sustanon dvs 1500mg varje 3dje vecka! Du måste dela upp injektionen i 6ml /2 = 3ml, att sätta 6ml i en muskel är inte rekommenderat.

Att sätta sustanon e3d fel och en myt, sustanonets långa estrar kommer byggas upp i din kropp och du kommer få en mycket mycket högre dos än vad du ska återskapa från ditt testo e bruk.

Sen är sustanon bäst för personer som ligger på trt inte för periodare då det tar långtid att nå önskad nivå samt lång tid för den långa estern att gå ur.
Senast redigerad av PHfrillan 2019-03-19 kl. 01:52.
Citera
2019-03-19, 07:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Det är mycket mycket fel som står om Sustanon 250 på nätet, vissa sidor skriver att den ska sättas e3d på grund av att den inehåller korta estrar som prop vilket är fel.

Jag har haft tillgång till Sustanon 250 Aspen tillverkat av riktigt läkemedelsföretag i Irland köpt från apotek, jag har läst hela bipack sedeln!

För att återskapa natuliga testo nivåer med hjälp av sustanon dvs i TRT synpunkt så ska den sättas 250mg 1 ampull varje 3dje vecka!!

Vill du återskapa effekten av 500mg testo e som du suttit varje vecka så ska du köra 6ml sustanon dvs 1500mg varje 3dje vecka! Du måste dela upp injektionen i 6ml /2 = 3ml, att sätta 6ml i en muskel är inte rekommenderat.

Att sätta sustanon e3d fel och en myt, sustanonets långa estrar kommer byggas upp i din kropp och du kommer få en mycket mycket högre dos än vad du ska återskapa från ditt testo e bruk.

Sen är sustanon bäst för personer som ligger på trt inte för periodare då det tar långtid att nå önskad nivå samt lång tid för den långa estern att gå ur.

Fast varför ska man ha en liten mängd snabba estrar i susta egentligen? Jag tycker testo D, U eller nebido enbart har fördelar för det du beskriver.
Citera
2019-03-19, 09:33
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Fast varför ska man ha en liten mängd snabba estrar i susta egentligen? Jag tycker testo D, U eller nebido enbart har fördelar för det du beskriver.
Är inte övervägande del (runt 100mg) i susta just decanoate? Dvs lång halveringstid. Rysk susta satte vi bara en gång i veckan och jag märkte inga dippar...
Citera
2019-03-19, 10:07
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Är inte övervägande del (runt 100mg) i susta just decanoate? Dvs lång halveringstid. Rysk susta satte vi bara en gång i veckan och jag märkte inga dippar...

Precis, så är det. Väldigt liten del är snabba estrar, men vad är egentligen syftet med detta? Vill man sätta sällan och ha substitut för naturlig produktion så borde väl testo d, u eller nebido enbart ha fördelar och inga nackdelar mot sustanon? Varför finns ens susta?

"När jag var liten" så snackade man alltid om att susta gav fördelarna med både snabbt och långsamt testo, men jag tycker snarare det är nackdelarna från båda sidorna.
Citera
2019-03-19, 10:39
Medlem
Taggads avatar
Finns ingen rimlig chans att hålla koll på proportionerna i sustans mix-estrar. Vill nog ha bättre koll på estrarna vilket inte motiverar mig till att (jojo) preppa med susta. Ser susta mer som ett sätt för ug shopparna att bli av med dåligt säljande rest-testo. Testo-pyttipanna om man så vill. Att det av nämda anledningar också kan vara bra krut i grejorna är en annan sak.
Senast redigerad av Taggad 2019-03-19 kl. 10:51.
Citera
2019-03-19, 10:50
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
Tack för ett bra svar.

Så att bara byta rakt av till Susta gör att jag kan tappa en del alltså?

Hur är det med effekt då..

Ger 4 olika lågdoserade testostron samma effekt som en testosteron fast på högre dos?

Ja om du bara byter rakt av kommer det att bli en dal i nivå-kurvan eftersom att estrarna är olika.
Gällande effekt är det som jag sa; testo är testo.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan

Det här känns ju lite snurrigt... Förstår inte riktigt varför det skulle vara rätt att spika sustanon var tredje vecka. Tror du har fått bipacksedeln och författaren till bipacksedeln lite om bakfoten. I alla fall värdet av TRT-instruktionerna.
Jag menar; i sverige är ju TRT på testo-d var sjätte vecka. Bara för att det är föreskrivet i vården betyder det knappast att det är rätt.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in