Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Nja, jag tror i.s.f. att han uttryckt sig på ett annat sätt. Jag har faktiskt försökt gå till botten med denna rätt oviktiga uppgift och har inte hittat var det sägs.
KU förhöret är som sagt inte källan.
Det märks i.a.f. att du läst lite grann, men att du inte gjort jobbet att kontrollera detta.
I DN framgår det inte alls.
Nu läckte mer information ut om denna Säpo aktivitetet med walkie talkies på mordnatten som hade namnet "Cosi fan tutte". Cosi fan tutte är en opera av MOZART.
Om det skulle varit ett väl planerat mord av denna Säpogrupp som vissa vill få det till så hur kunde denna grupp veta att paret Palme just skulle gå på en film om Bröderna Mozart.
Svar: De visste de inte. Paret Palme VALDE i samspråk med sonen Mårten att gå på just filmen om Bröderna Mozart några minuter innan de gick hemifrån på lördagskvällen.
Jag hatar tillfälligheter. Självklart är inte denna koppling mellan aktionen och filmen en tillfällighet. Det är med stor sannolikhet en aktion planerad och noga genomtänkt av Palme själv, sannolikt Harry Schein och Hans Holmer. Om det var teatermord eller mord på riktigt på grund av sjukdom spelar mindre roll. Det är naturligtvis ingen tillfällighet heller att just Palmes tre vänner utan yrkesmässig anledning sedan tidigare plötsligt får så viktiga roller i och med mordutredningen. De ville ju agera målvakter såklart.
Ni som försöker vara duktiga och hitta "källkritik" osv. är bara styrda av staten. Något har jag lärt mig och det är att duktiga är människor i de lägre och mellanskikten av ett företag eller organiskation eller stat. De högst upp är ofta (dock ej alla såklart) hänsynslösa i sitt maktbegär.
Dessa nämnda herrar kunde tydligen styra och ställa med allt då det begav sig, glöm ej att Palme tog bort tjänstemanna-ansvaret.
Vi är så lurade men jag tror inte på något av det längre..