2021-07-27, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det vore ju onekligen en oväntad vändning.
Så då är Palme 96 år 😇🤣
Citera
2021-08-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Går man in i den foliehattsfällan är ju allt sant och allt bluff. Samtidigt. Då har inget mord hänt eller så var det aliens som hämtade OP. Finns vi alls?

Det finns gränser för hur mycket tok man kan svälja. Tänk lite själv. Varför hitta på en sådan komplicerad och omfattande historia?

Vanliga konspirationer avfärdas med att ingen skulle kunna hålla käft, det skulle läcka. Jaha? Den här storyn då? Halva Stockholm verkar ju varit inblandad. Är det verkligen trovärdigt?

Ungefär som manhattan projektet menar du?
Citera
2021-08-30, 14:13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alertio
Om han nu verkligen skriver en fortsättning så väntar jag med spänning. Gissningsvis kommer boken att behandla Engström och några andra nya fantasifulla teorier.

Den här pensionerade Tetra-Pak mannen som hävdade att Palme frågat företaget om de hade för aning om vilken sjukdom han drabbats av, är det någon som vet om hans bok har kommit ut än?

Hedberg pratade även om två av M. Palmes kompisar som ska ha sett Palme i Schweiz (eller om det var Frankrike) efter det han ska ha skjutits, att de skulle skriva en bok om detta. Är det någon som hört något hur det går?
Citera
2021-09-29, 11:22
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Att jag inte förmår dig att tänka om, är en sak...(och föga förvånande)
Att jag inte lika lätt som dig, utan källkritik, köper Hedbergs kopierade teori är en annan sak... (men lika föga förvånande)

Men vad är det du menar egentligen?

Att du sedan blandar in Poutiainen i detta ?!!?
Vad har Poutianens för gemensamt med Hedberg?

Gällande DNA så har du fått svar... men föga förvånande att du inte köper det heller...

Och till sist... "..skaka i Sveriges grundvalar.." ...
Återkom med exakt källa för när HH skall ha yttrat det ordet, så lovar jag att hålla tyst sen... (Källan ska givetvis gå att kontrollera)
Och jag lovar dig också 1000 kr!
Fram med stålarna
https://youtu.be/Ept44Xsl_AI
Citera
2021-09-29, 12:20
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Fram med stålarna
https://youtu.be/Ept44Xsl_AI

KU förhöret är inte källan..
Om du lyssnar ordentlig så hör du Ylva Annerstedt fråga om ett tidigare uttalande från Hans Holmér...
Leta fram det och 1000 kr är dina!
Citera
2021-09-29, 12:59
Medlem
menpallas avatar
Citat:
KU förhöret är inte källan..
Om du lyssnar ordentlig så hör du Ylva Annerstedt fråga om ett tidigare uttalande från Hans Holmér...
Leta fram det och 1000 kr är dina!
Vilker av dom, han sa det både i dn och under en presskonferens. Tror du inte att han sagt det?
Citera
2021-09-29, 16:45
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Vilker av dom, han sa det både i dn och under en presskonferens. Tror du inte att han sagt det?

Nja, jag tror i.s.f. att han uttryckt sig på ett annat sätt. Jag har faktiskt försökt gå till botten med denna rätt oviktiga uppgift och har inte hittat var det sägs.
KU förhöret är som sagt inte källan.

Det märks i.a.f. att du läst lite grann, men att du inte gjort jobbet att kontrollera detta.

I DN framgår det inte alls.
Citera
2021-09-30, 16:56
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Nja, jag tror i.s.f. att han uttryckt sig på ett annat sätt. Jag har faktiskt försökt gå till botten med denna rätt oviktiga uppgift och har inte hittat var det sägs.

Det märks i.a.f. att du läst lite grann, men att du inte gjort jobbet att kontrollera detta.

Då skulle naturligtvis inte Holmér ha svarat Ylva:
"Jag tror inte tiden medger att jag vill beskriva det", utan istället förnekat uttalandet (som sades under en av hans presskonferenser under sin tid som spaningsledare eller i samband med avgången).

Märkligt att du går till botten med ett uttalande som du inte tycker spelar nån roll. Verkar snarare som att du försöker spela ner det. Detta är en av många indicier som skulle stödja Hedbergs case. Ja Hedberg säger inte att han kan bevisa att det var ett teatermord, men att allt pekar på det. Han vill ha en sanningskommission.
Citera
2021-09-30, 17:20
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Då skulle naturligtvis inte Holmér ha svarat Ylva:
"Jag tror inte tiden medger att jag vill beskriva det", utan istället förnekat uttalandet (som sades under en av hans presskonferenser under sin tid som spaningsledare eller i samband med avgången).

Märkligt att du går till botten med ett uttalande som du inte tycker spelar nån roll. Verkar snarare som att du försöker spela ner det. Detta är en av många indicier som skulle stödja Hedbergs case. Ja Hedberg säger inte att han kan bevisa att det var ett teatermord, men att allt pekar på det. Han vill ha en sanningskommission.

Till skillnad från dig så vill jag kontrollera uppgifter och påståenden.
Som jag skrev så tror jag inte att Holmér uttryckt sig med de orden ... skaka i grundvalarna ...
Och Ylva A's citerande tyder precis på det. Att det inte var så orden föll.

Hedberg är ju i övrigt inte känd för sin källkritik direkt...
Citera
2021-10-07, 14:19
Medlem
Man slås av det otroliga i sammanhanget att dylikt dårsnack som i den bok som trådtiteln gäller kan få en andra upplaga emedan en hypotes som CA fortfarande saknar en enda titel på ren rikssvenska.
Ur led är mycket om och ikring Palmemordet.
Citera
2021-11-01, 21:11
Medlem
Citat:

Nu läckte mer information ut om denna Säpo aktivitetet med walkie talkies på mordnatten som hade namnet "Cosi fan tutte". Cosi fan tutte är en opera av MOZART.

Om det skulle varit ett väl planerat mord av denna Säpogrupp som vissa vill få det till så hur kunde denna grupp veta att paret Palme just skulle gå på en film om Bröderna Mozart.
Svar: De visste de inte. Paret Palme VALDE i samspråk med sonen Mårten att gå på just filmen om Bröderna Mozart några minuter innan de gick hemifrån på lördagskvällen.

Jag hatar tillfälligheter. Självklart är inte denna koppling mellan aktionen och filmen en tillfällighet. Det är med stor sannolikhet en aktion planerad och noga genomtänkt av Palme själv, sannolikt Harry Schein och Hans Holmer. Om det var teatermord eller mord på riktigt på grund av sjukdom spelar mindre roll. Det är naturligtvis ingen tillfällighet heller att just Palmes tre vänner utan yrkesmässig anledning sedan tidigare plötsligt får så viktiga roller i och med mordutredningen. De ville ju agera målvakter såklart.
Ni som försöker vara duktiga och hitta "källkritik" osv. är bara styrda av staten. Något har jag lärt mig och det är att duktiga är människor i de lägre och mellanskikten av ett företag eller organiskation eller stat. De högst upp är ofta (dock ej alla såklart) hänsynslösa i sitt maktbegär.
Dessa nämnda herrar kunde tydligen styra och ställa med allt då det begav sig, glöm ej att Palme tog bort tjänstemanna-ansvaret.

Vi är så lurade men jag tror inte på något av det längre..
Citera
2021-11-04, 08:52
Medlem
MOPspanarens avatar
Gällande "grundvalar" så är det ett uttryck som Bjarne Moelv myntade i debattartikeln i DN 25/8 1988 (ej 1986)
http://runeberg.org/palmenytt/2000/0196.html

Alltså Moelvs tolkning av Ylva Annerstedts(KU) tolkning av vad Holmér sagt.

Moelv:
"Redan på ett mycket tidigt stadium av mordutredningen sände Holmér nødsignalet inifrån Palmerummet: Sanningen om mordet på statsministern skulle skaka Sverige ! dess grundvalar."

Ylva Annersted:
"Jag har en sista fråga. Vid en av dina presskonferenser under din tid som spaningsledare sade du så här:
När sanningen kommer fram, kommer det svenska samhället att förändras i grunden.
Vad syftade du på?"

Med det sagt så hävdar jag inte att betydelsen av det sagda är annorlunda, utan att HH aldrig använt ordet "grundvalar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in