• 1
  • 2
2006-02-26, 11:27
Bannlyst
Köpte mig en stock General portion, tjejen i kassan kommer fram med en hel stock med sådana fjolliga "askkopplock" påpekar för tjejen att jag vill ha den vanliga dosan. Hon svarar då med att dom har bytt locken på general ?

Väl hemma öppnar jag en dosa och möts av en ihoppressad klump med torrt snus. Har dom förstört general portion nu?

(Kan på påpeka att det inte är General white portion eller någon liknande)
Citera
2006-02-26, 11:29
Medlem
Truxas avatar
Är inte portionssnus i sig, ganska fjolligt...?
Citera
2006-02-26, 11:32
Medlem
Blizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Är inte portionssnus i sig, ganska fjolligt...?

hahahaha.. nä, det är tokmanligt ju
Dom har tydligen bytt lock på alla dosor.Nu är det ett helvete att se skillnad på vanlig grov portion och den vidriga grov White.
Citera
2006-02-26, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blizz
hahahaha.. nä, det är tokmanligt ju
Dom har tydligen bytt lock på alla dosor.Nu är det ett helvete att se skillnad på vanlig grov portion och den vidriga grov White.

Är det så illa alltså.. Jag vill inte ha mitt snus ihoppressat av någon "askkopp"..

Tror jag får gå till botten med det här först till affären och sen till Swedish Match jag har snusat geneal portion i nästan 10 år vill inte tvingas över på den här torra klumpen som döljer sig under locket.
Citera
2006-03-02, 23:39
Medlem
Jag har inte märkt någon skillnad på snuset, tycker bara det är bra med locket.
Citera
2006-03-03, 00:24
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savbrink
Är det så illa alltså.. Jag vill inte ha mitt snus ihoppressat av någon "askkopp"..

Tror jag får gå till botten med det här först till affären och sen till Swedish Match jag har snusat geneal portion i nästan 10 år vill inte tvingas över på den här torra klumpen som döljer sig under locket.

Ja visst fasen har portion snuset blivit allmänt torrare? Tycker jag märkt en jävla skillnad på ettan under det senaste året bara, rinner aldrig.
Citera
2006-03-03, 00:47
Bannlyst
Citat:
vill inte tvingas över på den här torra klumpen som döljer sig under locket.

Du får skaffa en prismaster och gå över till riktig general istället.
Citera
2006-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
Köpte mig en stock General portion, tjejen i kassan kommer fram med en hel stock med sådana fjolliga "askkopplock" påpekar för tjejen att jag vill ha den vanliga dosan. Hon svarar då med att dom har bytt locken på general ?

Väl hemma öppnar jag en dosa och möts av en ihoppressad klump med torrt snus. Har dom förstört general portion nu?

(Kan på påpeka att det inte är General white portion eller någon liknande)

Kan bara instämma.
Sen tycker jag att det är mindre mängd tobak i påsarna när dem började med snuskburken.
Citera
2006-03-03, 11:55
Bannlyst
Håller med. Nu är det ett helvete att skilja på dom. Och det är inte samma känsla när man sitter med en härlig grovportionsdosa längre. Känslan satt ju i det härliga locket!!
Citera
2006-03-04, 21:15
Medlem
Saknar Göteborgs Rapé-dosan också.. Var väl 1-2 år sedan de började med locken. Man vill ju ha de gamla klassikerna
Citera
2006-03-06, 20:03
Medlem
tacts avatar
leta tag i ett gammal lock och byt till det om ni nu inte gillar det nya locket.. så svårt borde det inte va..
Citera
2006-03-09, 21:42
Medlem
Ultimates avatar
gillar locken, skönt på lektion. iofs kan man ju bara kasta den på marken men det känns onödigt. Känner inte heller nån skillnad på grov portion från den förra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in