• 1
  • 2
2019-03-17, 17:38
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenWayToHeaven
Nej jag är kvinna och hetero så jag brukar faktiskt varken känna eller titta så noga

Kanske ska testa

Skämt å sidor får väl erkänna att jag inte läste så noggrant.
Citera
2019-03-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag rakar inte benen på vintern. Det känns både osvenskt och lite wt att vara så besatt av att raka bort hår hela tiden.

Och ja, jag är gift, vi har sex flera gånger i veckan och min man tycker inte att jag ska raka benen alls.
Förklara varför det är WT.
Citera
2019-03-17, 18:07
Medlem
På vintern rakar jag mig bara om jag ska få herrbesök

Ibland om jag precis bytt sängkläder och sådär, härligt med lena ben mot nya sängkläder.
Citera
2019-03-17, 18:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Förklara varför det är WT.

Jag vet inte, kanske för att jag förknippar det med amerikansk underklass, porr och typ... Pamela Anderson. Lite som löshår, lösnaglar och svanktatueringar. Det känns liksom som något som lågutbildade prioriterar mer än högutbildade. Att man är lite lurad av kapitalismen och skeva ideal långt från den nationalromantik och de värderingar som jag själv förespråkar. Det känns helt enkelt lite korkat att lägga tid och pengar på att raka benen.
Citera
2019-03-17, 18:32
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Jag rakar inte benen på vintern. Det känns både osvenskt och lite wt att vara så besatt av att raka bort hår hela tiden.

Och ja, jag är gift, vi har sex flera gånger i veckan och min man tycker inte att jag ska raka benen alls.

Samma här, förutom att vi inte gift oss än. Det är bara jobbigt att raka benen om jag ändå inte ska visa dem. På sommaren däremot har jag alltid kjol.
Citera
2019-03-17, 18:52
Medlem
Citat:
Jag vet inte, kanske för att jag förknippar det med amerikansk underklass, porr och typ... Pamela Anderson. Lite som löshår, lösnaglar och svanktatueringar. Det känns liksom som något som lågutbildade prioriterar mer än högutbildade. Att man är lite lurad av kapitalismen och skeva ideal långt från den nationalromantik och de värderingar som jag själv förespråkar. Det känns helt enkelt lite korkat att lägga tid och pengar på att raka benen.
Har du samma åsikt om att raka underliv och armhålor?
Citera
2019-03-17, 19:06
Medlem
SevenWayToHeavens avatar
Citat:

Wow, har du koll alls på amerikansk överklass då? Har aldrig någonsin sett en högt uppsatt kvinna i usa med håriga ben och utan lösnaglar/manikyr. Sen kan jag hålla med om att det må vara skeva ideal men så skulle jag vilja påstå att alla skönhetsoperationer som är allt vanligare är ett större problem än rakade ben isf.
Citera
2019-03-17, 19:51
Medlem
pollenpers avatar
Intressant att många känner sig fräschare med råkade ben, det borde väl gälla män också?
Citera
2019-03-17, 20:01
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Har du samma åsikt om att raka underliv och armhålor?

Till viss del. Alltså, jag rakar mig ibland. Till vissa klänningar tycker jag det är finast med rakade armhålor och rakade ben. Någon gång om året rakar jag underlivet för att krydda sexlivet. Men jag får inte panik av att vara orakad, jag tycker det är kvinnligt och vackert med hår mellan benen till exempel.

Sedan är jag blond och helsvensk vilket gör att jag inte har särskilt grova eller mörka hårstrån. Förstår att trenden att raka sig började i arabländer och Mellanöstern, de har ju mycket mer hår. Själv föredrar både jag och min man det naturligt vackra. Tänk Zorn, Carl Larsson, nationalromantik, ett skogsrå eller en vikingakvinna...

Andra föredrar Pamela Anderson och Natacha Peyre.

Folk får väl göra som de vill. Kan hålla med om att känslan av nyrakade ben mot nytvättade lakan är härlig!
Citera
2019-03-17, 20:28
Medlem
Citat:
Till viss del. Alltså, jag rakar mig ibland. Till vissa klänningar tycker jag det är finast med rakade armhålor och rakade ben. Någon gång om året rakar jag underlivet för att krydda sexlivet. Men jag får inte panik av att vara orakad, jag tycker det är kvinnligt och vackert med hår mellan benen till exempel.

Sedan är jag blond och helsvensk vilket gör att jag inte har särskilt grova eller mörka hårstrån. Förstår att trenden att raka sig började i arabländer och Mellanöstern, de har ju mycket mer hår. Själv föredrar både jag och min man det naturligt vackra. Tänk Zorn, Carl Larsson, nationalromantik, ett skogsrå eller en vikingakvinna...

Andra föredrar Pamela Anderson och Natacha Peyre.

Folk får väl göra som de vill. Kan hålla med om att känslan av nyrakade ben mot nytvättade lakan är härlig!
Iom att du rakar ibland är du lite WT?
Jag förstår inte ditt resonemang du tycker det är vackert med naturligt och wt att raka både ben och underliv ändå är det någonting du gör.
Du säger att rakat underliv spicear upp sexlivet men dem som alltid vill ha det "mer spiceat" hela tiden är WT.
Citera
2019-03-17, 20:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Iom att du rakar ibland är du lite WT?
Jag förstår inte ditt resonemang du tycker det är vackert med naturligt och wt att raka både ben och underliv ändå är det någonting du gör.
Du säger att rakat underliv spicear upp sexlivet men dem som alltid vill ha det "mer spiceat" hela tiden är WT.

Jag kanske tycker att det är lite sexigt att leka wt i sängen ibland
Citera
2019-03-18, 07:38
Medlem
Jag har tagit bort håren permanent med laser och trivs väldigt bra med att vara len året runt. Visserligen är jag blond så håren syntes inte så mycket, men det är en härligt len känsla utan hår!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in