2019-03-15, 23:04
Medlem
Hej!

Jag köpte en Ipad 2 för ca 5-6 år sedan. Den har jag inte använt mycket alls pga ett problem med mitt apple id. Jag får psykbryt!

En ruta dyker upp 40000 gånger där det står "logga in på ditt apple id"
Jag har försökt logga in på det, men jag har glömt mitt lösenord. När jag försöker få det skickat till min mail så går det inte. Mailen jag har angett och synkat till min Ipad finns inte. Jag har på något sätt angett en mail som inte existerar.

Jag har försökt kringgå problemet men jag hittar ingen lösning. det ända jag vill göra med ipaden är att kolla på youtube och netflix. Jag behöver inte vara inloggad på mitt apple id anser jag.

Jag måste ange lösenord till mitt apple id för att logga ut från mitt apple id.

Jag måste logga in på mitt apple id för att titta på youtube. Men jag kan inte mitt lösenord.

Jag måste logga in på mitt apple id för att titta på youtube och den rutan kommer upp en miljon gånger.

Förstår någon mitt problem? Snälla hjälp!
Citera
2019-03-15, 23:14
Medlem
SophieNeveus avatar
Nollställ din ipad, skaffa nytt apple id - klart
Citera
2019-03-15, 23:18
Medlem
Apple har en jättebra support. Ring dem!
Citera
2019-03-15, 23:48
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Apple har en jättebra support. Ring dem!

Måste instämma.
Har aldrig stött på någon bättre support än hos Apple!
Oavsett vad det handlar om...
Super! Rekommendera oehört varmt.

TS: Skriv gärna i tråden hur det gick.
Citera
2019-03-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Nollställ din ipad, skaffa nytt apple id - klart

Jag måste väl logga in på mitt apple-id för att nollställa Ipaden?
Citera
2019-03-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeebean87
Jag måste väl logga in på mitt apple-id för att nollställa Ipaden?

Ring Apple support och ta saken med dem, så kanske de kan hjälpa dig. Och se till att samla och ha så mycket info du kan innan du ringer, t ex inköpskvittot och annan info.

020-10 05 29
Citera
2019-03-18, 11:46
Medlem
Sqeptisks avatar
Finns (tyvärr en del bristfälligare än andra) guider på nätet som beskriver hur man nollställer en I-pad till fabriksinställning. Tog Sqeptisk någon timme av hemläxeläsande, sedan tog själva återställningen ungefär 10 minuter. Således inte helt lätt, men det går!
Citera
2019-03-18, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Finns (tyvärr en del bristfälligare än andra) guider på nätet som beskriver hur man nollställer en I-pad till fabriksinställning. Tog Sqeptisk någon timme av hemläxeläsande, sedan tog själva återställningen ungefär 10 minuter. Således inte helt lätt, men det går!

Tror du missförstår lite.

Att återställa en iPhone eller iPad till fabriksinställningarna är i sig inte alls svårt, bara några enkla knapptryck bort. Och Apple har tydliga guider för det till de som inte klarar det själva.

Problemet är att om enheten är kopplad till ett AppleID så hjälper det inte att fabriksåterställa för att komma förbi inloggning till detta aktuella AppleID. För när enheten startas på nytt efter fabriksåterställning så måste man slå in lösenordet till detta AppleID för att komma vidare.

Enda möjligheten för vanligt folk är att först se till att kunna logga ut från det AppleID som enheten är kopplad till, sen återställa, och efter det kan man koppla enheten till ett annat AppleID
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in