2019-03-15, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Japp. Jag skulle undvika större folkmassor och större städer de närmaste dagarna om jag vore er.

I helvete heller. Att vi ska ge efter för rädsla är precis vad de är ute efter så att de kan fortsätta inskränka vår frihet.
Citera
2019-03-15, 20:43
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popofff
Undrar vad anledningen är till att den andra moskén verkar mest bara ha fått skadade, med tanke på det man såg i videon i första moskén? Någon som vet?

Enligt vittnesuppgift så hoppade en person på GM och avväpnade honom, sedan flydde han.
Citera
2019-03-15, 20:45
Medlem
outback4s avatar
Orkar inte gå igenom allt men det vi vet är alltså att muslimer har mördats på NZ av nån random "breivikare", tragiskt men vad är att vänta?
Islam hör inte hemma i västvärlden i civiliserade länder.
Detta kommer eskalera då islam och demokrati/jämlikhet är oförenliga.

Jag antar att det går för Arnstad,Lindberg, Greider, Jonna Sima m.fl nu.
Nu ska det kärleksbombas i Sverige på varenda moské framöver förståss.
De stackars isterroristerna kunde inte fått bättra draghjälp.

Den islamistiska utrotningen av kristna och icke-muslimer som förföljs och slaktas i mellan östern, Asien, Afrika är i stort sett okänd i Sverige.
Varför så tyst om Det? När Muslimerna brände ner bostadshus och mördade 86 kristna i Nigeria förra året hördes inget i svensk media för att ta ett exempel.

Det som är obehagligt i denna massaker är förståss offren, men oxå att Ebba Åkerlund nämns på mördarens vapen. Det är ruskigt tråkigt.
Hennes grav vandaliseras ständigt av en kriminell asylbedragare och så detta.
Och kopplingen till Drottninggatan och Akilovs terrordåd.
Undrar förresten om vi får se nån kristen anglikansk kvinnopräst predika i nån moské på en minneshögtid?
Citera
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Här är HD videon.

https://forumfiles.com/J2M6bfx2b0/New_Zealand_Shooting_HD_mp4
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
LÄNK:

https://forumfiles.com/J2M6bfx2b0/New_Zealand_Shooting_HD_mp4
Verkar snarare vara en uppskalning av det spridda “originalet”, från 648×360 till 864×480.
Senast redigerad av Zwerchstand 2019-03-15 kl. 20:57. Anledning: Senare inlägg in.
Citera
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, så här skriver han:

Här är för övrigt manifestet mer lättläst och bättre formaterat än vad jag sett på andra håll:

https://katana17.wordpress.com/2019/03/15/the-great-replacement-manifesto-of-new-zealand-mosque-shooter-mar-2019/

Han var ju inte ett ess i skolan, därför skriver
han som ett barn, inga djupa utlägg.
Kort och koncist.
Dessvärre kan det innebära att fler av
hans typ kan ta del av smörjan.
Citera
2019-03-15, 20:47
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Enligt vittnesuppgift så hoppade en person på GM och avväpnade honom, sedan flydde han.

Länk, tack! Jag har plöjt igenom mycket men inte sett detta
Citera
2019-03-15, 20:48
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte så konstigt då hans största vagel i ögat verkade vara födelsetalen, och det är kvinnor som föder barnen.
Ja sedan är ju flera av offren som han hämnas kvinnor, eller flickor då som i Ebbas fall.
Citera
2019-03-15, 20:49
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Terror finansierad av Svenska vapenindustrin.

En svensk vapenindustri som är med möjliggör att en massa människor kan gå på socialbidrag här i Sverige ja.

Svenska vapen säljs till länder och inte till terrororganisationer. Om vapnen sälj vidare i andra led är inte Sveriges problem. Högteknologisk vapenindustri ger ett land spinoff effekter inte bara i inkomster utan även för teknikutveckling i den civila industrin vilket du och jag på olika sätt tjänar på som medborgare i Sverige.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Till alla muslimer:

Hur känns det med omvända roller?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Och därför är "Muslimerna" dåliga på attacker?

Hur många tog dom i sin största rekryteringskampanj 9/11 ?

2977 + 19 kapare - 2997 döda
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Läste nu att skytten påstår sig haft kontakt med Breivik. Någon som vet hur det kan komma sig ifall det är sant? Har verkligen Breivik tillåtelse att prata med folk utanför fängelset bara sådär?
Citera
2019-03-15, 20:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Försvarar verkligen inte hans gärningar, men med enkel matematik har han ju hindrat 50 andra att sprida sina gener vidare så utifrån den synvinkeln kan man nog ändå säga att han vann.

Han silade mygg och sväljer kameler, säger jag då, tolka fritt.

Givetvis är det förkastligt att döda människor för att slippa dem.

Jag har fortfarande inte förstått vad han ville uppnå med massmordet, tror han att han kommer till himmelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in