2019-03-15, 20:51
Bannlyst
VILL DU ÖVERLEVA ATTACKEN?

- Ja, men döden är definitivt en möjlighet.
Överlevnad är ett bättre alternativ än döden att fullfölja sina idéer.
- Om jag överlever och går till rättegång, kommer jag inte att åberopa mig som skyldig
Citera
2019-03-15, 20:52
Medlem
persona.von.gratas avatar
Någon frågade tidigare om varför det "bara" var ca 40 döda när det var ca 40 skadade.
När jag gjorde militärtjänst i slutet av 80-talet så räknade man med 3/1 ratio vid krig. Alltså tre skadade och en död.
Då är ju en mer relevant fråga "Hur kommer det sig att det är 40 döda i relation till 40 skadade"?
Citera
2019-03-15, 20:52
Medlem
codemeds avatar
Jag kan inte känna empati här, förmodligen för att det är en fiende som får smaka sin egen medicin. Eller så är jag väl störd på något sätt.

Undrar hur många på Al Jazeera som gör skrattande smileys efter detta terrordåd?
Citera
2019-03-15, 20:53
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Länk, tack! Jag har plöjt igenom mycket men inte sett detta
https://www.ndtv.com/world-news/man-grabbed-new-zealand-shooter-saved-us-all-indian-origin-survivor-tells-ndtv-2008224?pfrom=home-li vetv
Citera
2019-03-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Någon frågade tidigare om varför det "bara" var ca 40 döda när det var ca 40 skadade.
När jag gjorde militärtjänst i slutet av 80-talet så räknade man med 3/1 ratio vid krig. Alltså tre skadade och en död.
Då är ju en mer relevant fråga "Hur kommer det sig att det är 40 döda i relation till 40 skadade"?

Man får anta att de räknade med att motståndarna kunde skjuta tillbaka...
Citera
2019-03-15, 20:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Förmodligen snabb och bra sjukvård.
Citera
2019-03-15, 20:56
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Japp. Jag skulle undvika större folkmassor och större städer de närmaste dagarna om jag vore er.
VARFÖR utveckla gärna ?
Citera
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Mer relevant är väl kanske att man allt som oftast inte skjuter obeväpnade och försvarslösa människor i krig? Lite annan skadebild då...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
Man får anta att de räknade med att motståndarna kunde skjuta tillbaka...
Jag tror inte att man sköt tillbaka om man tillhörde någon av de döda eller skadade.
Eller hur tänkte du?
Citera
Medlem
https://pbs.twimg.com/media/D1tU3vXX0AMSRSz.jpg:large

Varför i hela friden skulle han tycka om pakistanier som består av i princip de värsta muslimska avskum vi har i den här världen? Måste vara fejkbilder eller? Såg de postas runt i alla fall.

Någonting märkligt här.
Senast redigerad av Genpolen 2019-03-15 kl. 20:59.
Citera
2019-03-15, 20:57
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Han var ju inte ett ess i skolan, därför skriver
han som ett barn, inga djupa utlägg.
Kort och koncist.
Dessvärre kan det innebära att fler av
hans typ kan ta del av smörjan.

Att uttrycka mycket med få ord är nyckeln till det som definieras som bra text.

"Kort och koncist." är inget negativt.

Att vara ett ess i skolan har inget med intelligens att göra, utan att man är anpassningsbar, något denna massmördare uppenbarligen hade problem med...

Förstår ditt hat men det förändrar inte dessa faktum.
Citera
2019-03-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainmydamage
Mer relevant är väl kanske att man allt som oftast inte skjuter obeväpnade och försvarslösa människor i krig? Lite annan skadebild då...
Hur ändras skadebilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in