2019-03-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
I en tweet skriver han: "God bless the fallen". Då kan man slå fast att han är kristen. En kristen Eco-fascist.. Intressant. Inte förvånande att media hetsar och propagerar starkt för att han enbart skulle vara en "vit högerextrem" och "rasist" för att pränta in detta hos läsarna och tittarna.
Vilket struntprat.
Det är ju exakt detta "vissa" vill ha det till.
Så märkligt allting med staden och allt...
Kristus Jesus förbjuder våld!
Jeshua var Shalom.
Men det finns krafter som är starka motståndare till Jesus
och vissa av dessa är beredda att gå väldigt långt för att försöka hindra Hans Frid att verka överallt.
Citera
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ja, och detta är målet med mångkulturen. Globalisterna har själva skrivit att de vill ha "organisk" ökande osämja och oroligheter i samhället, t.ex. terrordåd som ska öka antagonismen. Det är ingen slump att rättväsendet försöker gömma invandrarbrottslighet och att de får pappersstraff så de kan fortsätta begå brott, det är en del av planen.

Globalisterna är glada idag.

Den enda som söker splittring och glädjs av dåd som detta är du. Du är svenskfientlig och vill splittra landet. Du skyller på vänstern. Bra jobbat, svin.
Citera
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Men hallå, det är ju världens mest berömda filosofi. Att förlåta. Hört talas om Jesus? Hur korkade är ni högerextremister egentligen. Skrämmande. På vilket sätt kan kärlek leda till hat?

1) högerextrem, några fler feltolkningar så diskussionen kan höjas?
2) Du skrev "Gudfadern", inte "Gud". Skyll inte din egna idioti på mig tack.
3) Avundsjuka/svartsjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Smärta. Det är ofta smärta som föder hat.

Nummer 3 ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ett exempel på förlåtelse: https://www.youtube.com/watch?v=rS1rFr9KOAc

Haha, det där var ju rena parodin. Som handskriven för Aftonhoran, skulle bli deras största nyhet för veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Konstigt är att det inte inträffat.Frågan är om NZ var rätt plats för att uppnå vad man önskar för (mot)reaktioner. Känns som det brunnit mer om det inträffat i tex. Frankrike.

Det som är grejen, de är för få där. I länder där de har miljontals, där har du problem. Miljontals lösa fiender av stat, samhälle och folk - ett fel ord i fel läge, och kriget är igång, mitt omkring dig.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Så du tycker det är bättre att bara ta den i röven och låta musslemanerna ta över hela västvärlden av rädsla? Glädjer mig vet jag inte men det är omöjligt att få ut Islam ur Europa utan våld nu så på sikt är det nödvändigt. Antar att det är någonting svagsinta likt dig skulle ha tänkt på innan ni välkomnade genetiskt skräp en massé.

Har jag någonsin skrivit de? Jag har tagit grovt jävla avstånd från båda håll, sen en annan sak hur menar du "få ut islam ur Europa"? Du vet om att de finns "muslimska länder" i Europa? Men du kanske inte är så duktig på historia/geografi och har antagligen gått på "livets hårda skola".
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Ja vänta och se, du tycker väl att de är bra gjort utav GM och glädjer dig att vi kommer få se mer terrorattentat framförallt i Sverige och i Europa!

Det är väl bättre att det blir en del attentat tidigt och då kanske stoppa den vansinniga utvecklingen, än att allt förvärras i det tysta tills det blir oundvikligt med typ ett allmänt inbördeskrig överallt?

Men du kanske är så dåraktig att du tror att det inte kommer att sluta som i Jugoslavien, när folkslag som avskyr varandra ska leva ihop?
Citera
2019-03-15, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Resonerar myror likadant när de krigar om överlevnad? Fåglar? Överlag ansedda fredliga djur, men som också kan bli "hatiska" när man måste slåss om resurserna ( kor, hästar, getter/får )? Alla andra arter på denna jord?

För övrigt så vem bryr sig? så klart bättre att beskylla handlingen än att beskylla vad som drivit en man till en sådan handling, och dessutom ökar över hela Europa och väst. Detta är knappast en ensam man till tankarna i alla fall, och fler blir de ( vilket inte kommer ur tomma luften ).

Varje reaktion har en motreaktion. Förnekas, bespottas och byts ditt hem och härd ut till en grå och känslolös miljö som knappt väcker energi att hålla uppe ögonen, då ställs man vid ett vägskäl och alla kan inte vara knähundar, lydigt följa ett inrutat mönster ner i avgrunden.

Och då tycker alltså du och svinet som gjorde detta att det är fullt rimligt med öga för öga och att servera propagandan, narrativet och ytterligare censur-lagar som på ett jävla silverfat åt MSM och politrukerna? Det här är som lilla julafton för dem just nu. Nu gnuggar de händerna.

Ja. Jag är en pacifist. Besinningslöst, sadistiskt våld som detta är ALDRIG en lösning enligt mig. Det finns inget att relativisera angående aset som utförde detta. Må han ruttna i skit. Punkt.
Citera
2019-03-15, 15:20
Medlem
Puffes avatar
Jag skiter rätt fullständigt i om den här gärningsmannen är/var galen eller nynazist.
Det som har förundrat mig senaste åren är varför Ebbas pappa inte genomfört exakt detta.
Hade jag varit Ebbas pappa och förlorat min enda dotter till en muslimsk attack hade jag genomfört nästan exakt samma sak som denna gärning i NZ. Däremot hade jag fått fler mussar till paradiset då denna video ändå visar stora misstag.

För övrigt kan Säpo veta att detta självklart är "fantasier", hemma hos mig hittar man bara dammråttor och två snälla kissar.
Säpo kan lägga sin tid på att erbjuda en valfri intervju hos de återvändande IS-krigarna istället. (Än så länge har mina nära och kära inte dött pgav en muslim, även om en vän till mig var nära att stryka med i julminglet på Drottninggatan när muslimen enbart klarade av att ta kål på sig själv.)
Citera
2019-03-15, 15:21
Moderator
Psilosophers avatar
"I am the god of hellfire" hörs från bilstereon just när han avrättat sitt sista offer och ska avlägsna sig från platsen. Vilken oerhörd synkronicitet, känns nästan regisserat
Citera
2019-03-15, 15:22
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, jag uppfattar det mer som att han springer på gärningsmannen när han försöker fly sin väg...

Vad är det för skitmusik gärningsmannen spelar i bilen? Är det öststatsmusik?

Var kommer gärningsmannen ifrån?

Hörde British Grenadier March.

Det är en sak som fått mig att se videon ,jag undrar hur man bäst skall göra för att överleva om man hamnar i dyl situation.

Killen som försökte övermanna var nära att lyckas men gjorde något fel.
Stackarna som grupperar sig i hörnen är helt chanslösa. Fanns det ingen nödöppning?

Hela moskén blev en dödsfälla.

Vad kan vi lära oss av det här nästa gång en Brevik eller IS terrorist gör samma sak?
Citera
2019-03-15, 15:23
Medlem
PrBs avatar
Uppmärksammade en liten detalj i videon. Vid 6.53 in i klippet, kan man se att där ligger ett magasin på golvet. Men han har själv inte hunnit ta sig så långt in i korridoren än. Kan han ha kastat magasinet dit, utan att man ser det på klippet?
Senare vid 8.32 ser man att han går tillbaka ut i korridoren och hämtar just det magasinet, för att sedan åter gå tillbaka för att fortsätta sitt skjutande.
Senast redigerad av PrB 2019-03-15 kl. 15:32.
Citera
2019-03-15, 15:24
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atmosfaer
Jadu. Det står flera gånger i tråden!

https://www.youtube.com/watch?v=ebChsebTvxw låten

Han är ifrån Australien.

Ok, han spelar tydligen serbisk musik, med sång på serbiska? Har han inte nån sorts serbiskt ursprung?
Citera
2019-03-15, 15:24
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Hittar inte instagramvideon

Finns bilder här https://www.instagram.com/p/BvCC70xA-AK/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto