2019-03-15, 14:59
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Assault Rifle model grov, med 5.56mm ammunition.
Snackats om Koch (HK 433 kanske) och Moddad AR-15. Kolla videon och avgör själv? Finns massor av bilder på vapnen i media också.
Vad är ett assault Rifle Model grov? är 5,56 grov ammo?
Vad är Koch? Moddad AR-15?
Citera
2019-03-15, 15:00
Medlem
brajzillas avatar
Han har verkligen planerat detta ganska detaljerat, jag menar på sättet han parkerar sin bil med luckan öppen och att han återvänder in i moskén flera gånger för att verkligen se till att alla dör.
Citera
2019-03-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Med största sannolikhet gör dom de, att han livestreamade de här föder bara extremister åt båda hållen!

Varför skulle de vänta menar du? Ja våldsspiral är ett verkligt fenomen, det bästa vore förstås om vi förekom problemet och återförde musselmanerna dit där de hör hemma.
Citera
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hur ser straffskalan ut i Nya Zeeland för terrordåd likt dessa? Om dessa jävla äckel som planerade och utförde detta inte blir någonting annat flådda levande för det de gjort så är det att betrakta som ett milt straff för dessa psykopater. De skulle i alla fall inte få sitta i ett IKEA-fängelse och gnälla om sina X-box ifall jag hade något med saken att göra.

Dessa IQ-befriade sadistiska jävla äckel gav precis globalisterna en propaganda-seger utan dess like. För MSM bryr sig egentligen inte om döda kvinnor och barn. De bryr sig inte om att 49 pers dött helt i onödan. De vill bara kapitalisera och sälja lösnummer och klicks. Det här är porr för media och en-procentarna.

Idag är en dag som man skäms över att tillhöra det mänskliga släktet.

Resonerar myror likadant när de krigar om överlevnad? Fåglar? Överlag ansedda fredliga djur, men som också kan bli "hatiska" när man måste slåss om resurserna ( kor, hästar, getter/får )? Alla andra arter på denna jord?

För övrigt så vem bryr sig? så klart bättre att beskylla handlingen än att beskylla vad som drivit en man till en sådan handling, och dessutom ökar över hela Europa och väst. Detta är knappast en ensam man till tankarna i alla fall, och fler blir de ( vilket inte kommer ur tomma luften ).

Varje reaktion har en motreaktion. Förnekas, bespottas och byts ditt hem och härd ut till en grå och känslolös miljö som knappt väcker energi att hålla uppe ögonen, då ställs man vid ett vägskäl och alla kan inte vara knähundar, lydigt följa ett inrutat mönster ner i avgrunden.
Citera
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har kollat filmen igen och det ser ut som att muslimen försöker tackla honom. GM står i öppningen och syns från alla håll i rummet

Nopp.
Citera
2019-03-15, 15:02
Medlem
Gyrks avatar
https://www.svd.se/imam-stockholms-muslimer-maste-tanka-pa-sakerheten

Muslimer är oroliga och måste tänka på säkerheten. Jaha, men jag då? Och mina barn? När frågade någon mig senast om jag var orolig för islam??
Citera
Medlem
Vad skulle han ha bensindunkarna i bagageluckan till?
Citera
Medlem
Tercios avatar
vämjelig snyftartikel i svd bakom betalvägg:

Citat:
Terrordådet mot moskéer på Nya Zeeland väcker bestörtning – men också rädsla bland svenska muslimer.

– Vi muslimer känner oss inte säkra, säger imamen Hussein Farah Warsame under fredagsbönen i Rinkeby.

https://www.svd.se/imam-stockholms-muslimer-maste-tanka-pa-sakerheten

Låt oss komma ihåg att 99% av alla terrordåd i europa är muslimer som dödar kristna. Kristna som dödar muslimer har nästan aldrig hänt tidigare. Ändå är det på något sätt muslimerna som är offren? Man mår illa.

Kan vi se fram emot höjda bidrag för ökad säkerhet till alla utom svenskarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Klart det är. Dock kan det i Sverige vara olagligt att sprida den tillsammans med kränkande budskap.

Jag vet inte vad NZ lag säger om filmerna. Terrorlagarna kan vara hårdare där. Det kan ju vara olagligt att kränka Nya Zeelands medborgare som är offer i filmen genom att sprida den. Jag skulle inte befatta mig med filmen.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Driver du med mig, och andra? Du har tittat på en serie och drar nu slutsatser kring en uppdiktad bild/värld, där varje liten pixel du kan se, är planerad och bestämd så gott människan som regisserade filmen/serien kan. Och inte nog med det, men sett det på fler ställen - hur resonerar ni? "Sett på film vettu, så du har fel"?

Kärlek kan också leda till hat.
Ett exempel på förlåtelse: https://www.youtube.com/watch?v=rS1rFr9KOAc
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Hur kopplar du in motståndsrörelsen? Patrask!

Motståndsrörelsens häftiga symbol tydlig på vapnet. Missade du det?
Citera
2019-03-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Hittar inte instagramvideon

Såg den tidigt i morse, med all säkerhet har instagram rensat. Den länkades även tidigt i den här tråden. Men den finns säkerligen kvar om du letar lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in