Citat:
Ursprungligen postat av
Sugminstorasalta
Du behöver inte försvara dig, och huruvida det var relevant eller inte för din tråd hör inte till den här tråden. Din tråd fick bara tjäna som exempel. I inlägg #9 answer iaf warfighter att det är relevant. Om hen har rätt i det eller ej får du diskutera i din tråd.
Problemet är just att du har kidnappat den nyheten. Om jag startar en ny tråd om samma händelse så kommer den att kastas eller sammanfogas med din. Förutom om jag väljer en HELT annan infallsvinkel, såsom att jag postar den i juridikforumet och frågar om lärarens agerande är lagligt. Men om vi, som i din tråd, ska diskutera om eleven, läraren eller båda gjorde fel så finns det inte direkt rum för fler trådar enligt Flashbacks praxis. Detta leder också till att typ 95% av de som diskuterar i tråden inte kommer att känna till att läraren använde fysiskt våld för att få ut ungjäveln. Problemet är alltså inte din trådstart i sig, utan så som Flashback fungerar så har din trådstart paxat händelsen.
I korthet. Just den händelsen kommer för all framtid ha just din trådstart.
För mig är det fortfarande att sprida desinformation och inte att
vinkla en nyhet genom det exemplet du tog upp i din trådstart.
Länkar i ett inlägg ska förklara innehållet, inte behöva läsas för att upptäcka att innehållet i en trådstart inte stämmer med vad länkarna, medias nyhetsförmedling, förmedlar.
Hur en sådan självklar sak som att
korrekt förmedla nyheter kan ifrågasättas förstår jag inte?
Förutom att om man försvarar det så är man okej med fake news- att just
utelämna väsentlig information är intet annat än att
medvetet vilseleda.