Citat:
Ursprungligen postat av
Sugminstorasalta
Världsrekord i onödig kommentar..
Jämfört med din kommentar om att det är två sidor då? Jo, tjena. Jag är nöjd med silverplatsen här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sugminstorasalta
Jag har redan nämnt att jag håller med om att man ska få starta en tråd utifrån sin egen synvinkel. Problemet är att det hindrar andra användare från att starta en tråd om samma sak från en annan synvinkel. Förutom då om tråden har en fundamentalt annan inriktning.
Du påstår att det bara är att skriva ett inlägg så är diskussionen igång. Det är helt enkelt inte sant. Hur en tråd fungerar beror väldigt ofta på själva trådstarten, och att få liv i en gammal tråd är mycket svårare än en nystartad.
Du säger emot dig själv. Ja, man startar en tråd med en tanke bakom. Inte ska man behöva tänka på att andra kan tycka att den tanken är fel och författa trådstarten utifrån denna mellanmjölk, det vore ju patetiskt. Har sedan en annan användare en annan infallsvinkel på ämnet så kan det mycket väl vara läge för en ny tråd, t.o.m. kanske i ett helt annat delforum. Det behöver inte vara fundamentalt som du säger, det finns massor av exempel på flera trådar om samma ämne fast med olika infallsvinklar.
Är det dock bara samma sak som du säger är det bara att ge sig in i diskussionen i befintlig tråd.
Som jag sa förut, vilken trådstart är inte vinklad? Den här är ett bra exempel. Hur vill du göra något åt den?