• 1
  • 2
2019-03-13, 11:39
Medlem
Hej folket!

Kpte lite pulver som endast r CBD i( visst ytterst sm mngder thc) och testa rka det men smaka bara brnt och lukta drefter.. trodde det skulle iallafall va nstan som vanlig ganja men icke..
S kommer nog bli olja ist fr pulvret d det smaka skit.

Men till frgan, hur r era erfarenheter av detta CBD pulver, hur har ni gjort? Finns fin malen samt grov och jag tog grov skall tillggas!
Citera
2019-03-13, 11:55
Medlem
Finnj-vels avatar
Du... Frskte rka CBD-pulver...?

Allts, du skriver om CBD samt att du frskt rka det men insett att det var helt efterblivet att gra s, och nu undrar du vad du ska gra med skiten?

Jag har ingen erfarenhet av CBD-pulver, jag visste inte ens att det fanns. Det lter dock som ett riktigt obekvmt stt att administrera CBD om man mste gra ett eget hopkok.

Varfr kpte du inte frdig olja? Vad hade du fr planer nr du frst kpte det? Varfr fungerade inte den planen?

Du kan vl p fullt allvar inte ha kpt CBD-pulver i hopp om att kunna rka det och bli bng?

Jag har inga erfarenheter av CBD som kosttillskott men jag anvnder cannabis varje dag. Funderar p att ta ett uppehll men fortstta med CBD. Vart kpte du det dr pulvret? Vill lsa om det.
Citera
2019-03-13, 12:48
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel

Allts, du skriver om CBD samt att du frskt rka det men insett att det var helt efterblivet att gra s, och nu undrar du vad du ska gra med skiten?

Jag har ingen erfarenhet av CBD-pulver, jag visste inte ens att det fanns. Det lter dock som ett riktigt obekvmt stt att administrera CBD om man mste gra ett eget hopkok.

Varfr kpte du inte frdig olja? Vad hade du fr planer nr du frst kpte det? Varfr fungerade inte den planen?

Du kan vl p fullt allvar inte ha kpt CBD-pulver i hopp om att kunna rka det och bli bng?

Jag har inga erfarenheter av CBD som kosttillskott men jag anvnder cannabis varje dag. Funderar p att ta ett uppehll men fortstta med CBD. Vart kpte du det dr pulvret? Vill lsa om det.
tror det r nn sorts liknande som kief,
och ja det kan vara svrt o bara rka kief som r frn weedet ocks.
antingen s pressar du det sjlv med ciggplast o typ hrplatttng eller fk de heter.

nr jag brja rka och sparade kiefen s brukade jag frst lgga antingen lite weed i botten p pipan sen hller frsiktigt ver kiefen / pulvret? ver, ibland tog jag ist fr weed s tobak och sedan kief ver fr brist p just grs.

sen om det r lagligt cbd du kpt s skulle jag inte rkt de, finns cbd strains som ser ut som vanligt grs men just lagliga cbd grejer frn sverige r inte likadant
Citera
2019-03-13, 14:50
Medlem
Citat:

Allts det r ej pulver som i tex kosttillskott, detta r (troligen) budsen frn industrihampa som malts.
Ser mer eller mindre ut som vanligt weed som du krt i Grinder.

Planen va att rka de sklart som vanlig weed, dock fr CBDn och ej THCn i medicinskt bruk.
Och nej fattar vl en apa att man ej kan bli hng p det! Och var aldrig tanken utan fr vlbefinnande och f kroppen att m bra!

Kpte p Hampabonden.se
Citera
2019-03-13, 15:38
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzzLove
Allts det r ej pulver som i tex kosttillskott, detta r (troligen) budsen frn industrihampa som malts.
Ser mer eller mindre ut som vanligt weed som du krt i Grinder.

Planen va att rka de sklart som vanlig weed, dock fr CBDn och ej THCn i medicinskt bruk.
Och nej fattar vl en apa att man ej kan bli hng p det! Och var aldrig tanken utan fr vlbefinnande och f kroppen att m bra!

Kpte p Hampabonden.se
Frlt, jag tolkade detta helt fel: "trodde det skulle iallafall va nstan som vanlig ganja men icke" - hoppas du frstr

Ska lsa p om det. Tack fr lnken!
Citera
2019-03-13, 15:53
Medlem
Magnituds avatar
Cbd kristaller som pulveriserats va? Frsngare lr vl funka annars gr Cbd olja
Citera
2019-03-13, 17:51
Medlem
det verkar som det innehller ca 4 procent cbd och en dos r 10-50 mg cbd s ett gram borde vara 40 mg tv gnger om dagen .
Citera
2019-03-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Cbd kristaller som pulveriserats va? Frsngare lr vl funka annars gr Cbd olja
Finns det med men gr mer under kosttillskott det du tnker p( r ett vitt pulver)
Men detta r malen industrihampa, kan bifoga bild p det s alla ser bttre vad det r/ ser ut
Citera
2019-03-13, 18:30
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzzLove
Finns det med men gr mer under kosttillskott det du tnker p( r ett vitt pulver)
Men detta r malen industrihampa, kan bifoga bild p det s alla ser bttre vad det r/ ser ut
Det innehller vl varken thc eller Cbd i hgre mngd?
Citera
2019-03-13, 19:00
Medlem
Citat:
Frlt, jag tolkade detta helt fel: "trodde det skulle iallafall va nstan som vanlig ganja men icke" - hoppas du frstr

Ska lsa p om det. Tack fr lnken!

Lugnt sdant som hnder! Va mest smaken jag syftade p med den raden :P

Gr s, kommer du fram till ntt s hojta till
Trist man kper s smakar det skit haha men aksnek finns ntt stt att lsa de p

Annars blir de till att skaffa olja som sagt
Citera
2019-03-13, 20:29
Medlem
Buttersss avatar
Tur att smaken r som baken dvs delad - rkt ett femtiotal spliffar av just hampan frn hampabonden (pulver och grovmalt, tre sorter) och har bara allt gott att sga om det. Smakar tillochmed gott !!! Rekommenderar att inte rka det inomhus dock. Lttrkt r det ocks.

Sen att det smakar brnt kommer du aldrig undan oavsett vilken hampa det r du rker d du eldar det.

Fungerar utmrkt fr mig och mnga andra jag knner. Stoppa det annars i en vaporizer, det fungerar ocks. Slng det i ugnen p 110 grader i en timme sen gr en riktigt stor kopp t med kamomille och hampa d och lite smr. vernice kvllst.
Senast redigerad av Butterss 2019-03-13 kl. 20:36.
Citera
2019-03-13, 20:48
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Tur att smaken r som baken dvs delad - rkt ett femtiotal spliffar av just hampan frn hampabonden (pulver och grovmalt, tre sorter) och har bara allt gott att sga om det. Smakar tillochmed gott !!! Rekommenderar att inte rka det inomhus dock. Lttrkt r det ocks.

Sen att det smakar brnt kommer du aldrig undan oavsett vilken hampa det r du rker d du eldar det.

Fungerar utmrkt fr mig och mnga andra jag knner. Stoppa det annars i en vaporizer, det fungerar ocks. Slng det i ugnen p 110 grader i en timme sen gr en riktigt stor kopp t med kamomille och hampa d och lite smr. vernice kvllst.
Vad fr du fr effekt nr du rker spliffar av detta CBD-pulvret frn Hampabonden? Bng lr du ju inte bli men du fr kanske ngon annan skn effekt av spliffarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in