Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-13, 00:29
Medlem
Denna raggningsreplik har gäckat mig ett tag nu. "Kex" i detta fall förstår jag betyder snygg tjej (även om jag aldrig hört någon kalla en snygg tjej för kex i andra sammanhang).

Det jag inte begriper mig på är vad "smular" ska betyda. Vad gör man när man står och smular? Inte menar man att tjejen man är intresserad av är klumpig, typ: "... står du här och smular, du får allt ta och dammsuga upp det där va".

Kan smulorna vara en symbol för lockelse, att kvinnan i fråga strör ut sina smulor för att locka till sig intressenter till själva kexet?

Är det bara en dum tråkig raggningsreplik utan substans eller har jag missat det vitsiga med den?
Citera
2019-03-13, 00:32
Medlem
Halloween2s avatar
Vad skulle annars ett kex göra?

Tjenare kexet står du här och väntar på att bli doppad i mjölk? Kanske vore bättre.
Citera
2019-03-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad skulle annars ett kex göra?

Tjenare kexet står du här och väntar på att bli doppad i mjölk? Kanske vore bättre.

Haha! Den snor jag.

Det är så simpelt alltså, att smula är helt enkelt det huvudsakliga verbet ett kex kan göra? Måste säga att jag är besviken.
Citera
2019-03-13, 00:39
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Haha! Den snor jag.

Det är så simpelt alltså, att smula är helt enkelt det huvudsakliga verbet ett kex kan göra? Måste säga att jag är besviken.

Dom flesta utav raggningsrepliker är nog till för att vara lite ''söt dumma'' antar jag, men har svårt att se dagens brudar tycka om det :P
Citera
2019-03-13, 00:56
Medlem
Bartman777s avatar
Ja, det är ju en ordvits helt klart. Sen är den antagligen menad att vara lite av en raggningsreplik också, med en stor gnutta humor, som någon redan nämnt.

Men huvudsakligen tror jag man bara ska se det som en ordvits.

Den med doppad i mjölken var bra, den ska jag också använda nångång
Citera
2019-03-13, 06:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Ordvitsen har ju ytterligare en dimension i det att en snygg tjej kallades för en tårtsmulan (eller bara smulan) när det begav sig.
Citera
2019-03-13, 07:37
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Det jag inte begriper mig på är vad "smular" ska betyda. Vad gör man när man står och smular?
Det är lite av grejen, att ingen vet vad det betyder, allra minst tjejen som får frågan. Repliken "tvingar" tjejen att reagera på något sätt. Sen är konversationen i gång. Det är en icebreaker med en gullig twist.
Citera
2019-03-13, 07:39
Medlem
Smular betyder att stå och aska med cigaretten.
Citera
2019-03-13, 08:50
Medlem
Tjena pudding, står du här & dallrar?
Citera
2019-03-13, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är lite av grejen, att ingen vet vad det betyder, allra minst tjejen som får frågan. Repliken "tvingar" tjejen att reagera på något sätt. Sen är konversationen i gång. Det är en icebreaker med en gullig twist.

Förstår inte riktigt syftet med att slänga ut en mening "ingen vet vad det betyder" när det är en känd icebreaker (och mao visar man sig vara en förutsägbar konformist utan egna idéer). Nästan alla konstiga meningar/förfrågningar "tvingar" ju åhöraren/mottagaren att reagera i någon mån(?). Skulle säga att den gör motsatsen (gör det lättare att ignorera).

Tror det vore bättre att stirra tjejen djupt i ögonen och viska "badring nej Filip kvart i två bokhyllor, palsternacka och luktsalt med fernissa" om du vill ha en reaktion. Antingen så tror hon att du är knäpp och sympatiserar eller så tror hon kanske att det är kod för något och då verkar du mystisk och farlig. Win-win.

Angående repliken så är det väl för att "smula" helt enkelt passar. Du hade kunnat slänga ur dig "torkar" istället men det är väl det sista du vill att hon ska göra (och "möglar" antyder att hon luktar illa)?
Senast redigerad av wazzobazzo 2019-03-13 kl. 09:01.
Citera
2019-03-13, 09:29
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strulijuli
Tjena pudding, står du här & dallrar?
Den är grym, riktigt pricksäker.
Citera
2019-03-13, 10:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Denna raggningsreplik har gäckat mig ett tag nu. "Kex" i detta fall förstår jag betyder snygg tjej (även om jag aldrig hört någon kalla en snygg tjej för kex i andra sammanhang).

Det jag inte begriper mig på är vad "smular" ska betyda. Vad gör man när man står och smular? Inte menar man att tjejen man är intresserad av är klumpig, typ: "... står du här och smular, du får allt ta och dammsuga upp det där va".

Kan smulorna vara en symbol för lockelse, att kvinnan i fråga strör ut sina smulor för att locka till sig intressenter till själva kexet?

Är det bara en dum tråkig raggningsreplik utan substans eller har jag missat det vitsiga med den?

Rekommenderar att du gör någon typ av självtest för autismspektrumstörning. För en neurotypsik person tarvar ett uttryck som detta ingen som helst förklaring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in