2019-03-12, 21:25
Medlem
Tarkovskijs avatar
I år har jag sökt i princip alla annonserade tjänster som fjällvärd på Svenska Turistföreningen, så förhoppningsvis får jag jobb någonstans i fjällen nu till sommaren. Finns det någon här på forumet som har erfarenheter som fjällvärd? Hur är arbetsförhållandena? Lönen? Arbetstid? Hur är folket som jobbar där uppe? Är folk sköna och vad är medelåldern? Mina förhoppningar är att träffa schysst folk som delar mitt intresse för friluftsliv, gärna i min ålder (är 19).

Tacksam för svar!
Citera
2019-03-12, 21:59
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Jag vet inte hur det är att jobba där. Men när vi vandrade vid Sylarna och Helags så var vi så djävla tacksamma över värden där. Hon kunde erbjuda hamburgare osv till mat. Dock såg det allmänna köket halvslafsigt ut så om vandrare inte sköter sig och diskar etc så blir det nog en del diskgöra. Och rummen ska hållas anständiga. För att inte tala om dassen.

Men det fattar man att sånt jobb finns om man ska jobba på vandrarhem/fjällstation.

Annars är det ett drömjobb. Jobba ute i vildmarken och träffa ensdast människor som är intresseserade av vildmarken. Och framförallt vara i vildmarken.

Låter som ett drömjobb. Har själv drömt om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in